شنبه 1 شهریور 1393 - 21:25

۵ دلیلی که شب‌ها به راحتی نمی‌توانید بخوابید

براساس جدیدترین تحقیقات محققان درباره خواب، ۵ دلیلی که شب‌ها افراد به راحتی نمی‌توانند بخوابند، عنوان شد.در این راستا عنوان شده است که ذهن افراد مانند ماشین‌ها به زمانی برای خنک شدن نیاز دارد.

براساس جدیدترین تحقیقان محققان درباره خواب، 5 دلیلی که شب‌ها افراد به راحتی نمی‌توانند بخوابند، عنوان شد.

قرص‌های خواب را کنار بگذارید

قرص‌های خواب آور ممکن است برای دوره ای کوتاه راه حل مقطعی برای مشکل بی خوابی باشند، اما در طول زمان در صورت استفاده مزمن از این گونه قرص‌ها فرد به بی خوابی دچار شده و امکان دارد سیستم اعصاب بدن نسبت به این قرص‌ها مقاوم شود. از طرفی دیگر هیچ قرصی را نمی‌توان یافت که بدون عارضه باشد. بنابراین می‌توان گفت که مصرف قرص‌های خواب آور به هیچ وجهی نمی‌تواند راه حل مناسبی برای مشکل بی‌خوابی باشند.

ذهن شما مانند ماشین‌ها به زمانی برای خنک شدن نیاز دارد

بویرنیوز: به هنگام خواب سعی کنید از وسایل صوتی و تصویری به دور باشید. تلویزیون را خاموش کنید و تلفن همراه خود را نیز کنار بگذارید. و سعی کنید به مدت 15 الی 20 دقیقه به مسائل استرس زا در روز آتی فکر نکنید و سعی کنید برای مدت کوتاهی به ذهن خود آرامش دهید.
139212171054018452287873

چرت‌های طولانی به دفعات بالا در طول روز فقط برای نوزادان

چرت زدن‌های نامنظم در طول روز و با مدت طولانی به شدت می‌تواند به زمان خواب شبانه شما صدمه بزند و زمان به خواب فرو رفتن شما را مختل کند. شایان ذکر است که بهترین زمان برای خواب میان روز، 8ساعت بعد از بیدار شدن به هنگام صبح است که تقریباً میتوان گفت ساعت 3 بعد از ظهر است.

حذف وعده‌های غذایی در ساعت پایانی قبل از خواب

خوردن برخی از مواد غذایی به هنگام شب ممکن است باعث به کار افتادن معده و دستگاه هضم و گوارش شود که این امر به مغز فرمان می‌دهد که در حالت آماده باش و بیدار قرار گیرد. بنابراین بهتر است از صرف غذا درست در زمان قبل از خواب پرهیز شود و زمان صرف این وعده‌های غذایی تا زمان استراحت و خواب شبانه فاصله داشته باشد.

پرهیز از انجام فعالیت‌های ورزشی قبل از زمان خواب

گرچه انجام فعالیت‌های ورزشی به سلامتی شما کمک فراوانی می‌کند، اما انجام این گونه فعالیت‌ها باعث می‌شود که مغز و ذهن شما فعال و هوشیار گردند که این مسئله به اختلال خواب منجر می‌شود. بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های ورزشی، صبح یا بعد از ظهر است.
منبع: تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117736
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما