پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 10:29

ظریف عازم ترکیه شد

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری برگزیده ترکیه عازم آنکارا شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدجواد ظریف به آنکارا رفت تا در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان اولین رییس جمهوری منتخب با رای مستقیم مردم، در کاخ چانکایا حضور یابد.

همچنین قرار است وزیر امور خارجه در حاشیه این مراسم دیدارهای دو و یا چند جانبه ای را با برخی از مقامات شرکت کننده، داشته باشد و پس از آن ترکیه را به مقصد روسیه ترک کند.

مراسم تحلیف اردوغان با حضور سران 16 کشور از جمله روسای جمهوری ترکمنستان، بنین، اوکراین، قزاقستان، توگو، بلغارستان، مولداوی، مقدونیه، آلبانی، سومالی، کوزوو، اتیوپی، بوسنی و هرزه گوین به همراه نخست وزیران، روسای مجالس و وزیران خارجه و نمایندگانی از 60 کشور جهان برگزار می شود.

علاوه بر این، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی و وزاری امور خارجه کشورهای عمان، مکزیک، سودان جنوبی و هلند نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

اردوغان که پیش از این نخست وزیر ترکیه بود، توانست با کسب 52 درصد آرای مردم این کشور و با پیروزی بر دو رقیب خود به ریاست جمهوری ترکیه برسد و قرار است احمد داوود اغلو وزیر فعلی امور خارجه ترکیه، جایگزین وی در پست نخست وزیری شود.

عبدالله گل یازدهمین رییس جمهوری ترکیه نیز در مراسم امروز با ریاست جمهوری ترکیه خداحافظی می کند.

او روز گذشته با انتشار پیام مفصلی خطاب به ملت ترکیه، گزارشی از عملکرد خود در دوره ریاست جمهوری ارایه و خطوط مثبت آن را برجسته کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما