سه شنبه 4 شهریور 1393 - 19:31

اتفاقی نادر در تاریخ مطبوعات کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد!

نکته تاسف بارتر اینکه جناب ضرابی طبق اساسنامه خانه مطبوعات ملزم به پیگیری و حل و فصل مشکلات خبرنگاران هستند اما اکنون در قامت یک مدعی و آنهم از طریق مراجع قضایی شاکی یک سایت خبری شده اند.

گروه فرهنگی – روز سه شنبه چهارم شهریور رئیس سابق خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد از پایگاه “خبری تحلیلی بویر نیوز” به دادگاه شکایت کرد!

به گزارش «بویر نیوز»، جمشید ضرابی که تا ماه قبل رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد بود به دلیل انتشار مطلب طنزی که پیرامون سخنان وی درباره روز خبرنگار منتشر شده بود؛ به دادگاه شکایت کرد  و در همین راستا مسئولین “بویر نیوز” در دادگاه حاضر شد.

images

ماجرا از این قرار بود که ضرابی 12 مرداد در مصاحبه ای بمناسبت روز خبرنگار عنوان کرده بود “خبرنگار معنای واقعی که تمام چارچوب خبر را بشناسد، در استان سراغ ندارم.” وی همچنین در سه مراسم دیگر که مربوط به تقدیر از خبرنگاران بود با الفاظی چون “بسیاری از نشریات غیرفعال هستند” وهمچنین “خبرنگاران باید نقدپذیر باشند” اینگونه روز خبرنگار را تبریک گفت!

با توجه به این اظهارات و همچنین روحیه نقدپذیری که ضرابی از آن سخن به میان آورده بود؛ گروه طنز “بویر نیوز” مطلبی انتقادی نگاشت که در آن عنوان شده بود که اگر نشریات غیرفعال هستند و خبرنگار واقعی هم نیست پس تقدیر از 100 خبرنگار چگونه صورت گرفت؟

در مطلب مذکور اشاره شده بود که آقای ضرابی حداقل خودتان که تحصیلات خبرنگاری دارید که واقعی هستید و سزاوار نیست جامعه سختکوش خبری که در سرما و گرما و در مناسبت های مختلف به انعکاس رویدادها می پردازند اینچنین در روزی که مربوط به خودشان است و انتظار دارند مورد تکریم قرار گیرند، اینچنین مورد شماتت قرار گیرند.

همچنین در مطلب “بویر نیوز” اشاره شده بود که قطعا جامعه خبری خالی از نقیصه نیست اما انتظار اینست توسط بزرگترهای جامعه خبری ارشاد شوند و خانه مطبوعات هم طبق وظایفش ملزم به برگزاری کلاس های توجیهی و جلسات نقد و بررسی است که البته در این دو حوزه در زمان مدیریت ایشان عملا اقدامی صورت نگرفت.

بهرحال آقای ضرابی از مطلب نقادانه “بویر نیوز” شکایت کرد و در پاسخ به این درخواست که انتظار اینست جامعه خبری که خود را روشنگران جامعه می دانند اختلافات خود را با بحث و گفتگو حل کنند که این درخواست از سوی ایشان سردوانده شد و وی حاضر به مذاکره در این باره نشد!

ناگفته نماند جناب ضرابی تاکید داشتند حتما باید مراجع قضایی این اختلاف را بررسی کند که نشان می دهد سخنان ایشان در باب نقدپذیر و درخواست های ایشان از دستگاهها برای تعامل عملا شعار بوده و هیچ ارزشی نداشته است.

نکته تاسف بارتر اینکه جناب ضرابی طبق اساسنامه خانه مطبوعات ملزم به پیگیری و حل و فصل مشکلات خبرنگاران هستند اما اکنون در قامت یک مدعی و آنهم از طریق مراجع قضایی شاکی یک سایت خبری شده اند.

