پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 16:30

فتواهای عجیب و درگیری خونین داعشی‌‎ ها

روزنامه جمهوری اسلامی: شماري از سركرده‌هاي گروه تروريستي تكفيري داعش به خاطر اختلاف نظر در مورد برخي فتواهاي مفتي‌هاي خود، با هم درگير شده و در جريان اين درگيري‌ها تعدادي از آنان زخمي شده‌اند. 

اين درگيري‌ها كه ميان سركرده‌هاي داعش و طرفداران آن‌ها در منطقه الحود و السفينه واقع در 45 كيلومتري جنوب موصل به وقوع پيوست، بسيار شديد بوده و برخي از اين سركرده‌ها همراه با طرفداران خود زخمي شده و خودروهاي يكديگر را به آتش كشيدند. 

چندي قبل نيز در پي صدور فتواهايي دال بر ممنوعيت استفاده از اينترنت، گيرنده‌هاي ماهواره‌اي و تلفن‌هاي هوشمند از سوي مفتي‌هاي داعش، اختلافاتي بين سركرده‌هاي اين گروهك رخ داده بود.

همچنین فتواهاي خارج از موازين مفتيان داعشي كه براساس تمايلات قومي كشورهاي مختلف زادگاهشان صادر مي‌شود، مشكلات زيادي را براي مردم مناطق تحت سيطره آنها در عراق پديد آورده است. 

به گزارش العالم، يك مقام محلي در استان نينوا گفت: داعش لباس افغاني بر مردم موصل تحميل و تمام لباس‌هاي ديگر را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده است. نمونه‌اي ديگر از اين فتواها اينست كه داعش ماليات‌هايي را بر كالاهاي وارده به استان نينوا وضع مي‌كند و برخي از اجناس مانند دخانيات و پوشك بچه را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده و آتش مي‌زند. 

علماي اهل سنت و همچنين الازهر با تاكيد بر منحرف بودن گروه تروريستي داعش، انتساب به اين گروه را كه ادعاي اسلام واقعي را دارد،‌ حرام دانسته و تاكيد كرده‌اند اين گروه هيچ ربطي به دين اسلام ندارد. 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118793
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما