یکشنبه 2 شهریور 1393 - 17:23

راز تاسف بار خوسوزی یک کارآفرین جلوی بانک صنعت و معدن مشخص شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره خودسوزی اخیر یک صنعتگر ایلامی در مقابل بانک صنعت‌ومعدن توضیحاتی داد.

به گزارش بویرنیوزمحمدرضا نعمت‌زاده در گفت‌و‌گو با «اقتصادنیوز» گفت: این فرد یکی از صنعتگران استان ایلام بود که درخواست تسهیلات سرمایه در گردش از یکی از بانک‌ها را داشت.
او ادامه داد: بانک عامل، سال قبل نیمی از تسهیلات را ارائه کرده، چرا که روش بانک‌ها این است که به یک‌باره پول را پرداخت نکنند. بسیار اتفاق افتاده است که فردی تسهیلاتی را دریافت کرده ولی در جای دیگر خرج کرده و همین موضوع باعث شده که بانک‌ها با احتیاط بشتری اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.
نعمت‌زاده با بیان اینکه این فرد در وصیت‌نامه خود اعلام کرده است که دو نفر از کارمندان بانکی از او حق حساب خواسته‌اند، گفت: نمی‌دانم راست است یا نه ولی سریعا به مدیرعامل بانک صنعت‌و‌معدن نامه زده‌ام که به این موضوع رسیدگی کند. در حال حاضر گروه ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است تا با آنها برخورد قانونی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من دستور موکد برای رسیدگی به این موضوع را داده‌ام، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده پسر این شخص نیز چند سال قبل اقدام به خودکشی کرده که چرایی آن را نمی‌دانم.
او با تاکید بر اینکه این اقدام به این معنی نیست که اینقدرها وضع صنعت خراب است که کسی بخواهد به خاطر آن خودسوزی کند، گفت: بله، وضع صنعت مطلوب نیست و بسیاری از صنایع از سوی بانک‌ها توقیف و تملک شده‌اند اما صنعت در کشور در شرایطی هم به سر نمی‌برد که فردی به خاطر آن خودسوزی کند.
پنجشنبه ۱۶ مرداد مردی که مدیرعامل کارخانه پروفیل زاگراس بود در محل ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن واقع در منطقه پارک‌وی تهران اقدام به خودسوزی کرد. این فرد که به بیمارستان سوانح سوختگی منتقل شده بود روز دوشنبه ۱۹ مرداد بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی درگذشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با سلام حالا بگویید مردم خیلی از این دولت راضی هستند بفرمایید اینطوری راضی هستند همان حرف رئیس جمهور که فرمودند بروید به جهنم واقع بینانه تر است

  2. احمد اورژانسی گفت:

    جناب آقای وزیر اگر بخاطر اعتقادات دینی و مذهبی نبود که عمل خودکشی حرام می باشد حداقل نصف جمعیت فعلی ایران برای مشکلات کنونی و ورشکستگی های اقتصادی دست به خودکشی می زدنند و شما نفستان از جای گرمی بلند می شود و یا اینکه از جایی خارج از ایران تشریف آورده اید که می گویید کسی برای مشکلات خودکشی نمی کند .

  3. ر گفت:

    به نظر بنده اقتصاد کشور مریض است که افراد به چنین کاری دست می زند ولی وزیر نمی داند گرسنه کجا و تشنه کجا اگر آن کارخانه دار از نظر مالی خوب دست به چنین کاری نمی زند به امید روزی که اقتصاد کشور درست شود فقط یک راه وجود دارد آن هم توکل به خدا و کمک مردم شریف کشور

  4. دکتر گفت:

    یکی خودشو سوخت؟؟؟
    به جهنم!!! مگه چی شده!!!

دیدگاه شما