شنبه 1 شهریور 1393 - 10:54

نامه ی سرگشاده یک جوان کهگیلویه ای به استاندار

جوان کهگیلویه ای

گروه سیاسی – یکی از جوانان شهرستان کهگیلویه مطلبی را خطاب به دکتر خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشته اند که در پی می آید:

جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
مهم نیست نام من چیست؟ و مهم نیست من از کدام گوشه ی کهگیلویه ی بزرگ برای حضرتعالی نامه می نویسم.
نام من هم نام همه جوانان این سرزمین می باشد من دهدشتی هستم ،طولیانی هستم ،اهل دیشموکم ، اهل قلعه رئیسی هستم ،سوقی ام و….
من یک جوان دهه ی شصتی هستم با هزاران رویا و آرزو . جوانی هستم که سال هاست با سرد و گرم اینجا روزگار گذارنده ام و علی رغم تحصیلات عالی چون خیل عظیم جوانان کهگیلویه بیکارم
نمی خواهم از طرف دیگران حرف بزنم و به دورغ بنویسم نامه جمعی از مردم شهرستان،هر چند مطمئنم اگر این طومار در میدان شهر گذاشته شود بی نهایت تن از مردم پای آنرا امضا خواهند کرد .
من و به عبارتی بهتر است بگویم ما سال هاست اینجاییم .با غم و شادی های اینجا آشناییم و البته هیچ گاه هم به یاد نداریم که شما در کنار مان بوده باشی .
اینک نیز به عنوان یک جوان کهگیلویه ای به نام نامی جوانان و مردم اینجا دست به قلم برده ام تا از درد و رنج های شهرستان بگویم و بنویسم . از شهرستانی که هیچ بعید نیست با این مهاجرت گسترده چند سال دیگر خالی از سکنه می شود که در ان زمان ما دیگر دعوایی نه با شما و نه با هیچ کس دیگر نداریم .
می خواهم از شهرستانی بگویم که انگار در نقشه ی استانی که شما استاندارش می باشید جایی ندارد و چونان جزیره ای دور افتاده است .
می خواهم از شهرستانی برایتان بگویم که علی رغم وجود جوانان مستعد و چهره های توانمند سیاسی و اجتماعی ، فرهنگی و علمی هنوز شمیم اعتدال به آن نرسیده است و کماکان نماینده ای که در انتخاباتی که در آن رقیبی نبود و به مجلس رسید هر گونه دوست دارد رفتار می کند و هر چه دوست دارد می گوید . در حالی که ما در کهگیلویه با آرای بالا و اختلاف زیاد نسبت به نامزد مورد حمایت آقای نماینده به دولت تدبیر و امید و تغییر رای دادیم .
ما به روحانی رای دادیم که به نجات شهر از این بحران ها و مشکلات کمک نماید اما آقای نماینده به تنهایی و در پناه محافظه کاری و مصالحه کاری شما و معاون سیاسی و امنیتی تان تمام قد جلوی تغییرات و خواست مردم ایستاده است و ظاهرا شما به حاضر شدن بر محل کار و تردد بین تهران و یاسوج قانع و راضی هستید
اما آقای دکتر ما از این وضعیت راضی نیستیم شما بهتر از ما دکتر دکتر فرجی دانا را می شناسید و می دانید چه خسران بزرگی است محروم کردن دانشگاه و دانشجویان از وجود ایشان آنهم توسط مجلس و بویژه نماینده هم شهری ما و شما که اتفاقا در هنگامه ی معرفی شما به عنوان استاندار از شما حمایت کردند .
ما از شما افراط و یا داس دوران سید مسعود حسینی و قوام نوذری را نمی خواهیم ما از شما تدبیر می خواهیم همان تدبیری که رئیس جمهور روحانی دقایقی بعد از کنار گذاشتن دکتر فرجی دانا دکتر نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم معرفی کرد و نگذاشت مردم احساس یاس و ناامیدی کنند . اما متاسفانه باید گفت رفتار شما تا اینجای کار کمتر نشان تدبیر در آن دیده می شود و حضرتعالی در طی این مدت و علی رغم درخواست های مکرر مردم برای دفاع از حق شان تنها سکوت کردید . در همین قضیه استیضاح حتی دکتر ظریف با مشغله ی بالا از استیضاح متاثر شدند و تاسف خود را اعلام نمودند اما هیچ خبری از شما نبود و سکوت شما برای ما جای سوال دارد که شما در مقابل جنجال آفرینی ها و فشارهایی که بر دانشگاه یاسوج هم وجود دارد بسیار بی تفاوت هستید .
اما به جای شما آقای نماینده که مدام اظهار نظر می فرمایند و جلسه ی مطبوعاتی می گذارند دوباره به حرف امده اند و اینبار فر موده اند که نجفی برای وزارت علوم شانسی ندارند .
آقای استاندار
مناصب در جمهوری اسلامی یک جایگاه عمومی و از آن مردم می باشند و شخصی نیستند که فرد تنها به خود فکر کنند .جایگاه شما نیز متعلق به مردمی است که در 24 خرداد92 به حسن روحانی و شعار تغییر ایشان رای دادند . فرجی دانا هم می توانست از حقوق ملت عدول کنند و چند صباحی بیشتر بر صندلی بمانند ولی این کار را انجام نداد و در عوض خود را به عنوان یک قهرمان در حافظه ملت ماندگار نمود .
جناب آقای دکتر استیضاح دکتر فرجی دانا برندگان بسیاری داشت . در این دوئلی که برخی تندروهای مجلس به پا کرده بودند مردم،دولت و دکتر فرجی دانا پیروز شدند و بسیاری هم بازی را در پیش گاه ملت واگذار کردند و شما هم مراقب باشید که با سکوت وبی تفاوتی تان نسبت به واقعیات جامعه در صف بازندگان قرار نگیرید .
آقای دکتر
باید تا دیر نشده برای مردم کاری کرد و سبب نارضایتی آنها نشد که تا اینجا کار هم خود بهتر می دانید مردم تا چه اندازه از شما رضایت دارند .
شایسته نیست که یک سال از عمر دولت گذشته باشد و کهگیلویه فرماندار نداشته باشد .
شایسته نیست شما کماکان در قبال مطالبه ی گسترده ی تغییر در اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی ،بهزیستی، هلال احمر ،محیط زیست و ….. هنوز هیچ تغییری انجام نداده باشید و نورچشمی های همان کسانی بر مسند قدرتند که وزرای دولت را یا کارت زرد می دهند و یا استیضاح می کنند .
شایسته نیست دهدشت و کهگیلویه این همه جوان مستعد داشته باشد اما در محرومیت و بحران بیکاری دست و پا بزند و هر روز خالی تر گردد .
شایسته نیست در تهران ،خوزستان،همدان و… در عرصه مدیریت کلان از فرزندان کهگیلویه استفاده گردد اما در استان آنها باید چوب همشهری بودن شما را بخورند و حتی برای شهر خود نتوانند فرماندار داشته باشند و کسانی را تحمل کنند که تحملشان سخت است و بی جهت می خندند.
و شایسته نیست که شایستگی این مردم به درستی ادا نشود ….
آقای استاندار
ما دلواپسیم . دلواپس رخوت و تنبلی که در مدیریت استان موج می زند
ما دلواپس کم تحرکی و کم کاری معاونان محترم و مدیران کلی هستیم که تنها به بقای صندلی خود فکر می کنند
آقای دکتر
آیا حضرتعالی به سال آینده و انتخابات مجلس فکر کرده اید ؟ اصلا آیا انتخابات مجلس برای شما مهم است؟ ایا در این مورد دولت به شما تذکرات لازم را نداده است؟ آیا شما هم منتظرید که شخص رئیس جمهور در مقابل بزدلان بایستد و شما و نزدیکانتان را با آنها کاری نیست ؟

آقای استاندار
چرا هیچ فکر ی به حال کهگیلویه نمی کنید ،ما که همگی میدانیم شما راغب هستید که فرماندار فعلی را تغییر دهید پس منتظر چه هستید ؟ آیا روز استیضاح و فردای بعد از آن و حتی امروز فرصت مناسبی برای این تغییر نمی باشد ؟ ایا شما از تجربه هیاهو و سر و صدایی می ترسید که پیشتر در قضیه اداره ی ورزش و جوانان به پا شد؟ مردم کهگیلویه باید تا کی شاهد امتیاز دهی به آقای نماینده باشند و تا کی شاهد تضییع حقوق شان باشند ؟ اصلا گناه ما چیست که از دولت تدبیر و امید حمایت کردیم اما باید سیاست ها و برنامه های مدیران دولت قبلی را تحمل نماییم ؟ باور کنید ما دنبال گزینه ی خاصی نیستیم و فقط تنها کسی را می خواهیم که شان فرمانداری و مدیریت شهرستان را داشته باشد و در این راه به شما نوید می دهیم که همه ی ما در کنار شما هستیم و پشت سر شما از شما حمایت خواهیم کرد . ما همان جوانانی هستیم که در نوروز 85 در جلوی رئیس جمهور وقت صدای اعتراض خود از نماینده قبلی را اعلام نمودیم و سال گذشته در جلوی مجلس بیزاری خود از چماق لری بیان کردیم و حالا هم آماده ایم صدای خود را به گوش رئیس جمهور عزیز برسانیم
آقای دکتر
آینده برای ما مهم است و ما برای آینده مبارزه خواهیم کرد و در هر صورتی جواب قاطع و منطقی خود را در انتخابات اینده به آقای نماینده خواهیم داد. و مشما را دعوت می کنیم که در این مسیر با ما همراه شوید و نام نیک و ماندگاری از خود به یادگار بگذارید .
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117696
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چرام گفت:

