جمعه 7 شهریور 1393 - 17:48

رونق سلامت در کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر

افتتاح بخش مراقبت های ویژه بازسازی بخش مراقبت های پس از زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) با اعتباری قریب به 2 میلیارد تومان

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده پیک سلامت شبکه دنا به بیان اهم دستاوردها و اقدامات علوم پزشکی استان پرداخت.
چمن با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت از جمله بهره مند شدن 22 هزار نفر از بخش خدمات بستری که کمکی حدود 3/5 میلیارد تومان را عاید مردم استان ساخته و همچنین در بخش سر پایی نیز این رقم به حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان میرسد،این طرح را کمک بزرگی به استان دانست که تا حدود زیادی توانسته یکی از مهم ترین دغدغه های مردم استان را مرتفع سازد.
IMG_1217-640x480
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین افزود: در بحث تجهیزات بیمارستانی هم تا به الآن که البته بخشی از اعتبارات آن مربوط به قبل از طرح تحول سلامت بوده و حدوداً 5 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز بیمارستان ها هزینه شد و بیش از 2500 زایمان طبیعی به شکل کاملا رایگان در بیمارستان های استان طی این برنامه تحول سلامت اتفاق افتاده است.
55edea130d5ad593b3f3e3545a3c1bae

81267025-5874210
دکتر چمن ضمن تقدیر از همه فعالان و خدمتگذاران بخش سلامت و درمان،تلاش های بی وقفه این عزیزان را فاکتور بسیار مهمی جهت رشد استان در بهبود شاخص های سلامت عنوان و بر استمرار و تدوام تلاش روزافزون مجموعه اش در راستای تحول و بهبود بیش از پیش سلامت و درمان در استان تاکید کرد،وی همچنین نواقص و کاستی ها را نیز انکار نشدنی دانست و تلاش علوم پزشکی استان را خصوصا در قالب طرح های تحول سلامت در رفع موانع و چالش های پیش روی سلامت و درمان استان دانست.
DSC00183_13979
چمن همچنین از تلاش علوم پزشکی استان در جهت توجه به خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استان گفت و از جمله اقدامات انجامی در همین راستا به پرداخت حدود 70 درصد از بدهی ها و معوقات به جا مانده پرسنل از سالهای 91،90 و 92 با همکاری حوزه نهاد ریاست جمهوری و عنایت خاص حوزه وزارت بهداشت و همچنین استاندار و معاونینشان و تامین اعتباراتی برای تجهیز بیمارستان ها که هم شامل مرمت ساختمان های بیمارستان ها میشود و هم تعمیر و تعویض و تهیه برخی دستگاه ها، اشاره نمود.

GACH8_14368

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش دیگری از سخنانشان پیرامون نیروی انسانی حوزه های درمان و سلامت از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در این بخش را اضافه شدن حدود 12 متخصص و 5 نفر فوق تخصص به مجموعه درمان و سلامت استان و همچنین اخذ مجوزهایی پیرامون جذب 15 نفر هیئت علمی برای دانشگاه علوم پزشکی استان قید و از رایزنی هایی برای بهبود و استاندارد سازی تعداد پرسنل با نیازهای استان خبر داد.

در ادامه و به صورت خلاصه بخشی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی استان در دوره تصدی دکتر چمن بر علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قید شده است.
اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت با ارائه بسته های کاهش میزان پرداختی بیماران بستری شده در بیمارستان های وابسته به دانشگاه ، برای روستائیان پرداخت تنها 5% و برای سایرین 10%
ترویج زایمان طبیعی
نظارت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت
haftesalamat93_12360
اجرای برنامه های هفته سلامت با شعا یک عمر سلامتی با خود مراقبتی
افتتاح بخش مراقبت های ویژه بازسازی بخش مراقبت های پس از زایمان در بیمارستان امام سجاد (ع) با اعتباری قریب به 2 میلیارد تومان
بهسازی و تجهیز بخش های عفونی، ایزوله و نورولوژی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان
افتتاح خانه های بهداشت در سروک،زیرتوت و … با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان
ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستان ها
GACH2_14361
راه اندازی و تجهیز کلینیک های تخصصی شهر دهدشت با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان
افتتاح بیست و دومین پایگاه اورژانس بین جاده ای استان در مسیر سی سخت
دشت_بازار2_13447
آغاز عملیات احداث اورژانس جاده ای دیل و شادگان
راه اندازی سامانه های تلفنی و اینترنتی نوبت دهی کلینیک های شهید مفتح

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118892
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامان گفت:

    چه فایده داره. کاشکی فرهنگ برخورد کادر درمانی با مردم و مردم با کادر درمانی بهبود می یافت.

    • خبرنگار آزاد گفت:

      چکار کنن اگه بگن فرهنگ سازی باید بشه بعضی می گن نه مشکل از امکاناته! وقتی هم اینهمه کار عمرانی و تجهیزاتی می کنن می گن نه کار فرهنگی باید بشه!

  2. رضا. یاسوج گفت:

    اگر این تلاش ها به همین صورت برای یک دوره طولانی حداقل 5 ساله ادامه پیدا کنه حتما وضع بهداشت و درمان در استان ما به خوبی سامان پیدا می کنه انشاالله که این تلاشها موقتی و برای یک دوره کوتاه یکی دوساله نباشه.

  3. ع گفت:

    کارهای بزرگ مرهون افراد بزرگ و بزرگمنش است  مدیریت و پرسنل علوم پزشکی مزد زحماتشان را با ازتقا سلامت میگیرند رسانه محترم  از خبررسانی شما ممنون هستیم

  4. حسنی گفت:

    کاش همه دستگاههای استان مثل علوم پزشکی تلاش می کردند. خیلی خوب و بی حاشیه دارند کار می کنند و رمز موفقیتشون همینه.

  5. محسنی گفت:

    گزارش قشنگی بود . چقدر خوبه که مدام از این گزارش های عملکردی دستگاهها داشته باشیم تا سبقت در کار کردن بین همه دستگاهها بوجود بیاد. و هر دستگاهی ببینه چی داره که گزارش کنه. واقعا عملکرد بهداشت و درمان هم کشور و هم استان ک. ب خیلی عالیه.

  6. مهشید گفت:

    امیدواریم اقدامات خوب دکنر چمن ادامه دار باشن

  7. ناشناس گفت:

    بویرنیوز در اطلاع رسانی و شفاف سازی کم نظیر است.

    • پرستار بیمارستان گفت:

      از اینکه خدمات و زحمات پرسنل زحمتکش علوم پزشکی را یادآور شدید جای تشکر دارد

  8. کارشناس گفت:

    همین که زیر میزی را برداشتند ممنونیم و سپاسگزار . اجرکم عندالله.

  9. هم استانی گفت:

    خداوکیلی تحولات اساسی و خوبی صورت گرفته امیدواریم این اقدامات خداپسندانه ادامه داشته باشد به ریاست محترم دانشگاه وهمکارانشان خسته نباشید می گوییم.

  10. کارمند بیمارستان گفت:

    بهداشت ودرمان استان با اجرای درست طرح تحول نظام سلامت کاملا متحول شده است . از متولیان دلسوز سلامت استان ممنونیم.

  11. ت. د. گفت:

    داشتن مدیران پرتوان و زحمتکش و دلسوز به ما دلگرمی میدهد تا باتمام وجود برای سلامت مردم فعالیت کنیم رسانه ها هم بایستی کمک کنند و همراه شوند تامردم ازخدمات دولت برایشان آگاه شود مثل همین گزارش بویر نیوز

    • پرسنل گفت:

      از همه جالبتر بعد از طرح تحول انجام 500عمل چشم رایگان در دیشموک بود علوم پزشکی همه چیزروتعطیل کنه برای چندسال خدمت و ثواب در حق مردم انجام داده انشاالله ادامه بدهند

    • متخصص گفت:

      دست همه درد نکند رسانه که خبررسانی میکند و پرستارن و کارمندان و مسئولینی که زحمت میکشند . لطفا این راهم بنویسید که پزشکان متخصص هنوز طلبهایشان کامل پرداخت نشده البته رییس محترم دانشگاه برای پرداخت بخشی ازآن اقدام نمودندکه مربوط به طلبهای سالهای قبل بودولی بااین وجود در هیچ کارپزشکی ودرمانی دارای خللی وارد نشده

  12. کا جونباز گفت:

    جای تقدیر داره اما واقعا حیف اینهمه پول که الکی بر باد میره چه کاریه هی ساختمان های فرسوده را مجداد رنگ بزنی ضمنا طرح کشوریه

    • کا فرج گفت:

      بی سلیقه ای کاجونباز . اتفاقا رنگ امیزی ساختمانها بسیار برای روحیه مردم خدمت گیرنده و اراوه دهنده خدمت خوب است

  13. پیشنهاد برتر گفت:

    باید علوم پزشکی بعنوان دستگاه برتر درهفته دولت معرفی شود.قابل توجه استاندار فهیم ومحترم استانمان

  14. ملیحه گفت:

    کاش فکری به حال بیمارستان شهید رجایی می کردید. بیمارستانی که به دباغ خونه و قتلگاه و کشتکارگاه شهره شده. نگاه کنید تو رو خدا فقط رنگ زدن به دیواراش . بخش زنان و زایمان و اطفال این بیمارستان رسوب کرده نشت کرد و دچار رانش شده . چرا از درون عکس نمی گیرید.

  15. کا جونباز گفت:

    کا فرج درست میگویی اما منظورم اینه که چه کاریه چندین برابر قیمت یه ساختمان نوساز خرج یه ساختمان قدیمی کنی خوب نو بسازن

  16. ناشناس گفت:

    هزینه ساختن کجا وهزینه تعمیرکردن کجا؟ دستت توی کارنیست خبرنداری 

    • کیانوش گفت:

      بازسازی و رنگ آمیزی از کارهای خوبی است باعث تغییر فضای ارائه خدمت میشود من هم موافقم

  17. حمید گفت:

    ارتقاسلامت  مردم استان آرزوی همه است 

دیدگاه شما