جمعه 7 شهریور 1393 - 19:15

هوای کشور پاییزی می‌شود

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و بارندگی در سواحل جنوبی دریای خزر هشدار داد و اعلام کرد دمای هوا در این مناطق 8 تا 14 درجه خنک تر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نقشه هاي پیش یابی هواشناسی و داده هاي هواشناسی نشان می دهد که از اواخر وقت جمعه با نفوذ جبهه هواي سرد به سواحل جنوبی دریاي خزر، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش بــاد شدید در سواحل جنوبی دریاي خزر آغاز خواهد شد و بطور متناوب تا دوشنبه ادامه خواهد داشت. طی این مدت کاهش دما در حدود 8 تا 14 درجه سلسیوس براي سواحل جنوبی دریاي خزر رخ خواهد داد و دریاي خـزر مـواج و طوفانی خواهد بود.

همچنین، بیشترین میزان بارش در استانهاي گیلان و مازندران طـی روزهـاي شـنبه و یکشنبه به ترتیب حدود 40 و 30 میلی متر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شنبه و یکشنبه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در استانهاي اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجـان غـربی و زنجان نیز رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

طی روزهاي جمعه و شنبه رشد ابر، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ساعات بعد از ظهر تـا اوایل شب در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب فارس، ارتفاعات بوشهر و ارتفاعات زاگرس در استانهاي خوزستان، چهارمحال بختیاري و کهگیلویه بویر احمد رخ خواهد داد. از ایــن رو خطرات ناشی از رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه هاي فصلی و مســیلها در منــاطق کوهپایه اي و روستاهاي کوهستانی پیش بینی می شود و ضروري است که اقدامات پیشگیرانه براي جلوگـیري از خسارات احتمالی به عمل آید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118978
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما