جمعه 7 شهریور 1393 - 18:46

انتقاد امام جمعه باشت از مسئولان صنعت و معدن

امام‌جمعه باشت: مسئولان پاسخگوی تعطیلی نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان باشت باشند.

خبرگزاری فارس: مسئولان پاسخگوی تعطیلی نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان باشت باشند

به گزارش  بویرنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: مهمترین توصیه در راستای رعایت تقوا حفظ زبان است، چرا که بیش از 80 درصد از گناهانی که انسان مرتکب می‌شود، ناشی از غفلت زبان است.

امام‌جمعه باشت در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی به پرهیز از زندگی جاهلیت اشاره کرد و گفت: زندگی جاهلیت یعنی زندگی که در آن ویژگی‌هایی از دوره جاهلیت وجود داشته باشد که در قرآن کریم مورد مزمت قرار گرفته است.

وی تعصب نابجا و بی‌دلیل را از جمله ویژگی‌های سبک زندگی جاهلیت برشمرد و با بیان آیاتی از قرآن تصریح کرد: کسی که بدون دلیل عقلی و شرعی دست به تعصب بزند، از جمله کافران است و در بسیاری موارد یک تعصب بی‌جا موجب شهادت‌های دروغین و انحرافات بیشتری در انسان می‌شود.

خطیب‌جمعه باشت خاطرنشان کرد: همه این مشکلات و غیرت‌های بی‌دلیل در سایه دوری از آئین اسلام ناب است.

عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته باشت ضمن تقدیر از نوروزی معاونت برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حضور در نماز جمعه شهرستان باشت و تشریح عملکردهای دولت و برنامه‌های اجرا شده در استان از مسئولان ارشد استانی خواست پروژه مصلی باشت به عنوان مهم‌ترین پروژه این شهرستان را مورد توجه قرار دهند چرا که این پروژه در مراحل پایانی است و با نگاهی مختصر به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه به پیروزی مردم مظلوم غزه در جنگ 51 روزه اشاره کرد و با تبریک به تمام مسلمانان جهان افزود: اسرائیل با هدف ساقط کردن غزه جنگ را آغاز کرد و ر این راستا با حمایت استکبار جهانی از هرگونه سلاح پیشرفته استفاده کرد اما مقاومت و ایستادگی مردم غزه تا پیروزی امری قابل تحسین است که به صراحت می‌توان اعلام کرد پیروزی غزه در این جنگ مدیون نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام‌معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت پرداخت و گزیده‌های سخنان رهبری را برای نمازگزاران بازگو کرده و گفت: اجرای طرح تحول سلامت که امری ارزشمند و مهم در جامعه محسوب می‌شود، کنترل تورم و آرامش حاکم بر جامعه از جمله موارد قابل تحسین در دولت است.

عبودی ادامه داد: پرهیز از دو قطبی کردن جامعه، سعه صدر داشتن در برابر انتقادات منصفانه، مسئله تکمیل مسکن مهر و از همه مهمتر مسئله فتنه فتنه‌گران که به عنوان خط قرمز نظام مطرح شده از جمله اموری بود که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.

خطیب جمعه باشت در ادامه سخنان خود به تعطیلی نمایندگی صنعت،معدم و تجارت در شهرستان باشت اشاره کرد و خطاب به مدیران ارشد استان تصریح کرد: اگر نمایندگی این اداره در باشت خلاف مقررات قانون است، چرا از ابتدا با مستقر شدن در باشت موافقت کردید و حال به جای ارتقاء به اداره آن را تعطیل کرده‌اید لذا باید پاسخگوی این مسئله باشید.

خطیب جمعه باشت در پایان خطبه‌ها به سرنگونی پهپاد اسرائیلی توسط نیروهای سپاه اشاره کرد و این موضوع را دستاوردی عظیم برای ملت ایران و افزایش اقتدار ایران در جهان برشمرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما