پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 9:07

نظر نماینده بویراحمد و دنا در مورد سرپرست جدید وزارت علوم چه بود؟

ایشان در ستاد آقای کروبی هیچ سمتی نداشت، بلکه به دلیل سابقه‌اش در انقلاب، نقش تعدیل‌کننده مواضع تند افراد ناپخته در حوادث سال ۸۸ را ایفا کرد.

گروه سیاسی – غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا از جمله کسانی بود که از دکتر نجفی که به تازگی مسئولیت وزارت علوم به وی سپرده شده ، حمایت کرد.

به گزارش بویرنیوز، در جریان معرفی کابینه توسط حسن روحانی به مجلس برای رای اعتماد در ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید، دکتر محمد علی نجفی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد.

طبق روال معمول مجلس 4 نماینده موافق و مخالف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور در مجلس به سخنرانی می پردازند که غلام محمد زارعی از جماله کسانی بود که در صحن علنی مجلس از دکتر نجفی حمایت نمود.

متن سخنان زارعی در حمایت از نجفی این چنین بود:

” غلامحمد زارعی ” با رد مسوولیت محمدعلی نجفی در ستاد حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی گفت: ایشان در ستاد آقای کروبی هیچ سمتی نداشت، بلکه به دلیل سابقه‌اش در انقلاب، نقش تعدیل‌کننده مواضع تند افراد ناپخته در حوادث سال ۸۸ را ایفا کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم  در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنانی که علیه محمدعلی نجفی مطرح شد را اتهام دانست و افزود: ایشان در ستاد آقای کروبی در سال ۸۸ هیچ سمتی نداشت.

وی از نمایندگان خواست تا نگاه سیاسی به کابینه دکتر روحانی کنار گذاشته و اجازه دهند شرایط برزخی حاکم بر قوه مجریه برداشته شود.

غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دوران وزارت محمدعلی نجفی در آموزش و پرورش را دورانی درخشان توصیف کرد و گفت: توجه به مسائل تربیتی و شکوفایی برنامه‌های قرآنی در دوران مدیریتی دکتر نجفی در آموزش و پرورش و به وقوع پیوست گنجاندن برنامه نماز در مدارس در آن دوران تقویت شد.

نماینده بویراحمد و دنا توجه به معیشت فرهنگیان را از خاطرات جامعه فرهنگی کشور از دوران وزارت نجفی در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: توجه به توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم در دوره دکتر نجفی ۱۸ برابر شد و افزایش احداث درمانگاه‌های فرهنگیان در مناطق دور افتاده و محروم با رشد ۲۰۶ درصدی روبه رو شد، همچنین تصویب قانون شورای‌های آموزش و پرورش و و اگذاری مسوولیت‌های به مراکز استان‌ها از شاهکارهای دوران دکتر نجفی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غضنفر گفت:

    اگر تو چیزی بوده به فکر حوزه انتخاباتی میبودی

    • ناشناس گفت:

      حالا که توپوزی خورده این حرفا …..

    • ناشناس گفت:

      دوباره ودتو ضایع نکن بشین سر جات
      اینو جراب ندارن معرفی کنن چه برسه به اینکه رای بیاره
      تو هم با نظرات

    • جمشید تولایی از استرالیا گفت:

      جناب حاجی جان خودت یه بار آبرومون را بردی کاری نکن دوباره مردم بویراحمد سر به زیر بشن. با مثل بزرگواری بصیرت داشته باش شرایط را درک کن و تصمیم بگیر . اصلاح طلبان میگفتند یکی از علتهای رای نیاوردن نجفی در مجلس حمایت آقای زارعی بوده . پس سعی کن یه کم دنده عقب بگیری

    • مهاری گفت:

      قسمتی از متن استعفای محمدعلی نجفی از سازمان میراث فرهنگی (92/10/15)

      متأسفانه مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجا شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است.
      اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم و امانتی را که بر دوش گرفته‌ام به سلامت به سرمنزل مقصود برسانم. لذا با کمال پوزش از اینکه ناگزیر از توفیق خدمت در کنار آن برادر بزرگوار و سایر برادران و خواهران عضو کابینه محروم می‌شوم.
      توجه کنید که نجفی یکی از علل کناره گیریش رو ناراحتی قلبی اعلام کرده!
      وحالا طی یک حرکت از روی لج بازی بچگانه! سرپرست وزارت علوم شده!

  2. یزدان پور گفت:

    از موضع اعتدالی آقای زارعی تشکر می کنیم . خدا حفظتون کنه مرد بزرگ

  3. من گفت:

    افتخار می کنم نماینده من غلام محمد زارعی هست.مچکریم.

  4. علی گفت:

    حا جون خوش

  5. خورزو خان گفت:

    انتصاب نجفی بعنوان سرپرست وزارت مرهمی مقطعی است بر روح پریشان وزیر و حامیان وی و رئیس جمهور حداقل در این موضوع تدبیر نموده و به لحاظ جلوگیری و سوء استفاده های احتمالی و به جهت اینکه اوضاع دانشگاه ها متشنج نشود اقدام به این کار نموده است و مطمئن هستم که وزیر آینده شخص گمنامی خواهد بود که مشی اعتدالی دارد و به هیچ جریانی هم وابسته نیست

  6. هم استانی گفت:

    از نظرات کلیه ی دوستان تو این دو روز استیضاح اینو فهمیدم که مردم استان ما به ویژه نماینده کهگیلویه بینش سیاسی اصلا ندارندو یه جورایی جوگیر هستند. بهترین تصمیم را اقای زارعی و تاجگردون گرفتند که رفتار انفعالی در پیش گرفتند ، شاید رای موافق به استیضاح دادند و لی تو بوق و کرنا نکردند.
    استیضاح دکتر فرجی دانا توسط پنج نماینده اصولگرای تهرانی انجام گرفت که با لابی گری و سیاسی کاری اکثر نمایندگان را با خود همراه کردند.
    ما ایرانی هستیم و ایرانی را در هر مرتبه ای باشه به خوبی می شناسیم و می دانیم با کوچکترین دلخوری به دنبال تلافی هستیم .  فردا اقای بزرگواری برای گرفتن حق مردم مظلوم کهگیلویه گذرش به دولت میفته و مطمین باشید که حتما تلافی می کنند. و دود این سیاسی کاری های غیرمنطقی به چشم مردم کهگیلویه خواهد رفت .
    به امید روزی که اقای بزرگواری معنای واقعی سیاست را به خوبی درک کند ، و از این رویه ی غلط تقابل با دولت دست بردارد.

    • بویراحمد گفت:

      در جواب هم استانی باید عرض کنم که اتفاقا تنها کسی که سیاست را خوب درک نکرده خود شما هستید اگر اینگونه که شما میگویید بود که یاسوج باید تو این 4سال که زارع کاری به کار کسی نداره و به همه جهت میچرخد باید پاریس میشد؟؟؟

    • در گفت:

      اتفاقا کار درست را بزرگواری کرد هر کس که بخواهد حقش را بگیره باید شاخ و شانه بکشه . مگه سخنرانی بازرگان در استادیوم ورزشی یاسوح در سال 59 یادتون رفته که گفت توی یک خانه معمولا سه تا پسر فضول هست و یک دختر ساده و ارام غقل حکم میکنه که پدر اول نیازهای اون فضولها را حل کنه به بپردازه به خواسته دختر آرام چون خطری برای پدر نداره ؟ بعد تحلیل کرد کردستان پسر فضوله و باید بیشتر بهشون توجه کرد و کهگیلویه بو یویراحمد حکم آن دختر ارام که میشود بعدا هم بهشون توجه کرد . حالا……

  7. abolfazl گفت:

    اقای زارعی ضمن احترام به تلاشهای جنابعالی در این مدت ، ولی یه عنوان یک هم استانی در حوزیه ی انتخابیه ی شما فکر می کنم که شما به عنوان نماینده ی بویراحمد و دنا در حوزهِ ی سیاسی و فرهنگی و نظارت ،عملکرد قابل قبولی نداشنه اید البته منظورم نداشتن فاکتور های لازم در شما و اطرافیانتان در این ضمینه است به طوری که می توان گفت یکی از نمایندگان ضعیف در استان و مجلس بوده اید…و قبول دارم که زحمت زیاد می کشید . ( ضمن اینکه شاید از محاسن شما بتوان داشتن ارتباط با مردم را ذکر کرد و در پاره ای موارد کارهای شخصی مراجعه کنندگان را به خوبی پیگیری کرده اید.)
    لذا بنده نظرم این است که در دور بعدی نماینده ای به مجلس بفرستیم که بتواند در تصمیم گیری های کلان کشوری در مجلس حضور پررنگتری داشته باشد و بتواند ضمن ارایه ی نظرات منطقی بر روی دیگر نمایندگان تاٍثیر داشته و همچنین دارای منش و روش سیاسی مشخص و کاملا معلوم باشد. 

