جمعه 31 مرداد 1393 - 17:23

ممنوعیت استفاده از «ارگ» در مراسمات عروسی لنده

امام جمعه لنده گفت: با توجه به فتوای مراجع، شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده استفاده از ارگ در همه مراسمات شادی و عروسی را ممنوع اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت استفاده از «ارگ» در مراسمات عروسی لنده

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی‌ گفت: خانواده و پدر و مادر وظایف مختلفی در خصوص فرزندان خود دارد که مهمترین آن‌ها انتخاب نام نیک، تعلیم قرآن، تربیت نیکو و فراهم ساختن ازدواج است.

وی افزود: وظایف دیگری نیز بر عهده خانواده می‌باشد که در هفته‌های آینده با تمرکز بر روی موارد مختلف آن سعی در آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها داریم.

امام جمعه لنده ازدواج را مهمترین نیاز انسان بعد از سن بلوغ خواند و تصریح کرد: خداوند متعال در آیات مختلفی از قرآن ازدواج را یکی از نشانه‌های مودت و رحمت الهی خوانده و آن را مایه ارامش انسان می‌داند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به آثار و نتایج ازدواج در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: رشد، احساس مسئولیت، جلوگیری از انحراف و صدها آثار نیک دیگر را می‌توان از برکات ازدواج در زندگی دانست و برای دست یافتن به آن باید موانع برطرف شود.

وی خطاب به مسئولان کشوری و استانی افزود: مسئولان و دولتمردان در همه رده‌ها باید برای ازدواج ، مسکن و اشتغال جوانان برنامه‌ریزی لازم را داشته و سعی در ترویج سبک زندگی اسلامی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در ادامه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به مناسبت‌های هفته اشاره و خاطر نشان ساخت: امامان همچون پیامبر گرامی اسلام برای ایجاد نظام و حکومت اسلامی در سراسر جهان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل گفت: هر یک از امامان روش مبارزه‌ای خاص خود را داشته و با سکوت، جهاد، هجرت و … سعی داشته‌اند مخالفت خود را با حکومت‌های ظلم و ستم ابراز دارند.

وی به شیوه امام جعفر صادق برای تداوم دین و مبارزه با حکومت‌های ظالم اشاره و افزود: امام صادق(ع) با تربیت شاگردان و اعزام آن به بلاد اسلامی توانسته انقلاب علمی در دفاع از مکتب اسلامی را شکل بخشیده و مکتب تشیع را ساماندهی کند.

امام جمعه لنده به روز صنعت دفاعی در کشور اشاره و گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایستادگی و مقاومت ملی در برابر تهدیدات دشمنان و استفاده از علوم و فنون روز توانسته اقتدار ملی را تحکیم بخشیده و تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر کند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل به هفته دولت اشاره و ابراز داشت: هفته دولت یادآور تلاش و مجاهدت دولتمردان بزرگی همچون شهیدان رجایی و باهنر بوده که امروزه مسئولان و دولتمردان کشور باید با الگوگیری از آن‌ها زمینه تحول و پیشرفت اشتغال، اقتصاد، فن‌آوری و از همه مهمتر فرهنگ جامعه را فراهم سازند.

وی یادآور شد: با تلاش مسئولان در زمینه‌های مختلف و دستیابی به پیشرفت‌های مهم طعم شیرین نظام اسلامی را مردم احساس خواهند کرد.

رئیس ستاد احیائ امر به معروف و نهی از منکر در ادامه به دهه کرامت اشاره و افزود: دختران جوامع اسلامی باید با الگوگیری از حضرت فاطمه  معصومه(س) در راستای حفظ کرامت و ارزش و جایگاه  والای خود حرکت کنند.

حجت الاسلام کیانی‌اصل گفت: آنچه دنیای غرب برای دختران جوامع اسلامی تجویز می‌کند چیزی جز بی‌حجابی و بی‌عفتی نیست.

وی به هفته حج اشاره و خاطر نشان ساخت: حج فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت اسلامی بوده که با حفظ  و استحکام آن برائت از مشرکین جلوه و نمود ویژه‌ای خواهد داشت.

وی حمله دوباره رژیم صهیونیستی به غزه را یادآور شدو گفت: شکست اسرائیل در اجرای آتش بس و ادامه دادن به زیاده  خواهی و ایستادگی مردم غزه تا آخرین قطره خون از مواردی است که همه مسلمانان به آن اذعان دارند ولی باید سکوت جوامع بین‌المللی از جمله جوامع اسلامی شکسته شود.

امام جمعه لنده افزود: حمله آمریکا به داعش تنها به دلیل به خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه و کشتار تعدادی از مسیحیان به دست داعش بوده است.

حجت الاسلام کیانی‌اصل در ادامه با اشاره به فتوای مراجع در خصوص «ارگ» در عروسی‌ها تصریح کرد: همه مراجع نواختن ارگ در عروسی‌ها را حرام دانسته‌اند و در زمانی که بحران و فشار اقتصادی به خانواده‌ها فشار می‌آورد و تحمیل هزینه‌های هنگفت‌ آن به خانواده‌ها باعث شده که شورای فرهنگ عمومی استفاده از ارگ را در همه مراسمات ممنوع اعلام و با آن برخورد جدی کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117620
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ؟ گفت:

    یه مداح ببرن تا براشون بخونه تمام (حکم داعشی)

  2. ؟ گفت:

    توجیه اقتصادی برای جلوگیری از نواختن ارگ

  3. جوان گفت:

    اين روزا مداحان برا يه شب مداحى خيلى بيشتر از نوازندكان ارك ميكيرن

  4. بابا گفت:

    بابا بزارين مردم خوش باشن ……….خيلي ها بخاطر مطرح شدن خودشون اين حرفارو ميزنن

  5. ناشناس گفت:

    به نظر من مردم یا ندارن و عروسی نمیگیرن… یا اگه هم گرفتن که شده از هرچی میگذرن از ارگ عروسی نمیگذرن.

دیدگاه شما