شنبه 8 شهریور 1393 - 0:02

ماهی حلوای تنوری با سبزیجات مدیترانه ای

این روش تهیه ماهی با سبزیجات بسیار آسان و سریع است. می‌توانید با سرو پوره سیب زمینی و سالاد مخلوط به همراه آن، منوی کاملی ارائه کنید.ارزش غذایی ماهی حلوا و سبزیجات در هر وعده شامل 271 کیلوکالری، 5.4 گرم کربوهیدرات، 5.4 گرم کربوهیدرات، 4.3 گرم قند، 16.7 گرم چربی، 2.7 گرم چربی اشباع شده، 23.8 گرم پروتئین است.

345020_407

مناسب برای :8 نفر
زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

مواد لازم:

ماهی حلوا: 4 عدد کامل
سیر: 4 حبه
لیمو ترش: 2 عدد
گوجه گیلاسی: 1 پیمانه
برگ ارگانو یا ریحان تازه: 1 دسته کوچک
برگ جعفری تازه: 1 دسته کوچک
زیتون سیاه بی هسته: 100 گرم
سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
نمک دریایی و پودر فلفل سیاه: به مقدار لازم
روغن زیتون خالص: به مقدار لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا ماهی‌ها را تمیز کنید و بشویید. سپس با استفاده از یک چاقو روی دو طرف آن‌ها برش‌هایی بزنید تا در هنگام پخت ماهی طعم بگیرد.

2. فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد یا 400 درجه فارنهایت گرم کنید. سیرها را پوست کنده و ریز خرد کنید. گوجه‌ها را نصف کنید. در یک کاسه گوجه‌ها، سیر، آویشن یا ریحان، پیازچه، سرکه بالزامیک، مقداری نمک و فلفل، رنده پوست و آب یکی از لیموترش‌ها و مقداری روغن زیتون را باهم مخلوط کنید. این مخلوط را در ظرف پیرکسی که بتوان 4 عدد ماهی را در آنجا داد بریزید ( یا 2 ظرف کوچک‌تر انتخاب کنید). ماهی‌ها را در ظرف قرار دهید.

3. زیتون‌ و جعفری را خرد کنید و با آب و رنده پوست لیموی دوم و مقداری روغن زیتون در کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط را به‌طور مساوی روی ماهی‌ها قرار دهید. با توجه به‌اندازه ماهی‌ها نزدیک 12 تا 15 دقیقه آن‌ها را در فر بپزید. برای فهمیدن اینکه ماهی پخته شده است یا نه، چاقویی را در ضخیم‌ترین بخش آن فروببرید و اگر ماهی به‌راحتی از استخوان کنار رفت یعنی کامل پخته است.

4. پس‌ از اینکه ماهی را از فر بیرون آوردید، اجازه دهید تا به مدت 3 تا 4 دقیقه خنک شود. در زمان سرو غذا دقت کنید که عصاره غذا را روی ماهی‌ها بریزید و آن را با سبزیجات پخته شده‌اش میل کنید./پارسه گرد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما