جمعه 7 شهریور 1393 - 19:07

کی‌روش: برمی‌گردم؛ با آبرویم بازی شد

سرمربی پرتغالی قبل از ترک ایران و در فرودگاه امام خمینی گفت: کجای دنیا مربیان ملی با وزیر ورزش قرارداد امضا می‌کنند؟!

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال کشورمان در حالی ایران را امروز ترک کرد که سرانجام قرارداد او با تیم ملی کشورمان تمدید نشد؛ سرنوشتی که با توجه به اتفاقات چند روز اخیر قابل پیش‌بینی بود و این انتظار می‌رفت که این مربی بدون عقد قرارداد جدید کشورمان را ترک کند.

او که از این موضوع بسیار ناراحت و متعجب به نظر می‌رسید تنها دقایقی قبل از ترک فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت دوبی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی فارس به سؤالات او به شرح زیرپاسخ داد.

شما پنجشنبه گذشته خبر از توافق نهایی با فدراسیون فوتبال ایران دادید. چرا این اتفاق هرگز رخ نداد؟

نمی‌دانم علت این موضوع چیست! بهتر است سؤال را از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسید.

تا قبل از یکشنبه که نشست خبری وزیر ورزش برگزار شد، به امضای قرارداد بسیار نزدیک شده بودید که در این روز یکسری صحبت‌ها از سوی گودرزی مطرح شد که به نظر می‌رسد امضای قرارداد را به تاخیر انداخته یا آن را کنسل کرد.

چه می‌توانم بگویم. ما حتی به توافق نهایی هم رسیده بودیم. در فوتبال روز دنیامربیان حرفه‌ای در رده ملی با فدراسیون فوتبال یک کشور قرارداد امضا می‌کنند نه با وزارت ورزش یا وزیر ورزش کشور فوق. این اصول در تمام دنیا رخ می‌دهد. من نیز به ایران آمدم تا با تیم ملی قراردادم را تمدید کنم اینکه چرا تمدید نشد دلیلش را نمی‌دانم.

امروز هم ایران را ترککردید چون به نظر می‌رسدروادیدتان به اتمام رسیده است.

درست است. چیزی که من می‌دانم این است که بین من و فدراسیون فوتبال توافق‌های قبلی مشکلی نداشته است. من باید بروم چون فردا ویزایم تمام می‌شود اما ویزا ارتباطی به امضای قرارداد ندارد.

بسیار ناراحت و متعجب به نظر می‌رسید؟

نمی‌توانم بگویم عصبی هستم اما واقعا شوک‌زده و از این موضوع سورپرایز شدم. چرا که با توجه به حرف‌‌هایی که زدیم اتفاقات دیگری رخ داد. با توجه به صحبت‌های قبلی به عنوان میهمان به ایران آمدم تا قراردادم را امضا کنم اما با توجه به یکسری مسائل در حال حاضر احساسم از ناراحتی بالاتر است. به نوعی فکر می‌کنم با آبرویم بازی شده است.

هواداران فوتبال هم از این موضوع متعجب و ناراحت هستند چون کی‌روش را دوست داشتند.

هیچ چیزی نمی‌توانم بگویم چون دیگر چیزی در اختیارم نیست جواب این سؤال را باید از کفاشیان بپرسید. البته من هم چنین حسی را نسبت به هواداران داشته و دارم. من به ایران بازگشتم تا با کفاشیان صحبت کرده و با او به توافق برسم. حالا اگر او نمی‌تواند قرارداد را امضا کند دیگر کاری از دست من برنمی‌آید.

فکر می‌کنید سرنوشت این موضوع به کجا خواهد انجامید؟

آن چیزهایی که باید اتفاق بیفتد را همه دیدند و در حال حاضر فقط می‌خواهم به خانه بازگردم.

خانه‌تان در لیسبون؟

می‌خواهم به خانه برگردم!

آیا امکان دارد دوباره برای ادامه مذاکرات به ایران برگردید؟

این سؤال را از من نپرسید چون جواب دقیقی برای آن ندارم.

گفته می‌شود قرار است در مدت زمان حضورتان در دوبی و پس از تنظیم نهایی قرارداد با شما تماس گرفته تا به ایران بازگردید.

نمی‌دانم. در این خصوص پاسخی ندارم.

مسئولان فدراسیون فوتبال از اختلافاتی صحبت کردند که پس از مکتوب شدن قرارداد به میان آمد. آیا این موضوع صحت داشت؟

نمی‌دانم اختلافاتی که می‌گویید چیست و چرا این بحث اصولا مطرح شده است. وقتی کفاشیان به صراحت اعلام کرد 99 درصد به توافق رسیده‌ایم وفقط یک درصد مانده دیگر پس از آن اطلاع ندارم که چه اتفاقی افتاد که آن یک درصد به وقوع پیوست. در واقع نمی‌دانم پس از آن چه اتفاقی افتادکه کفاشیان آن حرف را زد چرا که او هر چه از من خواست من قبول کردم و پاسخ مثبت داد.

آخرین پیام‌تان برای فوتبال دوستان ایرانی چیست؟

من جمله آخری برای آنها ندارم بلکه بهآنها قلبم را می‌دهم.

به گزارش فارس در آخرین دقایقی که کی‌روش در حال گذشتن از گیت خروجی برای سوار شدن به هواپیما بود به خبرنگار فارس تاکید کرد که بیشتر سؤالاتی که پرسیدید را می‌توانید از کفاشیان بپرسید تا به جواب‌ها واقعی برسید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما