سه شنبه 4 شهریور 1393 - 12:46

طرح جامع آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تدوین شد

مدیرعامل آب وفاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از تهیه و تدوین طرج جامع آب و فاضلاب این استان خبر داد.

علی لدنی نژاد در گفت‌وگو با تسنیم،  اظهار کرد: این برنامه با تشکیل جلسات کارشناسی و با استفاده از دانش تخصصی و تجربی کارشناسان و مدیران این شرکت تهیه و تدوین شد.

وی با اعلام اینکه این برنامه جامع شامل یک برنامه بلند مدت 20 ساله و چهار برنامه کوتاه مدت 5 ساله است، افزود: در این برنامه تامین, انتقال, ذخیره و توزیع آب آشامیدنی تمامی شهرهای استان تدوین که در طول این برنامه بلند مدت نیازهای آبی شهرهای استان با توجه به رشد جمعیت, اقلیم و الگوی مصرف آنها مشخص می‌شود.

لدنی نژاد با اشاره به اینکه همین برنامه برای فاضلاب شهرهای استان نیز تدوین شده است، تصریح کرد : در بخش فاضلاب به همین نسبت شبکه خطوط انتقال و تسویه خانه مورد نیاز این شهرها مشخص است.

رئیس هیات مدیره آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه برنامه میان مدت 5 ساله اول این طرح عظیم تحویل استانداری استان شده است، خاطرنشان کرد: منابع مالی این برنامه لازم است که به تفکیک هر سال از طریق منابع عمرانی ، فاینانسbot ، boo ، ماده 56 و تبصره 3(مشارکت های مردمی) و روش های مشابه تامین شود .

لدنی نژاد عملیاتی شدن موارد تامین منابع مالی این طرح را زمان بر دانست و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در کمترین زمان و جذب سرمایه گذار این منابع مالی را تامین کنیم.

وی با اعلام اینکه با تدوین این برنامه اکنون می دانیم در هر سال باید چه کار هایی انجام دهیم، افزود : باید نیازهای آبی استان را به جای استفاده از منابع زیر زمینی از طریق آب های سطحی موجود در استان تامین کنیم.

مدیرعامل آبفا شهری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در سال های گذشته استفاده از آبهای سطحی استان برای تامین آب شرب مور نیاز مردم مغفول مانده است، گفت: با تاکید و تلاش استاندار و مجمع نمایندگان در وزارت نیرو و آبفای کشور در حال رایزنی جهت اخذ تخصیص آب مورد نیاز شهرهای گچساران, دهدشت, چرام, سوق, لنده و لیکک از طریق سد کوثر هستیم .

وی با اعلام اینکه برای تخصیص آب شهرهای یاسوج و مادوان و روستاهای اطراف از سد تنگ سرخ و شهر باشت از طریق سد تنگ شیو در حال رایزنی ویژه هستیم، افزود: در یک ساله دولت تدبیر و امید تاکنون به طور جدی پیگیر تخصیص آب شهرهای استان از طریق سدهای موجود در سطح استان هستیم.

لدنی نژاد با اشاره به نام برخی از شهرهای استان که طی چند سال اخیر دچار تنش آبی بودند، ابراز کرد: با تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت آبفای شهری استان چهار شهر با کمترین نوسان آبی و مشکل برای مردم مدیریت شد و تنها در شهر یاسوج در تابستان امسال مشکلاتی برای مردم بوجود آمد که تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این کمبودها انجام دادیم.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تابستان جاری نسبت به سال قبل 20 درصد مشکلات ناشی از کمبود و قطعی آب کاهش یافته است، افزود: در کنار مسائل عنوان شده اصلاح الگوی مصرف بهترین روش برای جلوگیری از مشکلات نوسان آب خواهد بود که امیدواریم مردم استان نیز با تغییر الگوی مصرف به این روند کمک کنند.

لدنی نژاد با اعلام اینکه با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های ذی ربط و با استفاده از ظرفیتهای موجود با متخلفین حوزه آب شهری برخورد جدی و قاطع خواهد شد، اظهار کرد : برای این متخلفین جریمه مالی از 300 هزار تومان تا 5 میلون تومان و جریمه قضایی از سه ماه تا سه سال زندان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس هئیت مدیره آبفا شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دولت 4 طرح آبرسانی و فاضلاب شهری جمعا به میزان 30 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

لدنی نژاد این طرح ها را ایستگاه پمپاژ آب یاسوج ، کلنگ زنی اجرای 3 کیلومتر خط انتقال آب در گچساران ، طرح سوم تکمیل شبکه فاضلاب گچساران و تکمیل خط انتقال و بخشی از شبکه فاضلاب مسکن مهر دوگنبدان عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118153
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما