جمعه 7 شهریور 1393 - 18:19

«محمد علی نجفی» استعفا کرد

خبرگزاری مهر: محمد علی نجفی به دلیل آنچه که مشغله کاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواند، از دبیری ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت استعفا کرد.

در پی عدم رای اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور در حکمی، محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرده است.

محمدعلی نجفی که در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به پارلمان معرفی شد اما با عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس مواجه شد، در ادامه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفت و حکم معاونت ریاست جمهوری را گرفت.

نجفی پس از حدود 5 ماه فعالیت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به دلیل آنچه که بیماری خوانده شد، از سمت خود استعفا کرد و رئیس جمهور نیز در حکمی، او را این بار به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت منصوب کرد.

پس از انتقال نجفی به وزارت علوم، ابهامات درباره ادامه کار او در پست دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت بالا گرفت و سرانجام سرپرست وزارت علوم عصر  روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم ختم پدر اکبر ترکان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به حضورتان در وزارت علوم، آیا همچنان به عنوان دبیری ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت ادامه کار خواهید داد؟ گفت: خیر، من دیگر نمی‌رسم دبیری این ستاد را برعهده داشته باشم و امیدوارم رئیس‌جمهور فرد دیگری را برای این سمت انتخاب کند.

آیا این بار، دبیری ستاد هماهنگی امور اقتصادی که قاعدتا باید بر عهده وزیر امور اقتصادی و دارایی باشد، به علی طیب نیا می‌رسد یا مسعود نیلی، این بار در قامت دبیری این ستاد شروع به کار خواهد کرد؟

البته باید اشاره کرد که اسحاق جهانگیری نیز چندی قبل در حکمی، محمد علی نجفی را به عنوان عضو کارگروه تخصصی ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت منصوب کرده بود.

به هر حال، این روزها و هفته‌ها و ماه‌ها ستاد امور هماهنگی اقتصادی دولت به دلیل اینکه بسته خروج غیر تورمی از رکود، مهمترین دستور کار دولت یازدهم است، دوران سختی را می‌گذارند و دائما باید برای هماهنگی امور تشکیل جلسه دهد تا اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها زیر بار اجرای این برنامه‌ها بروند و اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118920
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما