پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 16:20

آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شده/ کنایه بزرگواری به موحد

هنوز هم اعتقاد دارم که اگر برخی از خوانین ما همانند ضرغام‌‍پور و سیاهپور حمایت می‌شدند می‌توانستند برای خود به واسطه مبارزاتی که با رژیم پهلوی داشتند به ستارخان و باقرخانی در جنوب کشور معرفی شوند.

نماینده کهگیلویه، بهمئی،چرام و لنده گفت: خودزنی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مانع رشد نیروهای بومی شده است.bzr

به گزارش بویرنیوز، سید علی محمد بزرگواری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از کمبودها در کهگیلویه و بویراحمد ریشه تاریخی دارد، اظهار داشت: خبرنگاران باید به عنوان  نخبگان فرهنگی موضوعات را برای بدنه جامعه واکاوی کنند.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه با بیان اینکه در مناطق محروم نگاه به نمایندگی با سایر استان‌ها متفاوت است عنوان داشت: بخش زیادی از انرژی نمایندگان در این استان‌ها صرف مسائلی می‌شود که نمایندگان سایر استان‌های برخوردار با این دغدغه‌ها مواجه نیستند.
بزرگواری در ادامه با اشاره به نقش نمایندگان در انتخاب مدیران اذعان داشت: نماینده مجلس به عنوان وکیل مردم حق دارد در انتخاب مدیران به عنوان مشاور ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه فرمانداران همکاری لازم را با نماینده مردم ندارند، تصریح کرد: این نوع نگاه که برگرفته از تفکر سیاسی فرمانداران است به هیچ‌وجه به نفع مردم و حوزه‌های انتخابیه نخواهد بود.
این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه نماینده مجلس در بخش‌های مختلف تصریح کرد: امیدواریم که دیگر شاهد اینگونه رفتارها از سوی برخی فرمانداران نباشیم.
بزرگواری با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان همکاری بی‌شائبه‌ای با استاندار دارند، عنوان داشت: بدون شک این وحدت رویه به رشد و توسعه استان خواهد انجامید.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد معضل بزرگ خودزنی و تخریب نیروهای بومی هستیم و همین موضوع باعث شده نیروهای بومی استان نتوانند آنچنان که باید در سطح ملی رشد کنند.

نگذاریم آموزش و پرورش جولانگاه سیاسیون شود
بزرگواری با بیان اینکه رسوخ برخی مسائل سیاسی به دستگاه‌های نظیر آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد به معضلی بزرگ تبدیل شده است، بیان کرد: نباید بگذاریم آموزش و پرورش همچنان به عنوان جولانگاه ورود سیاسیون تبدیل شوند.
وی تاکید کرد: شان و منزلت آموزش و پرورش بالاتر از آن است که به محلی برای تجمع افراد سیاسی تبدیل شود و باید به سمتی حرکت کنیم نسل‌های آینده ما در محیطی علمی و فرهنگی رشد و اعتلا پیدا کنند.
نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اذعان داشت: متأسفانه توقعات از نمایندگان مجلس در کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای پرورش یافته که نماینده مجبور است برای چینش برخی از مدیران وارد چانه‌زنی شود و همین موضوع باعث شده آنچنان که باید نتوانیم برخی از مسائل را به خوبی پیگیری کنیم.
بزرگواری یادآور شد: فشارهای زیادی برای انتخاب مدیران و نیروها در دستگاه‌های مختلف اجرائی بر روی دوش نمایندگان است، امیدوارم روزی به جای رسد که نمایندگان به دو وظیفه اصلی خود یعنی نظارت و قانون‌گذاری وقت بگذارند و دولت هم به وظیفه اصلی خود یعنی چینش مدیران بپردازد.

امثال ضرغام‌پور و سیاهپور در کهگیلویه و بویراحمد می‌توانستند مانند ستارخان و باقرخان مطرح شوند

بزرگواری با بیان اینکه من به شخصه علیه هیچ نیروی بومی خط تخریب را دنبال نکرده‌ام ، تصریح کرد: در مقطعی که پیگیر پروژه سیمان سپو بودم با رایزنی‌های که با سرمایه‌گذار این طرح که از قضا فرزندان خوانین کهگیلویه بود، خیلی‌ها تعجب می‌کردند و هنوز هم اعتقاد دارم که اگر برخی از خوانین ما همانند ضرغام‌‍پور و سیاهپور حمایت می‌شدند می‌توانستند برای خود به واسطه مبارزاتی که با رژیم پهلوی داشتند به ستارخان و باقرخانی در جنوب کشور معرفی شوند.

نقش موثر تاجگردون در جذب اعتبارات برای کهگیلویه و بویراحمد

وی در ادامه  با وجود نیروهای مثل تاجگردون در رأس کمیسیون بودجه مجلس توانسته ایم توفیقات زیادی در جذب اعتبارات برای استان داشته باشیم، تصریح کرد: تاجگردون کسی است که به زیر و بم مسائل اقتصادی آگاه است و همین موضوع در جذب اعتبار برای استان کهگیلویه و بویراحمد در ردیف اول در میان سایر استان‌ها باشیم.

بزرگواری با ذکر مثالی اضافه کرد: در استانی مانند چهارمحال و بختیاری که به لحاظ فرهنگی به سایر با ما شباهت دارد نیروها با هر گرایش فکری آنچنان از هم حمایت می‌کنند که امروزه در بدنه  وزارتخانه‌ها تعداد زیادی از نیروهای این استان در سطوح مختلف حضور دارند.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با اشاره به اینکه در برخی از مقاطع عده‌ای فقط به دنبال رتق و فتق امور افرادی خاص بودند و پی‌گیری منافع عمومی مردم و مناطق محروم تحت شعاع این قبیل افراد قرار گرفته بود، گفت: بنده به شخصه تا کنون برای هیچ فردی به نیروی انتظامی و قوه قضائیه رو نزده‌ام و به نظر من نباید حقوق عامه مردم تحت شعاع این مسائل قرار بگیرد.bozargvari

به گزارش بویرنیوز، بزرگواری در مراسم تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه برای فرهنگ ‌سازی در استان و برای جا انداختن وظایف اصلی نمایندگان راه طولانی داریم، اظهار کرد: نمایندگان استان در این مسیر گام‌های خوبی برداشته‌اند که امیدواریم این روند کماکان ادامه پیدا کنند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری از برخی اقشار مانند پیمانکاران توسط برخی از نمایندگان مجلس بیان کرد: این شیوه به هیچ وجه در قاموس ما گنجانده نمی‎شود و شأن و منزلت افراد را بالاتر از آن می‌دانیم که بخواهیم از آنها در جهت مطامع شخصی خود سوء استفاده کنیم.

نماینده کهگیلویه حمایت خود از گروه‌های مانند پیمانکاران را فقط در حیطه قانون و پیشبرد پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: رویکرد ما همیشه همین‌گونه بوده است.

وی بدون نام بردن از فرد خاصی، یادآور شد: برخی در گذشته از پیمانکاران در جهت منافع شخصی خود پول می‌گرفتند ومن اینگونه رابطه با پیمانکاران را نداشته‌ام و نخواهم داشت.

کبنانیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117472
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی طرف گفت:

    اقای بزرگواری مشکل شما با استیضاح وروسا چیه؟

  2. ساورز گفت:

    شاهکار و نظریه پردازی جدید حاج آقا !!!!!!!!!!!!
    تجلیل و تکریم عبدالله خان ضرغامپور !!!!!!!!!! تجلیل یک روحانی از ضرغامپور و ضرغامپورها !!!!!!!!!!!!!!!!

  3. گل بي منت بارون گفت:

    يكي از كساني كه خودزني مكني خود شما هستيد كه با موضع گيرهاي چندساله باعث بوجود امدن دشمنان زيادي براي استان شده ايد

  4. دشت شیر گفت:

    جناب بزرگواری کم مانده یک روز هم از شاه وامثال شاه تعریف تمجید کنید.اگر منظورت از دیگران و گذشته گان سناتور موحد است یاوه گفتی وبس وسعی کن حرمت خودت نگه داری…!!!!!!

  5. ناشناس گفت:

    “نگذاریم آموزش و پرورش جولانگاه سیاسیون شود”!!!!!!!واقعا راست میگه بعنوان مثال قبل ازاین دولت کسانی که مسئولیت داشتند اصلاسیاسی نبودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. مدیر معزول اصولگرا گفت:

    باز هم شاهد تناقص گویی شما هستیم حاج آقا باز هم جنابعالی را دوستانه نصیحت میکنم که موضع شدید علیه استاندار بگیر عزیز دلم اگر فرمانداران توجه به نماینده در حوزه شما ندارند به دستور استاندار هست چرا ساده هستی موضع زد استانداری شما باعث جذب می شود نه دفع علیه ایشان موضع بگیر در غیر اینصورت به جدت قسم علیه شما در کهگیلویه موضع خواهیم گرفت و ………………………….

  7. مهمان گفت:

    وقتی استاندار ما خیلی متوجه رفتارهای شما در مجلس و دور و بر خود در استان نباشد باید هم یکی به میخ بزنی و یکی به نعل !!!!!!!!

  8. ناشناس گفت:

    …… مجلس

  9. ناشناس گفت:

    دست و پا زدن دیگه فایده ندارد شما غرق شدید 

  10. چرام گفت:

    هیچ نماینده ای تاکنون اندازه شمادرچینش نیروها دخالت نکرده بخضوض تواموزش وپرورش/صداقت چیز خوبی است/

  11. دنا گفت:

    همین آقا سید که میگوید به شخصه دنبال هیچ فرد بومی خط تخریب نداشته در جریان انتخابات بارها سخنرانی کرد که فقط برای برداشتن فلان مدیر سه بار با وزیر مربوطه ملاقات و درخواست برداشتنش را کردم

  12. سی گفت:

    باسلام
    من از بیرون استان اوضاع را رصد می کنم آقای بزرگواری از سر کم سوادی وبی درایتی جرف های می زند که منجر تشنج واختلاف می شود همیشه این اوضاع به وفق مرادایشان نمی ماند مردم فهیم استان در دور بعدی انتخابات مجلس عملکرد ایشان را بررسی خواهند کرد ونظر خود را خواهند داد

دیدگاه شما