پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 15:43

چتر بیمه سلامت بر سر 5 میلیون ایرانی

معاون خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نزدیک به پنج میلیون دفترچه بیمه سلامت برای فاقدان بیمه ثبت نامی در سامانه این سازمان در سراسر کشور صادر شده است.

به گزارش ایرنا، ˈمحمدجواد کبیرˈ روز پنجشنبه در سفر به زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته آمار دقیق و شفافی از فاقدان بیمه در کشور وجود ندارد و عدد اعلامی از سوی منابع بین پنج تا 16 میلیون نفر در نوسان است اما با فراخوان عمومی سازمان بیمه سلامت برای ثبت نام افراد فاقد بیمه، آمار به نسبت مشخصی در این رابطه به دست آمد.

وی گفت: با اجرای این فراخوان از اردیبهشت امسال تا کنون حدود شش میلیون و 300 هزار نفر در سامانه بیمه سلامت نام نویسی کردند و برای نزدیک به پنج میلیون نفر آنان نیز دفترچه صادر شده است.

وی با بیان اینکه 41 میلیون نفر بیمه شده حوزه سازمان بیمه سلامت در کشور وجود دارند تاکید کرد: تا زمانی که افراد فاقد بیمه در کشور وجود دارند سامانه بیمه سلامت برای نام نویسی از آنان دایر و روند ادامه صدور دفترچه ها نیز مانند سابق در حال انجام است.

وی اجرای پوشش همگانی بیمه بر اساس بند الف ماده 38 برنامه پنجم توسعه را یکی از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت عنوان کرد و گفت: همه کارکنان این سازمان موظف اند برای عملیاتی کردن این هدف به عنوان یک تکلیف قانونی تلاش کنند.

معاون سازمان بیمه سلامت روند صدور دفترچه بیمه سلامت برای فاقدان بیمه در سیستان و بلوچستان را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: این استان با آمار صدور 120 هزار دفترچه جزو استان های پیشرو در این عرصه است.

وی با اشاره به عملکرد پزشک خانواده و پزشک روستایی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی کشور قدمتی حدود 10 سال دارد و موفقیت آن در مناطق روستایی بر اساس حمایت هایی که در راستای تخصیص منابع انجام شده از فراز و نشیب هایی برخوردار بوده و با توجه به شرایط فعلی برای اجرای این طرح تا رسیدن به استانداردهای لازم راه زیادی در پیش است.

کبیر افزود: با تمهیداتی که دولت تدبیر و امید بویژه رییس جمهوری، مجلس و حمایت های وزارت خانه های بهداشت و درمان، تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی در دستور کار خود قرار داده اند، توانستیم در سال 93 سرانه پرداخت حقوق به این گروه از پزشکان را به حدود 460 درصد افزایش دهیم که گامی مهم در زمینه جذب پزشکان برای استقرار در مناطق محروم است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان سیستان و بلوچستان تقریبا حداقل پرداختی به پزشک روستایی 55 میلیون ریال و حداکثر آن 140 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: برای پوشش دهی کامل مناطق روستایی کشور نیاز به هفت هزار و 600 پزشک است که تاکنون با اجرای تفاهم نامه های لازم به 80 درصد این شاخص دست یافته ایم و امیدواریم تا پایان شهریور بخش قابل قبولی از کادر درمان مورد نیاز در این حوزه تامین شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما