پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 20:55

ماده‌ای که زندگی زناشویی را به طلاق می‌کشد!

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهد استفاده از سیگار به وجود آمدن خشونت در سال های بعدی زندگی را منجر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقیقات قبلی به استفاده از سیگار و خشونت یافته های متناقض را به همراه داشت و بر روی داده های مقطعی انجام شده بود (داده ها را از یک نقطه در زمان به دست آورده بودند). اما یک مطالعه جدید بر روی 634 زوج به مدت 9 سال اول ازدواج نشان داد مردانی که سیگار نمی کشند خشونت کمتری را در زندگی زناشویی خود دارند.

این مطالعه جدید نشان می دهد ارتباط عمیقی بین زندگی زناشویی و کشیدن سیگار وجود دارد و به دنبال آن افرادی که سیگار می کشند به علت درگیر بودن اعصاب و روانشان بیشتر خشونت و ناهنجاری را در زندگی خود تجربه می کنند و در نهایت باعث جدایی از شریک زندگی شان می شوند.

پس از ارزیابی 9 سال اول ازدواج های جوان، محققان دریافتند که زن و شوهرها باید از هرگونه مواد اعتیاد آوری دور باشند تا سطح خشونت را در زندگی خود به حداقل برسانند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، سیگار یکی از تهدید کننده های جدی سلامت است که سالانه حدود ۵ میلیون نفر را در سطح جهان به کام مرگ می کشد و حاصلی جز به هدر رفتن منابع اقتصادی و بیماری های خطرناک در پی ندارد و در زندگی مشترک می تواند باعث افزایش عصبانیت و شدت گیری دعوا ها شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118863
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما