چهارشنبه 5 شهریور 1393 - 20:07

مهم ترین درخواست های مردم بویراحمد و دنا از وزیر راه و شهرسازی + تصاویر

بر اساس این گزارش، سالهاست استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم شکوفایی ظرفیت های حوزه راه و ترابری مظلوم مانده است.

گروه اقتصادی – روز پنج شنبه 6 شهریور وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از معاونان خود به استان سفر می کند.

به گزارش «بویر نیوز»، طبق برنامه های اعلام شده عباس آخوندی همزمان با هفته دولت بازدید از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج، محور دار شاهی – نقاره خانه، فرودگاه یاسوج ، محورهای پاتاوه،محور یاسوج– سمیرمرا در برنامه سفر یکروزه خود خواهد داشت.

پس از بازدید از پروژهای ذکر شده، وزیر راه و شهرسازی با استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مدیران زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مسائل و مشکلات پروژه های زیر بنایی راه و شهرسازی در جلسه توسه و برنامه ریزی در سالن استنداری حاضر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سالهاست استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم شکوفایی ظرفیت های حوزه راه و ترابری مظلوم مانده است.

غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا به خبرنگار بویر نیوز می گوید: سفر وزیر محترم راه و شهرسازی فرصت ارزنده ای است تا موضوعات راه آهن و راههای ارتباطی استان پیگیری شود و به سرانجام برسد.

ممتاز جهانگیری مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ابراز خشنودی از سفر وزیر راه و شهرسازی به خبرنگار «بویر نیوز» می گوید: قطعا پس از این سفر و آشنایی مقام محترم وزارت با کمبودها و کاستی های استان تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و دستاوردهای ان بزودی مشخص خواهد شد.

صدای سوت قطار به یاسوج نرسید!

در دولت‌هاي نهم و دهم و درجريان سفرهاي استاني رئيس جمهور اتصال استان كهگيلويه و بويراحمد به خطوط آهن در دو مسير اقليد و خط آهن خوزستان به فارس در دستور قرار گرفت و دولت مصوباتي را نيز در اين خصوص داشته است اما علیرغم وعده ها و با وجود اجرايي شدن سایر پروژه ها، اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد به خطوط ريلي همچنان در هاله اي از ابهام قرار دارد.

3751_635438177299383876_s

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در میان دو استان خوزستان و اصفهان و همسایگی با استان فارس با برخورداری از شبکه ریلی می تواند به یکی از مهمترین محورهای ترانزیت کالا در کشور تبدیل شود و همچنین با نظر به اینکه این استان خود از منابع معدنی و طبیعی بسیاریرا نیز داراست این مهم می تواند در رونق و رهایی از بن بست توسعه نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد سرنوشت ساز باشد.

خواب پرواز برای فرودگاه یاسوج و گچساران

در بخش حمل و نقل هوایی نیز این استان در حال حاضر دارای ۲ فرودگاه در شهر‌های یاسوج و گچساران است. فرودگاه یاسوج هم اکنون هفته ای دو پرواز رفت و برگشت به تهران داشت که آنهم با مشکلات   عدیده ای روبروست. فرودگاه گچساران نیز علیرغم اعلام از سرگیری مجدد پرواز تعطیل است. شرکت‌های هواپیمایی با توجه به موقعیت استان و پار‌های ملاحظات و نیز هزینه‌های بالای حمل و نقل و هوایی در برابر افزایش ترافیک هوایی فرودگاههای استان مقاومت می‌کنند و همچنان این مسیرهای هوایی به عنوان یک شبکه مناسب حمل و نقل کالا قابل اتکا نیستند. این در حالی است که به طور معمول در هر اقتصادی، گسترش کمی و کیفی خدمات حمل‌ و نقل به کاهش هزینه‌های جابه جایی عوامل تولید می‌انجامد و کاهش هزینه‌های تولید، کاهش هزینة تمام شده کالاها را به دنبال دارد و کاهش هزینه‌های توزیع به وسعت بازار بنگاههای اقتصادی می‌افزاید و در نهایت زمینه رشد صنعت و توسعه تجارت را فراهم می‌کند.

فرودگاه یاسوج

اما مشکل اصلی فرودگاه یاسوج عدم دید مناسب خلبان به دلیل موقعیت زندان مرکزی شهر یاسوج است که مشکلات زیادی را برای پرواز و فرود هواپیماها ایجاد کرده است که مسئولین وزارت راه و شهرسازی با علم به این موضوع باید رایزنی های لازم برای جابجایی این زندان را ایجاد کنند و زمینه مناسب را فراهم کنند البته مشکل دیگری که وجود دارد باند اصلی پرواز در این فرودگاه است که نسبت به تعریض و ترمیم آن باید اقدامات مقتضی صورت گیرد.

استخدام فرزندان جانباز طبق ماده 48

بیش از سه سال است که حدود 13 نفر از فرزندان جانباز و ایثارگر که طبق ماده 48 باید زمینه بکارگیری آنان صورت گیرد، علیرغم پیگیریهای مکرر و وعدهای مقامات و مسئولان هنوز مشکل استخدامیشان برطرف نشده است در حالی که در این مدت تهداد زیادی نیرو بکار گرفته شده است!

طبق مصوبه دولت باتوجه به ماده ۴۸  قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب۱۵/۴/۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی کلیه وزارتخانه ها ، موسسات دولتی وشرکتهای دولتی و کلیه سازمانها وشرکتهایی که به نحوی از انحاء بودجه عمومی دولت استفاده می کنند ونیز کلیه موسسات وشرکتهایی که مشمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام است مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵%وبه بالا وازاده (اعم از شاغل،فوت شده ویاکارافتاده کلی) را که واجد شرایط عمومی استخدام میباشند علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران درهمان دستگاه استخدام نمایند، باید فرزندان این جانبازان کارافتاده استخدام میشد ولی در طول سه سال گذشته پیگیری های این 13 نفر تاکنون نتیجه ای نداشته است.

بیمارستان 200 تختوابی دولت آباد شهر یاسوج

یکی دیگر از نیازمندی های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان 200 تختخوابی شهر یاسوج است که این پروژه در سال های اخیر روند رشد مناسبی نداشته است و راکد بودن بودن آن بارها تذکر داده اند، بطوریکه یکبار مدیرکل سابق میزان پیشرفت اعلم شده آن را سوری اعلام کرد!

2

چندی پیش خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این بیمارستان با اعلام نارضایتی از وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه، گفت: یاسوج به لحاظ امکانات و تعداد تختهای بیمارستانی با کمبود و مشکل مواجه است و به متولی، مجری و پیمانکار پروژه تاکید کرد با پیگیری لازم برای هرچه زودتر به بهره برداری رسیدن این بیمارستان تلاشی مستمر داشته باشند.

غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا نیز در این باره با بیان این که هرگاه از کنار این پروژه عبور می‌کنم عذاب می‌کشم، گفت: مردم انتظار دارند که در دولت تدبیر و امید این پروژه و سایر پروژه‌های بزرگ دیگر به سرعت تکمیل شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    سیر سیاحت خوبه….!

    • مالک زمین گفت:

      بویر نیوز عزیز بیمارستان200تختخوابی یاسوج در زمینهای زراعتی قدیم تلزالی واقع شده این زمین توسط مردم تلزالی فروخته شد پس لطفا از دولت اباد به تلزالی اصلاح کنید.با تشکر

  2. بویراحمد گفت:

    خواهسمند است محورهای مواصلاتی یاسوج بابامیدان- یاسوج شیراز و یاسوج اصفهان در اولویت مطالبه قرار گیرند

    • امان گفت:

      بیشترین گردشگران از استانهای جنوبی است که از تغیر وتحول در جاده یاسوج بابا میدان خبری نیست مردم دراین مورد قضاوت خواهند کرد که چرا در دستور کار قرار نمی گیرد ،فرماندار هم که از حوزه بی خبر است

  3. .... گفت:

    بابا مسکن مهر جمعه بازار چی شد؟؟ یکی از توصیه های رهبری به اعضای دولت تکمیل هر چه زودتر پروژه های مسکن مهر بود. تو رو خدا یه فکری به حال مسکن مهر جمعه بازار بکنید. 3 سال میشه که پول ریختیم و منتظریم!! هفته پیش رفتم از نزدیک روند پیشرفتش رو ببینم، دیدم یه کارگری اونجاست و خیلی خونسرد داره تو تراس طبقه دوم قلیون میکشه، از زندگی سیر شدم……..

  4. هم استانی گفت:

    جاده یاسوج -سمیرم در حال حاضر سانحه خیز ترین جاده استان است ،لطفأ پیگیری شود.

  5. تاسف تاسف گفت:

    مسکن مهر چی شد؟؟؟بابا بخدا زبانمانم در اورد؟؟آیا کسی در استان برا مسکن مهر چاره ای اندیشیدند؟؟؟متاسفانه هنوز در راس مدیریت مسکن مهر همان مدیر قبلی و دوساله زمانی احمد نژاد هست که کمکاکان روند تعطیلی پروژه ها را پیگیری میکنیم

  6. خورزوخان گفت:

    درخواست ما از وزير محترم اين هست كه اولا مطالبات پيمانكاران از جمله آقاي……و دلسوز را پرداخت نمايد ثانيا از توان اين پيمان كار مجرب در اجراء پروژه هاي بزرگ در استان هاي ديگر استفاده كند تا حقي از اين استان ضايع نشود

  7. دوست گفت:

    سلام جاده پاتاوه-دهدشت بعدازارتقاسردارهاشمي درقرب قائم باپيشرفت چشمگيري كه دراين پروژه عظيم به چشم ميخوردبكلي بدست فراموشي سپرده شده……
    اميدوارم كامنت بازديدكنندگان بي اثرنباشه تومطالب سايت.باتشكرازسايت بويرنيوز

  8. ناشناس گفت:

    جاده یاسوج به اصفهان  چی شد؟

  9. ناشناس گفت:

    بیمارستان 200 تخت خوابی به نام شهید والا قدری است چرا نام شهید را نمی گویید

  10. منتقد گفت:

    پل دوم شهر یک پل چی شد

  11. / گفت:

    مسکن مهر جمعه بازار باری گران بر دوش خریداران پیگیری کنید

دیدگاه شما