شنبه 1 شهریور 1393 - 7:38

گفتگو با نرگس احمدپور، اولین بانوی بازآفرین شاهنامه در گچساران

 

گفتگو با نرگس احمدپور، اولین بانوی بازآفرین شاهنامه در گچساران
نرگس پوراحمد که تاکنون دو اثر از او چاپ شده است دراین زمینه گفت: آیین های نیاکان ما در تفریحات سالم مانند شاهنامه خوانی و روایت احادیث مذهبی در شب نشینی ها به جای استفاده از ماهواره برای خانواده ها نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی به عنوان نسخه نجات بخش زندگی اسان در دوران معاصر دارد.

 

به گزارش راک نیوز ؛ این بانوی هنرمند که یک رمان او به نام کنار بنگشتون آماده چاپ است درباره اهداف خود از نگارش این اثر می گوید: کنار بنگشتون تلاشی برای احیای خاطرات شیرین مردم این شهرستان در دهه ۵۰ است.

 

احمدپور ادامه داد:قوطی های خالی شده روغن نباتی و کاشت گل های پیچک، بوی دلکش میخک های آویزان برگردن مادربزرگ ها، بوی دل انگیز نان محلی از مناطق مسکونی شهر دوگنبدان از لحظه های بی تکراری است که یادآوری آنها تجدید خاطرات زندگی مردم گچساران در سال های گذشته است.

 

وی با اشاره به قوانین چاپ کتب مبنی بر خرید آثار از سوی دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی گفت: حمایت از نویسندگان نقش اثرگذاری در خلق آثار بدیع دارد.

 

این بانوی هنرمند که رمان بیش از ۲۰۰ صفحه ایش در بازخوانی روایات زندگی افراسیاب به دلیل مشکلات مالی با مشارکت افراد دیگر به چاپ رسیده است گفت: پرداخت تسهیلات بانکی برای حداقل تامین هزینه نویسندگان برای چاپ آثار علمی و هنری ضروری است.

 

وی در نوبت بودن بیش از دوسال برای دریافت تسهیلات بانکی ۳۰ میلیون ریالی هنرمندان ابراز ناخشنودی کرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: تسهیلات بانکی هنرمندان این شهرستان و نحوه پرداخت آن از قوانین کشور تبعیت می کند.

 

سید زمان علی پور از حمایت این اداره متولی از نویسندگان آثار فاخر خبر داد.

 

وی متوقف شدن نام نویسی از بیمه هنرمندان را از دیگر مشکلات این قشر فرهیخته و پرتلاش ذکر کرد.

 

علی پور ابراز امیدواری کرد: با رویکرد مثبت و سازنده دولت یازدهم در آینده شاهد حمایت بیشتری از هنرمندان باشیم.

 

نرگس احمدپور که زندگی رستم یکی از بزرگترین پهلوانان شاهنامه فردوسی را در قالب یک رمان ۱۷۶ صحفه ای به نام سی مرغ سهراب ۳۰ آه بازآرینی کرده است با اشاره به مشکلات سد راه نویسندگان جوان در توزیع کتاب ها برای انتشار افزود: در صورت حمایت از نویسندگان عرصه ادب و هنر شاهد خلق آثار جدیدی خواهیم بود که شاید تنها راهکار برای پیشگیری از آثار مخرب گندآب رسانه های غربی در قالب ماهواره و شبکه های ضد ارزش های فرهنگی باشیم.

 

وی که اولین بانوی بازآفرین شاهنامه در گچساران است در سال یک هزار و ۳۵۴ در یکی از محلات فقیرنشین شهر دوگنبدان دیده به جهان گشود و هم اکنون افزون بر کار نویستدگی با راه اندازی سایت فرهنگی هنری به نام وبلاگ فصل ممنوع در حال معرفی هنرمندان گچسارانی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117685
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت انشالله موفق باشید

دیدگاه شما