پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 12:54

همه آنچه در سفر وزیر راه به کهگیلویه و بویراحمد گذشت + وعده های وزیر به مردم استان

آخوندی ابراز داشت: پیش بینی می شود که جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت در سال 95 به بهره داری برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکلات حوزه راه و مسکن کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیری می‌شود.

خبرگزاری فارس: مشکلات حوزه راه و مسکن کهگیلویه و بویراحمد به جد پیگیری می‌شود

به گزارش بویرنیوز، عباس آخوندی ظهر امروز در بدو ورود به شهر یاسوج و در میان مسئولان اجرای این استان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالا در هر عرصه‌ای به شمار می‌رود که باید در این زمینه به این استان توجه بیشتری شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بازدیدی که از محور‌های در دست اجرای کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم، مشکلات این محور‌ها مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم با عزمی که دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد دارد، مشکلات این استان برطرف شود.

به گزارش بویرنیوز، امروز وزیر راه و شهرسازی از محور یاسوج به اصفهان، محور پاتاوه به دهدشت و همچنین بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج بازدید خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج تأمین می‌شود

به گزارش بویرنیوز، عباس آخوندی ظهر امروز در بازدید از از نیمه تمام بیمارستان 200 تختخواب یاسوج در جمع خبرنگاران، روند اجرای این بیمارستان در حال حاضر مطلوب دانست، اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج تأمین می‌شود.

وزیر راه شهرساز با بیان این‌که ساخت و تکمیل این بیمارستان برای حوزه بهداشت و درمان این استان لازم و ضروری است، افزود: امسال 35 میلیارد ریال مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان از محل‌های دیگر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اعتبارات لازم برای تکمیل نهای بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج از محل‌های دیگر تأمین می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل چنین پروژه‌های که مورد نیاز و احتیاج مبرم مردم است تسریع به عمل خواهد آورد.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد از آشیانه هواپیماهای آموزشی، تفریحی فرودگاه یاسوج بازدید کرد.

مدیر فرودگاه یاسوج در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: برای ساخت این آشیانه و آسفالت جاده دسترسی به آن اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال از محل اعتبارات این فرودگاه هزینه شده است.

فخرالدین هاشمی افزود: 30 میلیارد ریال نیز برای خرید هواپیماهای آموزشی، تفریحی آشیانه فرودگاه یاسوج هزینه شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون چهار فروند هواپیمای آموزشی، تفریحی در آشیانه فرودگاه یاسوج مستقر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال جاری در کشور احداث می شود که در پنح ماه گذشته یک هزار کیلومتر از این میزان به اتمام رسیده و 900 کیلومتر نیز روکش آسفالت جدید شده است.

عباس آخوندی روز پنجشنبه در بازدید از جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جاده ملی دارای اهمیت چشمگیری در جنوب کشور بوده و کهگیلویه و بویراحمد را از بن بست خارج می کند.

وی بیان کرد: 9 دهنه تونل و حدود دو کیلومتر پل در جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت وجود دارد و روند احداث آن نیز به دلیل کوهستانی بودن منطقه دشوار است.

آخوندی اظهار کرد: جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت 135 کیلومتر طول دارد که از این میزان تاکنون 65 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و 70 کیلومتر نیز باقیمانده است.

وی بدون اشاره به امار، عنوان کرد: پیمانکاران جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت دارای مبالغی مطالبات معوق هستند که سعی بر پرداخت آن در اسرع وقت است.

آخوندی ابراز داشت: پیش بینی می شود که جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت در سال 95 به بهره داری برسد.

وی افزود: جاده ارتباطی سپیدان – یاسوج در حال چهار بانده شدن است و تا پایان امسال نیز 17 کیلومتر از آن به طرف یاسوج زیر بار ترافیک خواهد رفت.

IMG_2107

قول آخوندی در بررسی ویژه مشکلات مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد/تدابیر ویژه فعال‌سازی فرودگاه یاسوج

به گزارش  بویرنیوز، عباس آخوندی عصر امروز و پس از بازدید یک روزه از پروژه‌های راه‌سازی و بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج در محل دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در این استان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد موقعیت ممتازی در کشور دارد و باید این استان ویژه مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح‌های مهم پاتاوه دهدشت، بهبهان گچساران، یاسوج به شیراز و نیز راه‌آهن یاسوج به اقلید می‌تواند راهگشای مشکلات استان و کشور شود.

این وزیر دولت یازدهم ادامه داد: محور استراتژیک پاتاوه به دهدشت که دارای تونل‌ها و پل‌های متعددی است می‌تواند به عنوان یکی از کریدورهای جنوب به مرکز کشور مورد توجه ویژه قرار گیرد و به همین جهت مطالبات پیمانکاران پروژه را لیست کرده و سعی می‌کنیم با تزریق منابع به آن‌ها تحرک پیمانکاران این طرح را افزایش دهیم.

آخوندی تصریح کرد: سعی خواهیم کرد در بودجه سال‌جاری در سال 94 اعتباراتی برای فعال کردن هر چه بیشتر این پروژه در نظر گرفته و امیدواریم که حداکثر تا سال 96 این پروژه زیر ترافیک رفته و به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه‌ و شهرسازی توسعه فرودگاه یاسوج را از ضروریات این استان دانست و گفت: برای قرار گرفتن استان در مسیر رشد و توسعه ناگزیر به توسعه فرودگاه یاسوج هستیم به همین دلیل تطویل باند فرودگاه یاسوج به مناقصه گذاشته خواهد شد و اعتباراتی هم در این زمینه تخصیص خواهیم داد.

وی در خصوص فعال‌سازی فرودگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: افزایش پروازهای کهگیلویه و بویراحمد باید در دستور کار قرار گیرد و با برنامه‌ریزی که انجام شده این مهم نیز تحقق خواهد یافت.

آخوندی در خصوص بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج گفت: از پایان سال گذشته کارگاه بیمارستان فعال شده که این خود نوید سرعت گرفتن این طرح را می‌دهد.

وزیر دولت یازدهم از اختصاص اعتبار 3.7 میلیارد تومانی به پروژه بیمارستان یاسوج خبر داد و گفت: این اعتبار به صورت 100 درصد تخصیص خواهد یافت تا کارگاه بیمارستان فعال‌تر شود و شاهد به بهره‌برداری رسیدن بیمارستان و خدمات‌دهی آن به مردم استان باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات فرا روی مسکن مهر استان از پی‌گیری ویژه خود برای رفع این مشکل با فرستادن قائم‌مقام راه و شهرسازی به کهگیلویه و بویراحمد در هفته آینده خبر داد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118734
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر احمدی گفت:

    درود بر حاج زارع یازهرا یازهرا یازهرا

  2. تاسف تاسف گفت:

    مسکن مهر چی شد؟؟؟باز هم نادیه گرفتن مسکن مهر

  3. ناشناس گفت:

    جاده سوق به دهدشت چی شد \

دیدگاه شما