جمعه 31 مرداد 1393 - 17:34

انتقاد امام جمعه دهدشت از به‌کارگیری زنان در ادارات

امام جمعه دهدشت، به‌کارگیری زنان در ادارات را ضروری ندانست و گفت: در حالی‌که پسران بخاطر بیکاری از ازدواج و اداره خانواده مانده‌اند ضرورتی برای استخدام زنان وجود ندارد.13920427000003_PhotoA

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: بر پیروان و دوستداران آن حضرت لازم است تا هر چه بیشتر در جهت برگزاری باشکوه مجالس عزاداری در سوگ صادق آل محمد (ع) بکوشند.

امام جمعه دهدشت با تبیین ویژگی‌های شخصیتی امام ششم شیعیان، دفاع از عقاید توحیدی در مقابل شرک و مادی‌گری را از برکات وجود مقدس امام صادق(ع) برشمرد و با بیان اینکه راه بندگی خداوند و رسیدن به رضای الهی در عمل به احکام دین است، افزود:دین مبین اسلام در ابواب مختلف فقه از ناحیه خداوند متعال احکام فراوانی دارد که امام جعفر صادق(ع) مبین و ناشر این مجموعه نورانی است.

وی روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک را یادآور شد و با اشاره به خدمات بنیاد نورآوران سلامت در بخش دیشموک، گفت: پزشکانی که به صورت رایگان مردم منطقه محروم را مداوا و هزینه‌های میلیاردی صرف درمان مردم این بخش کردند جای تقدیر و تشکر دارد.

حسینی کمبود پزشک متخصص را از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان برشمرد و خواستار توجه علوم پزشکی به این مسئله شد.

خطیب جمعه دهدشت با یادآوری هفته دولت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و تقدیر از خدمات دولت بر لزوم توجه دولتمردان به اشتغال تأکید کرد و افزود: امروز یکی از نیازهای جامعه اشتغال است و جوانان زیادی هستند که به خاطر بیکاری نمی‌توانند ازدواج کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش توجه به اشتغال پسران را ضروری خواند و گفت: کار کردن زن در نظام اسلامی کار درستی نیست چراکه زن نان‌آور خانه نیست؛ در حالی‌که پسران با کار کردن می‌تواند ازدواج کند، خانه و خانواده را اداره کند.

 وی با اشاره به استخدام نیروی 40 نفره در یکی از دستگاه‌های اجرایی، با انتقاد از لحاظ سهمیه 30 نفره خانم‌ها در این استخدامی، با بیان اینکه من مخالف اشتغال زنان در جامعه نیستم،تصریح کرد:  با توجه به آمار بالای پسران تحصیل کرده و بیکار این استان لازم است فکری به حال جوانان جویای کار کرد.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: در بخش‌هایی که اختصاصاً نیاز به نیروی خانم هست بکارگیری خانم‌‌ها منعی ندارد اما جایی‌که نیازی به کار زن نیست چه ضرورتی دارد که بکار گرفته شوند.

حسینی د: اجر و مزد زنان در خانه‌داری و تربیت فرزندان است و کار کردن در بیرون از خانه برای زنان سفارش نشده است./فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ندا کارمند گفت:

    .. هنوزتودوره چماق سیرمیکنید

    • ناشناس گفت:

      تو که از بجه داری و خانه داری لابد هیچی نمیدونی همه چیتو گذاشتی پای کارمندی

    • واقع بین گفت:

      سلام ندا خانم عجب ادبیات خوبی داری خانم فرهنگی ادرس میدادی میومدیم محضرت استفاده میکردیم 2 روزی میاد که بچه ات عقده روحی و >……. داشت میگی کاش هرگز پا سر کار نمیذاشتم 3 تو الان یه خانمی میدونی که باعث بیکاری یا اقایی شسده که با بیپولی و بیکاری نه زن گرفته نه توان اداره زندگی رو داره 4 بویر نیو جان بهتر نیست مطالب بیحرمتی رو نشر ندهید؟

      • ال گفت:

        مرد ها هم عرضه به خرج بدن به جای دود و دم و دختر بازی دنبال درس و کار برن تا بتونن پولدار بشن

  2. درد آشنا گفت:

    در پاسخ به ندا کارمند ادبیات بدی استفاده کردین از بویر انتظار انعکاس چنین کامنتی که حرمت شمنی است نمی رفت از طرفی حرف حقی زدن جناب امام جمعه هر چند ظرافت هایی هم وجود دارد بخصوص بعضی خانم ها واقعا توانایی و استعداد بالایی دارند و نباید هم خودشان از داشتن شغل و هم جامعه از توانمندی آنها محروم شود ولی در شرایط برابر منطق بخاطر دلایلی که در فرمایشات حاج آقا بود حکم میکند استخدام مرد ها در اولویت باشد

  3. البته گفت:

    این هم نماینده بعدی مجلس شورای اسلامی در دهدشت
    صلوات

  4. خانم بیکار گفت:

    انصافا امام جمعه حرف حق زدن زن باید بچه داری کنه وظیفه مرد هست که نان آور خانه باشد زنی که صب تا ظهر میره اداره و از تربیت فرزند بی خبره شایسته خانه داری نیست

  5. مجرد گفت:

    برای پسران کار جور کنیم ما خانمها بی خیال کرا کردن میشیم الان مد شده جوانان سراغ زن کارمند میرن و یکی از ملاکهای انتخاب برای ازدواج شاغل بودن زن است متأسفانه

  6. نمیدونم گفت:

    مگه خانوما کنار اقایون درس نخوندن مگه خانوما ازمون شرکت نکردن حاج شما به عنوان یه روحانی انتظار چنین حرفی نداشتیم حاج اقا خیلی خانما سرپرست خانواده هستند حاج پیامبر ما هم نگفته زن در اجتماع نباشه خیلی متاسفم از چنیین نظریاتی مگه عصر حجره مگه نمی دانید ایران یه کشور اسلامی هستش که زن ومرد برابر میباشند حاج اقا پس ای طوری که شما میفرمایید مازنان نباید واجبات دینی خود رو به جا بیاوریم چون زنیم

  7. منتقد گفت:

    بله بعله خانوما باید فقط ظرف بشورند و جارو کنند و بچه بزایند و کلفتی اقایون را بکنند . و نیمی از جامعه کلا حذف. تا امام جمعه خوشحال باشه و راضی.

  8. ناشناس گفت:

    حاج اقا به خاطر این حرفشان معذرت خواهی کنن کار زن ومرد نداره مردا هم مثل خانما زرنگ باشند ازمون شرکت کنند قبول شن مگه نه اینکه در هر اداره ای اگه20نفر مردن 5نفرن خانمن هنوز شما راضی نیستین

دیدگاه شما