شنبه 1 شهریور 1393 - 23:16

خروج از محرومیت کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد/ اخبار امید بخش خادمی برای استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سیاست خارجی دولت گذشته سخن به میان آورد و گفت: یک پدیده ایران هراسی در دنیا در حال شکل گرفته بود که بخش زیادی از آن به سلطه گری زیاده‌خواهان دنیا ربط داشت، البته برخی رفتارهای داخلی نیز بی‌تاثیر نبود.

گروه اقتصادی –  عصر امروز و در جمع خبرنگاران از طرحی جدید و ویژه برای عبور کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت خبر داد و گفت: طرح 10+20 را در این استان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش بویرنیوز، نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: 20 طرح بزرگ عمرانی و 10 طرح ویژه اقتصادی داریم که با بهره‌برداری از آنها در آینده توسعه اقتصادی و عمرانی استان رقم خواهد خورد.

خادمی از طرح‌های مانند سد چم‌شیر، سد شیو، آبرسانی از سد کوثر به لیکک، توسعه فرودگاه یاسوج، آبرسانی دهدشت غربی، تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری به عنوان 20 طرح بزرگ عمرانی پیش‌بینی شده برای عمران استان خبر داد.

وی گفت: اما 10 طرح بزرگ اقتصادی شامل پتروشیمی گچساران با 30 درصد پیشرفت فیزیکی کنونی، پتروشیمی دهدشت، فسفات چرام، منطقه وِیژه اقتصادی گچساران، سیمان مارگون، مجتمع فولاد دنا و طرح‌های دیگر است که با اجرای آنها کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خارج می‌شود.

این مسئول ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار همه این‌ کارها باید با حفظ فرهنگ اصیل و توسعه زیرساخت‌ها با کنار گذاشتن تعصبات منطقه‌ای استان در راه پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد گام‌بلند برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات ملی، ملی استانی و تملک‌دارایی امسال 366 میلیارد تومان به استان تخصیص می‌یابد که حرکت ما به سمت توسعه و عمران را آسان می‌کند.

خادمی ارزیابی از کار دولت در اولین سال کاری خود را سخت دانست و افزود: باید دید که این دولت چه چیزی را تحویل گرفت و چه چیزی را باید تحویل دهد، از نظر همه کارشناسان آن چیزی که از دولت گذشته تحویل گرفت وضعیت مناسبی نداشت.

وی از نرخ تورم بالای 40 درصدی و رشد اقتصادی منفی شش درصد به عنوان میراثی که از دولت گذشته برای دولت یازدهم باقی مانده، سخن گفت و اظهار داشت: بدهی‌های کلانی که دولت در سیستم‌های بانکی به بار آورد و پروژه‌های بزرگ که کلنگ زده شده بود و تنها 30 درصد از منابع آن تأمین شده بود و 70 درصد آن به گردن این دولت افتاد از معضلات و مشکلاتی بود که برای دولت جدید ایجاد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سیاست خارجی دولت گذشته سخن به میان آورد و گفت: یک پدیده ایران هراسی در دنیا در حال شکل گرفته بود که بخش زیادی از آن به سلطه گری زیاده‌خواهان دنیا ربط داشت، البته برخی رفتارهای داخلی نیز بی‌تاثیر نبود.

خادمی از پیش‌بینی کاهش نرخ تورم به زیر 20 درصد و تلاش دولت برای این کار تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: همه عزم دولت در انضباط پولی و مالی در کشور است، تا ملت در آینده ضرر نکند.

این مسئول ارشد استانی از نگاه مادرانه دولت به کشور گفت و افزود: ممکن است برخی نارضایتی‌ها از اقدامات دولت بوجود آید اما دولت سعی می‌کند به جای رفتار دایه مانند رفتارهای مادرانه داشته باشد به این معنی که آینده را با برخی سخت‌گیرها تضمین کند.

خادمی از بسته عبور از رکود تورمی که در دستور کار دولت قرار گرفته گفت و افزود: دولت با سرمایه‌گذاری در طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌گذاری 42 هزار میلیارد تومانی کشور را به سوی توسعه و پیشرفت و عمران و آبادی سوق می‌دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117803
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    تشکر از استاندار مدیر و فهیم و اندیشمند که همه هم و غم خود را برای توسعه استان قرار داده اند

  2. ناشناس گفت:

    احسنتم. خدایی استاندار قوی ودلسوزی داریم

  3. اصلاح طلب هم استانی 30 سال مقیم تهران گفت:

    اگر با مدیران ارشد کنونی در استان، محروم تر نشود ، باید پیشانی مان را بیشتر بر آستان حق بساییم.

  4. ناشناس گفت:

    اقایی استاندار چرا یه طرح عمرانی برالی شهرستان بهمئی در نظر نگرفه اید کارخانه فولاد ، کارخانه تراکتور ،کارخانه سیلستن و ایجاد و راه اند

  5. كارشناس گفت:

    جناب دكتر همه اين پروژه هايي كه نام برده ايد در دولت دهم شروع شده اند ودرصد پيشرفت زيادي داشتند وهنگام تحويل به شما در مهر92درصد باقي مانده كمي داشتند وقرار براين بود در برنامه 100 روزه يعني قبل از دهه فجر 92 افتتاح گردند ودر ضمن كلنگ زني راه آهن اقليد به ياسوج، تكميل بيمارستان 200 تخت خوابي ياسوج، ساختمان استانداري و….چه شد؟ وهمچنين از بدو شروع تا الان كدام پرو‍ژه متوسط را افتتاح ويا كلنگ زني كرديد؟در ضمن اگر قبلي ها 50%معاملات سياسي كه بانمايندگان داريد مي داشتند بهايي كه مي گرفتند خيلي قيمت آن از آنچه شما مي گيريد بشتر بوده وخيلي از پروژها افتتاح بود جناب دكتر خيلي از معاونان ومديران كل با نظر نماينده محترم دوگنبدان منصوب شده اند ولي داختصاص بودجه همه مي دانيم ومي بينم سهم دوگنبدان به تنهايي دوبرابر باقي مانده استان است.

  6. رستمی یاسوجی گفت:

    خداوند پشت و پناهت باشد ارزوی پیروزی شما در برنامهایت

  7. دنا گفت:

    وقتی رکود حاکم باشد تورم پایین میاد. دوم طرحهایی مثل فرودگاه که پروازاش تعطیل شد، ورزشگاه و سیمان مارگون که نزدیک به اتمامِ احتمالا بقول شیرازیا همو یِ درصدو کار خودشو کِرد

  8. منتقد گفت:

    بویر نیوز:یه جوری خبر خروج از محرومیت زدی که گفتیم داریم جزاستانهای برخوردار میشیم.اما محض اطلاع حضرنعالی برسانم این پروژه ها مربوط به سنوات گذشته است وتا سالهای آتی هم به بهره برداری نخواهد رسید.شادی کاذبی بود.متشکرم.

  9. خورزوخان گفت:

    متاسفم براي شما چون كم كاري خودتان را اينگونه توجيه مي كنيد جناب استاندار از سال 92 تاكنون چقدر تخصيص داشته ايد ودر كدام پرو‍‍ژه ها هزينه كرديد استان را نابود كردي

  10. صبا گفت:

    باز هم تیتر بویری !!!!!!!!!!
    ولی در هر حال درود بر بویرنیوز .

  11. ناشناس گفت:

    اگر با این پروژه ها خارج میشیم از محرومیت همان زمان احمدی نژاد میرفتیم از خودت چی داری اقای خادمی

  12. ناشناس گفت:

    منتظریم!

  13. 5545 گفت:

    معلوم که طرح های کلنگ زنی شده بایستی در اولویت قرار گیرد دولت گذشته که جز کلنگ زدن چیزی بلد نبود

  14. ک. م گفت:

    استاندار بومی قبلی آقای حسینی هم همین حرف رازد ونتیجه اش بی توجهی مسئولین رده بالا به این استان شد .بخدا مردم ما در فقر ونداری وکمبودامکانات وگرسنگی غوطه ورند سری به تنگ تامرادی که در فاصله 50 کیلومتری استان واقع است بزنید تا عمق محرومیت ونداری را درک کنید

  15. کارشناس توسعه گفت:

    استان ما محرومیتش نه اقتصادی بلکه فکری و سیاسی و اجتماعی هست. تا توسعه اندیشه رخ ندهد هیچ توسعه پایداری رخ نمی دهد.

  16. روستای مختار گفت:

    جناب اقای استاندار محبوب بعضی از افراد پست ومقام گیر در استان که در فکر ابادانی روستاها نیستند لطفاسری به طرح ابیاری معطله روستای شاهزاده مختار بعد از ده سال بزنید و فکری به حال روستابکنید

دیدگاه شما