سردبیر “بویر نیوز” هم در سخنانی پیرامون شکایت آقای ضرابی، با تاکید بر اینکه همواره معتقد است جامعه خبری همچون سایر امور از ایراد و نقص خالی نیست، گفت: همواره درصدد رفع ایرادات و مشکلات خود هستیم و به همین منظور حتی روز خبرنگار از جامعه مخاطب خود خواستیم تا این رسانه را نقد کنند و همیشه اشتباهاتمان را با جان دل پذیرفته ایم اما ای کاش روزی برسد که فرهنگ تعامل و گفتگو به معنای واقعی کلمه در میان ما باب شود که جامعه خبری در این زمینه باید پیشقدم باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118238
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سقاوه گفت:

    بویر جان کجای کاری داداش؟!؟!
    منطق! گفتگو ! دیالوگ!!
    برو ببنم با !!!!
    اگر ماها اینا را بلد بودیم تو کوچه بازار و خیابون و بیمارستان و ادارات و…. که هیچ،…. اصلا بی خیال…..
    طبق تحقیقات من 95 درصد صدمات وتلفات جسمی و جانی تصادفات شهر ما ناشی از زنجیر و چاقو و…است که بعداز تصادف بر بدن هم نازل می فرماییم!!! خب دیگه، اینم یه راه گفتگوست. ما راه سریع تر را انتخاب کرده ایم!!!
    ایرادی داره؟؟؟؟؟؟

    • .... گفت:

      بویرجان این نتیجه غرض ورزیهای شماست…چیدمان گزینشی مطالب به نفع یه طیف خاص چیزی جز آه و نفرین نصیبتان نمیکند.

  2. کرم علی گفت:

    ضرابی جون واقعا حرفت راسته، اگه خودت که مدرک خبرنگاری داری واقعا خبرنگار بودی از هم صنفات بخاطر یه طنز که هیچ توهین و افترایی توش نبود شکایت نمیکردی، واقعا جای تاسف داره

  3. ممولی گفت:

    په ضرابی چکار بویرنیوز داشتی سیت زشته خت خبرنگاری بری و خبرنگار شکایت کنی،خوا خیرت بیه…

  4. کاربر گفت:

    این دیگر چه مدل خبر گزاریست که اینطوری تیتر می زنید اتفاقی نادر این کارهای روتین و همه روز هست اینکه ارزش رسانه ای کردن ندشت .

  5. hki گفت:

    ضراب جان خیلی کار خوبی کردی مگه ما تیمو سوره چطور تهرانیها این کارها را میکنن

  6. شمشیر گفت:

    بویرجان، انتشار تصویر آقای ضرابی در کنار اوبامای کودک کش را شما اسمشو میذاری طنز. برادر محترم کمی هم واقع بین باش، بنده حقیر خبرنگار و کارشناس نیستم، ولی انصافا در خبر و مطالبی که روزانه در روزنامه ها، هفته نامه ها و پایگاه های خبری محلی منتشر می شود، جز تملق و چاپلوسی از مدیران ناکارآمد و برخی نمایندگان فامیل سالار چیزی نمی بینم. امیدوارم اگه خودت نقدپذیری منتشرک کنی.

    • ممد گفت:

      شنشیر جان،تو روزنامه ها وزیر و روحانبگی رو کنار اشتون و کری و اوباما میزنن یعنی باید برن دادگاه!؟؟؟؟

  7. هم استاني گفت:

    انصافا ان تيتر خبر در مورد آقاي ضرابي بي احترامي و در حق ايشان ظلم شد. کمي انصاف داشته باشيم آقاي ضرابي يکي از با تجربه ترين خبرنگاران استان است خود زني کار خوبي نيست.

    • ناشناس گفت:

      اقای ضرابی خودش گفته خبرنگار تو استان سراغ ندارم پس نفرما خبرنگار با تجربه ای هستن چون حرفت خلاف نظر خود اقای ضرابی هستش

  8. محمد گفت:

    :آقاي ضرابي عين حقيقت را گفتند . هميشه حرف حق تلخ است؟

  9. خبرنگار گفت:

    بویر نیوز بهت تذکر دوستانه بدم وارد کارای خانه مطبوعات نشو نزار ازت استفاده ابزاری کنن .بدون شک خودت میدونی چی بهت میگم وارد بازی مدیران ایت خانه مشو

دیدگاه شما