چهارشنبه 5 شهریور 1393 - 10:55

حاشیه های روز پزشک در یاسوج + عکس

گروه اجتماعی  – در مراسم تجلیل از پزشکان به همت نظام پزشکی، از پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش بویرنیوز، شامگاه سه‌شنبه و با حضور مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استاندار، معاونین استاندار، مسئولان ارشد بهداشت و درمان و جمع زیادی از پزشکان و کادر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مراسم روز پزشک در محل هتل ستاره شهر یاسوج با محوریت نظام پزشکی استان برگزار شد.

در این مراسم از پزشکان برتر این استان در رده‌های کشوری و استانی تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش بویرنیوز در این مراسم هر یک از سخنرانان به تشریح وضعیت کنونی بهداشت و درمان پس از اجرای طرح تحول سلامت پرداختند و گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه شد.

رضا چمن شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از پزشکان برتر کهگیلویه و بویراحمدی که با حضور مسئولان ارشد اجرایی استان و جامعه پزشکی با محوریت نظام پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: شناخت بوعلی سینا برای جامعه پزشکی و همه پزشکان لازم و ضروری است.

وی با بیان برخی از خصوصیات علمی بوعلی سینا به عنوان الگوی جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: بوعلی قبل از هر چیز به دنبال این بود که در اندیشه بیمار چه می‌گذرد و قبل از پرداختن به بیماری و درد بیمار اندیشه او برای بوعلی مهم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بوعلی ‌سینا به عنوان یک پزشک علوی یاد کرد و افزود: برخی احساس می‌کنند که جلد کتاب‌های قانون و شفا در همان دوران تغییر کرده و این یکی به جای دیگری نام گرفته در حالی که این‌گونه نیست.

وی گفت: بوعلی با ظرافت هر چه تمام‌تر فلسفه را بیمار دید و برای آن کتاب شفا را نوشت و پزشکی را دچار بی‌قانونی دید و برای آن قانون را به رشته تحریر درآورد.

چمن در ادامه اظهارات خود با ابراز رضایت از اجرای طرح تحول سلامت در کشور به فرمان مقام معظم رهبری تصریح کرد: با این طرح روحیه امید در زندگی مردم دمیده شد.

وی از پزشکان به عنوان مهم‌ترین حلقه در طرح تحول سلامت یاد کرد و افزود: نمی‌توان به پزشکان سخت‌گیری کرد در حالی که دستمزدها هیچ‌گونه تناسبی با سخت‌گیری‌ها ندارد.

به گزارش بویرنیوز، شلا جهانبین پزشک برگزیده کشوری عامل برخی اتفاقات ناخوشایند همانند ضرب و شتم‌ کادر درمانی در این استان را کمبود امکانات و زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان دانست.شهلا جهان‌بین در حاشیه تجلیل از پزشکان برتر کهگیلویه و بویراحمدی که در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی برگزیده شده‌اند در گفت‌وگو با فارس  اظهار کرد: متخصص رادیولوژی و سونوگرافی هستم که بر اساس معیارهای مختلف به عنوان پزشک نمونه کشوری از این استان برگزیده شدم.

13930605000078_PhotoA

این پزشک نمونه کشوری ادامه داد: اکنون در کل کشور و در استان ما مراجعه بیماران به پزشکان بسیار زیاد است و همین موضوع موجب از پای درآمدن پزشک می‌شود، به طوری که من به عنوان یک متخصص باید روزانه به وضعیت تعداد 60 بیمار رسیدگی کنم.

متخصص رادیولوژی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اما علاقه‌ای که به این حرفه داریم ما را وادار به کار چندین برابری می‌کند که با عشق و علاقه وظیفه خود را با همه سختی‌های کار انجام می‌دهیم.

پزشک نمونه کشوری در ادامه به کمبود زیرساخت‌ها و امکانات در حوزه بهداشت و درمان این استان اشاره کرد و افزود: همین کمبودها موجب ناراحتی و عصبانیت توأم با برخی رفتارهای نامطلوب از سوی بیماران و همراهان آن‌ها در استان شده است.

جهان‌بین با ذکر این مطلب که ما پزشکان باید بیش از هر چیز شرایط بیماران را درک کنیم، تصریح کرد: نمی‌توان بر عهد خود پایبند نبود، چرا که به ورود به این حرفه همه مشکلات را پذیرفته‌ایم.

وی گفت: دستگاه‌های پزشکی در استان در بخش‌های دولتی همچون سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی قدیمی هستند که باید به روز شوند و همین یکی از مشکلات اساسی در حوزه درمان استان به شمار می‌رود و موضوع مهم دیگر این که در بیمارستان‌های استان پذیرش بیماران سرپایی با مشکل مواجه است.

این پزشک نمونه کشوری با درخواست از رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه بهداشت و درمان استان تصریح کرد: وظیفه رسانه این است که مردم را نسبت به داشته‌ها و امکانات آگاه کند تا ارتباط بهتری میان بیمار و پزشک در استان برقرار شود.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بچه های گچ گفت:

    بحث علاقه به خدمت به مردم نیست خانم دکتر بحث پول خوبی هست که از مردم میگیرین…

  2. بچه های بویراحمدی گفت:

    همه جای دنیا خدمات پزشکی با کمترین هزینه انجام میشود تو کشور ما هزینه درمان بالاست مقصر دکترها نیستن مقصر سیستم پزشکی ما هست خانم دکتر خدا قوت انشالا ب امید روزی که کشور ما هم مثل اروپا هزینه درمانی ک مردم پرداخت میکنن ب حداقل برسه…

  3. دانشجو گفت:

    عکسها افتضاحه، این چه عکسیه؟ به عنوان یه سایت خبری چطور روتون میشه این عکسا رو بذارید؟

دیدگاه شما