پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 10:14

یک آمار نگران کننده از وضعیت زنان طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

در سال‌های اخیر آمار زندانیان جرائم مواد مخدر در استان 21.59 درصد است که حدود پنج درصد از این زندانیان مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.

گروه اجتماعی – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مرحله پیشگیری از وقوع جرم را پیشگیری فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید پیشگیری فرهنگی و اجتماعی به جای پیشگیری قضایی و انتظامی قرار گیرد.

به گزارش بویرنیوز، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت در سال‌های اخیر آمار زندانیان جرائم مواد مخدر در استان 21.59 درصد است که حدود پنج درصد از این زندانیان مواد مخدر را زنان تشکیل می‌دهند.

 

80945537-5300118

آقای گشتاسبی با بیان اینکه 70 درصد از زندانیان مواد مخدر در کشور بین سنین 29 تا 39 سال هستند، عنوان کرد: در سال 92 نسبت به سال 91 شاهد کاهش آمار ورود زنان به زندان در جرائم مواد مخدر هستیم.
وی تعداد زنان زندانی در قاچاق کالا و ارز استان را 13 درصد عنوان کرد و گفت: افزایش آمار طلاق در سال‌های 88 تا 92 باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی از هم پاشیدن کانون خانواده شده که بی‌سرپرستی و رها شدن کودکان، بیکاری، مشکلات معیشتی، اعتیاد به مواد مخدر، سرقت و بی‌سرپرستی زنان از جمله آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق در جامعه است.
این مسئول مهمترین مرحله پیشگیری از وقوع جرم را پیشگیری فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: باید پیشگیری فرهنگی و اجتماعی به جای پیشگیری قضایی و انتظامی قرار گیرد و به جای مقابله به درمان آن بپردازیم.
گشتاسبی ادامه داد: ادارات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد وظایف خود را در امر آموزش و ترویج آموزه‌های دینی برای سلامت نهاد خانواده به کار بگیرند که نقش آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صداو سیما، بهزیستی فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در ترویج آموزه‌های دینی پررنگ‌تر است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: معاون پیشگیری از وقوع جرم در حد وسیع و امکانات خود اقداماتی را در خصوص افزایش سطح دانش حقوقی و قضایی مردم انجام داده که پخش برنامه سیمای عدالت از شبکه استانی دنا، دیدار چهره به چهره قضات در مدارس، آموزش مشاورین خانواده، ارتباط با سازمان بهزیستی از جمله این برنامه‌ها است.
وی در خصوص تأثیرات مثبت این برنامه‌ها بیان کرد: خوشبختانه شاهد روند کند افزایش جرم در استان هستیم که این روند کند حاکی از موفقیت در اجرای برنامه‌های برگزار شده دارد.
این مسئول در خصوص اهمیت پیشگیری از جرم خاطرنشان کرد: همانطور که امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است، پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از ضرورت‌های زندگی افراد به شمار می‌آید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118688
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما