شنبه 1 شهریور 1393 - 9:16

بازی با آبروی یک میلیون خانواده توسط یک نماینده در صحن علنی مجلس

13 تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور که مشکل اخلاقی داشته و اخراج شده بودند مجددا به تحصیل در دانشگاه دعوت شده اند.

گروه سیاسی –  روز چهارشنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی و  جریان استیضاح وزیر علوم را باید ذبح اخلاق توسط سیاست دانست.

IMG16481583

به گزارش بویرنیوز، متاسفانه برخی از نمایندگان موافق استیضاح وزیر علوم برای آن که بتوانند همکاران خود را به رای بر علیه فرجی دانا متقاعد کنند از هر ابزار و شیوه ای استفاده کرده و البته تاکنون چند مورد از مواردی که بر اساس اظهارات کذب و بی اساس و یا بر مبنای اطلاعات غلط داده شده بود را بیان نمودیم.

اما موارد گفته شده صرفا پیرامون یک یا چند نفر بوده و با عرض تاسف باید گفت که سخن دردناک یکی از نمایندگان در مجلس توهین به ملت ایران بود و نه وزارت علوم.

به گزارش بویرنیوز،  الیاس‌نادران نماینده مردم تهران در جلسه استیضاح وزیر علوم مدعی شد که 13 تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور که مشکل اخلاقی داشته و اخراج شده بودند مجددا به تحصیل در دانشگاه دعوت شده اند.

این جمله کوتاه البته بسیار دردناک و جای سوال دارد که چطور یک نماینده با بیان چنین سخنانی پیش از همه اعتماد عمومی و اذهان مردم را تشویش می کند و بدون آن که کوچکترین سندی ارائه دهد به این راحتی ترس و دلهره را در میان دانشجویان میلیونی دانشگاه پیام نور و خانواده های آنها ایجاد میکند.

نماینده مصونیت قضایی به دلیل اظهارات خود طبق قانون دارد اما آیا به این دلیل نماینده باید به هر شیوه ای برای نشاندن حرف خود به کرسی بهره جوید! پس سهم دین و اخلاق آن هم در جامعه اسلامی برای یک نماینده چه می شود و احتمالا آقای نادران این سخن پیامبر اکرم(ص) را نشنید اند که می‌فرمایند: “همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است. هرگاه مومن برادر دینی خود را متهم نماید، ایمان او آب می‌شود و از بین می‌رود همان طوری که نمک در آب حل می‌شود و از بین می‌رود”.
در همین حال دانشگاه پیام نور این گونه به اظهارات الیاس نادارن پاسخ می دهد:

دانشگاه پیام نور اظهارات جناب آقای دکتر نادران نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه استیضاح وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، مبنی بر اینکه « 13 نفر از اخراجی ها را که دارای مفاسد اخلاقی بوده اند به دانشگاه پیام نور برگردانده شده است» را تکذیب کرده و اعلام می دارد: این دانشگاه همواره در راستای موازین شرع مقدس، اصول انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و اخلاق مداری گام برداشته و انتساب چنین مواردی به این دانشگاه بدون ارائه مدارک مستدل و مستحکم ، در جلسه مزبور را کذب و توهین به این دانشگاه می داند.

همانطور که در متون دینی ما آمده است که “از آنچه نسبت به آن علم نداری، پیروی مکن، به درستی که گوش و چشم و قلب انسان مورد سوال قرار می گیرد”،
لیکن جناب آقای دکتر نادران در جلسه مذکور خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، موضوع خلاف واقعی را نسبت به دانشگاه پیام نور مطرح کرده که توهین بزرگی به خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور محسوب می شود، به همین دلیل مصرانه از ایشان، موارد زیر را خواهان است:
1- در صورتی که ایشان مدارک مستدل جهت اثبات موضوع مورد اشاره دارد به مسئولان این دانشگاه ارائه دهد.
2- در غیر این صورت موضوع در محاکم ذی ربط پی گیری و اعاده حیثیت خواهد شد.
مطمئن باشید دانشگاهیان پیام نور از این توهین بزرگ که متوجه تک تک افراد آن شده است، چشم پوشی نخواهد کرد.

تکذیب قاطع دانشگاه پیام نور جای سوال باقی نمی گذارد که آقای نادران بر اساس توهمات یا دریافت مطالب از منابع دروغین سعی در ارائه چنین موضوعی برای ضربه زدن به وزیر علوم داشته که البته این موضوع توهین به یک میلیون دانشجوی پیام نور و خانواده آنها و همچنین ایجاد ترس و نگرانی در میان آنها و مشخصا آثار و پیامدهای سنگین اجتماعی و روانی را نیز به بار خواهد آورد.

لازم به ذکر است پیش از این در روز رای اعتماد به وزیر پیشنهادی ورزش سخنانی از زبان الیاس نادران در پشت تریبون مجلس بر علیه دکتر صالحی امیری مطرح شد، که بعدها کاملا کذب از آب درآمد و دادگاه رای بر مجرمیت نادران صادر کرد. گویا برای این نماینده اصولگرا هدف وسیله را کاملا توجیه می کند.

لازم است تا این موضوع با جدیت در دستور کار مسئولان قضایی و امنیتی کشور قرار گرفته و با کسانی که با انگیزه های سیاسی در حال ضربه زدن به حیثیت عمومی و مشوش کننده افکار مردم هستند برخورد مناسب صورت پذیرد تا کسی نتواند به آسانی به آبرو و حیثیت مردم مسلمان کشور تعدی نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117687
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. قلی گفت:

    نادران کاملا درست گفته .

  2. uyk گفت:

    مگه دکتر نادران دکتر است من که اطلاع نداشتم مبارکه انشااله

  3. ناشناس گفت:

    این سوال را باید از مردم تهران پرسید که ادعای زیادی دارند مبنی بر اینکه خودشان را انسانهای اندیشمند و باکلاس میدونند ولی موقع رای دادن حاضر نمشند و کسانی مثل ایشان وارد مجلس میشه

  4. رضا گفت:

    در جواب ناشناس دلیل اصلی اینکه امثال نادران وارد مجلس میشن اینه که مردم تهران رای نمیدن…تهران بالای 13 ملیون جمعیت داره ولی معمولا نماینده های مجلس با دویست سیصد هزار رای قبول میشن..یه سری افراد خاص میرن رای میدن خروجیشم نادران و رساییه…البته عملمرد شورای نگهبان هم تاثیر داره

  5. منصور گفت:

    نادران هم در انتخابات پیش رو بای بای..
    برو به سلامت

  6. ناشناس گفت:

    اگه خصوصی می گفت و می خواست که گفته و خواسته فایده ای نداشت ! در ضمن باید ریشه فساد اخلاقی و مالی همشون کنده بشه .

  7. کاربر گفت:

    خدا وکیلی نگاه چهره نادران کنید.
    دادن کفاره واجب عینی ست. وضعیت ظاهری نادران گویای طرز فکر واپسگرایانه ایشان است

  8. علی گفت:

    روزی هم نوبت بی ابروی ایشان خواهد رسید که وعده خداوند محقق خواهد شد

دیدگاه شما