    من قلم توانایی ندارم ولی فکرکنم همه درددلهایم راگفتیدبااین بیان زیباوروشن.باتشکرازجوان کهگیلویه ای که اینچنین شجاعانه حرف می زند،می نویسد.

    • صبا گفت:

      چند توصیه به این برادر دهدشتی
      1-من هم هم درد توام.
      2- درد من و تو با این قمپز در کردن های سیاسی بازی دوا نمی شود.
      3- آخه گل پسر! فرجی دانا و حمایت از آشوبگران 88 چه ربطی به من و تو داره که جیب مون پاک مث خونه خداست.
      4- برادر من! اگر اکثریت کلان شهر تهران نتیجه انتخابات براشون ناپذیرفتنی بود حق داشتن. چون از خیلی امکاناتی که رئیس جمهورای قبلی در اختیارشون می ذاشتن محروم شدن و … حالا من و تو چرا باید اون جوری فکر کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
      5- ببینید ریشه مشکلات دهدشت کجاست؟ همین چهارسال شروع شده؟ مرد اول دهدشت تا امروز کی بوده و چیکار کرده؟ خود مردم دهدشت چه نقشی در این بدبختی ها داشته اند؟ خود مردم.خود مردم…

  2. هم استانی گفت:

    احسن برشماجوان فهمیده وواقع نگر

  3. حق گفت:

    احسنت، آقای خادمی اگر قرار بود  فرمانداران و بخشداران و مدیران همانان باشند که بودند دیگر نیازی به آمدن شما نبود شما بر صندلی تکیه زده آید که برای بدست آمدن آن با ابروی خیلی ها بازی شد جناب خادمی اگر ناتوانی و باج میدهی برو تا شایستگان و کسانی که برای 24 خرداد جان و ابرو دادند بیایند چون آنان قدر دانند انقدر ضعیف عمل نکن که بار دیگر ………

  4. امیر گفت:

    شایسته نیست دهدشت با این همه تحصیل کرده  کسی مثل بزرگواری نماینده بشه

    • صفری گفت:

      خودکرده راتدبیرنیست بهش رای نمیدادید انتخاب نمیشدحالاهم دیرنشده اگه کهگیلویه میخواد مثل گچسارانیها سری توی سرها در بیاره باید بره سراغ نیروهای اندیشمند و مردان بزرگش 

  5. ناشناس گفت:

    دروغگو  دهه شصتی کجابود اگربودی دهه شصتی ازمشکل بیکاری و امکانات. رفاهی تفریحی میگفتی ضمنا کجامردم استان به روحانی رای دادند؟وقتی تمام منردم ایران یکصدا به روحانی رای  میدادند اینجااصلاح طلبان طرفدارمحسن رضایی بودند فقط سر قومی- قبیله ای گری  حالاچراباید ادعای تغییرداشته باشید؟

  6. مغازه داره بی مشتری گفت:

    سلام علیکم بنازم به این جون فهمیده که تونسته حرف دلشو بزنه من هم میخوام به نوبه خودم حرف دلمو بزنم و امیدوارم بتونی حداقل مشکلات شهرستانو انجام بدین :
    آقای دکتر چرا توی دهدشت هیچ اداره جاتی حق خرید لوازم اداری و مواد مصرفی رو ندارن چرا هیچ اداره ای نباید تو دهدشت خرید انجام بده چرا باید همه وسایل اداره جات از یاسوج خریداری بشه و به دهدشت فرستاده بشن چرا اگر اداره ای از مغازه داری خرید بکند باید تا هشت یا نه ماه مغازه دار منتظر پول فاکتورش باشه چرا در استان دارن این همه خیانت به شهرستان ما میکنند ما هم حق داریم ما هم مثل اونها زندگی راحت میخواهیم من جوانی هستم 28 ساله که دو فقره وام 10 میلیونی گرفته ام و مغازه ای در دهدشت راه اندازی کردم بیشتر وقتها نمیتونم قسط وامهایم را بدهم چون اکثر اداره جات باید از یاسوج برایشان بفرستند یا اگر جنسی بهشون دادیم فاکتور هایمان پاس نمیشود یا هر بار به بهانه ای پول نمیدهند خود من چند اداره هست که از مغازه ام خرید انجام دادند که العان حدون یک سال هست که برا حساب و کتاب میرم پیششون میگن یاسوج پول نمیدهد آخه تا کی باید اینجوری زندگی بکنیم تا کی باید دستنان به طرف یاسوج دراز باشد مگه ما حقی نداریم ما هم انسانیم آدمیم درک داریم میفهمیم این چیزارو و به خودمون نمیارم به خداوندی خدا قسم اگه برا مشکلات دهدشت اقدام نکنند شخصلا توماری با روندشت مینویسم و برای کل کشور روزنا مه های کشور و بی بی سی و بقیه جاها میفرستم لطفا برای رضای خدا به فکر این شهر هم باشید . چندین مشکل در شهر دهدشت هست (1- کرایه بار های شهری وبین شهری با خط ماشینهای ویژه ها و اتوبوسها 2-اکثر بانکهای و اداره جات حق خرید و وسایل در دهدشت رو ندارن 3- چرا شهرداری این همه ظلم به مردم میکنه چطور میتونن جلو مردمو بگیرن تا از ساخت و ساز جلو گیری بشه اما نمیتوننن زمینهای مردم را که گرفتن بهای آنهارا بپردازند برا اثباط حرفهایم بروید شهرداری و ببینید چقد پرونده دارند که حق مردمو خوردن و 4- چرا خیابونهای دهدشت اسفالت نو نمیشوند 5-چرا کمربندی سوم را راه اندازی نمیکنند6-چرا اداره ثبت بیشتر کارهایشان غیر قانونی هست چرا برا ثبت زمینهای نسقی اکثرا نیاز به حضور صاحب نسق نیست و غیر قانونی و قوم و خویش بازی در میارند و ثبت میکنن مگر کسی نیست به این اداره جات از یاسوج و دهدشت و گچساران رسیدگی بکند و ببیند این حرفای ما صحت دارد یا نه بروید ببینید .
    آقای دکتر ما هم بنده خدا هستیم چنین چیزهایی در شهرستان دهدشت هست که از شما خواهشمندیم برای رضای خدا دستی به بالا بزنید و حق و حقوق مردم دهدشت رو بگیرید و نگذارید عده ای از افراد سود جوء استفاده بکنند ممنون میشیم دست ما را هم بگیریید . انشالله که خداوند اجرتان دهد . با تشکر فراوان مغازه دار بی مشتری

دیدگاه شما