    • بویراحمد گفت:

      تو دیگه کی هستی ابوالفضل خان 
      مثل اینکه اصلا تو باغ نیستی ، میخوای نماینده ای انتخاب کنی که روی نماینده های دیگر تاثیر بذاره و زمین و زمانو به هم بدوزه و اصلا رییس جمهور رو استیضاح کنه ، زهی خیال باطل ، چی خیال کردی عزیز من ، نماینده من و تو نباید دنبال رو سیاسی بازی یه عده نماینده رو بگیره که اصلا حوزه انتخابیه شون خودش یه دولته .

      • abolfazl گفت:

        ….
        لازم نیست زمین و زمان رو به هم بدوزه …. فقط کافی در یک زمینه تخصص یا تجربه کافی داشته باشه(مثل فرهنگ، اقتصاد، قانون، عمران، علم و فناوری، یا هر چی که بتواند حرف برای گفتن داشته باشد) تا بتونه در کمسیون مربوطه نقش پررنگری داشته باشد انوقت در درجه دوم با کمی سیاست و تعقل (با داشتن مشاورانی کاربلد)  میتواند فرصتهای خوبی را برای حتی استان فراهم نماید … طبیعی است که با چالشهایی که هر نماینده ممکن است با اان مواجه شود تنها چنین افرادی می توانند نسبت به حل بخشی از مشکلات بر ایند…. ولی قراره ما هم همیشه رو به جلو حرکت کنیم… ضمنا در مورد تاثیر که ایراد گرفتید قابل توجه است در دورهای گذشته مجلس و حتی همین دور میبینید که چطور بعضی از نمایندگان هم استانی و غیر استانی گاها به خوبی حرفشان را به کرسی نشانده و نهایتا بعضی فرصتهای خوبی رو بدست اوردند…خواهش می کنم تاسبی اظهار نظر نفرمایید ما خیلی افراد توانمند داریم که متاسفانه شاید گمنام اند و یا شاید به خاطر منش سیاسی انها و یا به خاطر صداقتشان ئر عین سیاستی که دارند و یا به خاطر تهمتهای ناروا و یا به خاطر قوم گراییها و یا به خاطر ندانم کاریها و حسادتها و کینه توزی سیاسی و بیفرهنگی بعضی از مسیولین   و شاییه سازیها و کنار زدن متدینین واقعی و  کشتن روح جوانی و جوانگرایی بخصوص در این سالهای اخیر و …. که می یبنی دلایل زیاد برای نداشتن همچنین افرادی در اطرافمان وجود دارد که شما فکر می کنید انچنان چنین شخصیتی بعید است که اگر هم باشد قرار است اسمان و زمین را به هم ببازد…مگر نداشتیم ولی چه کنیم  با قدرنشناسی عده ای  فرصت طلب. که بالاخره با هزاران اهرم مادی و تهمت و …فرصت  پیشرفت و بهبودی را از این مردم گرفتند… ضمنا اقای زارعی فردی پرتلاش و دلسوز هستند ولی منظور من این بود که شاید بهتر باشد جنبه های دیگری را هم ببینیم…

        • امید گفت:

          ابوالفضل خان نظر شما از دید من کاملا متین و صحیح است. به امید روزی که مردم ما با چشمانی بازتر و نه به خاطر مسایل قومی و تاسب و  …. رای دهند و گول موج سواریهای اجتمایی عده ای که روی موج شاییه و دروغ خیلی خوب سواری می کنند رو نخورند… مردم ما در این حال که با صداقت و با شرف هستند ولی گاهی با مسایل این چنینی ساده برخورد می کنند… و باید فرهنگ سازی کنیم که اصلا طرز فکر کردن به انتخاب کردن جا بیوفته..

    • ناشناس گفت:

      احسنت ابولفضل جان
      این آقا آدم سیاست نیست
      شاید آدم خوبی باشه ولی برای نماینده استان بودن بدرد نمیخوره

      • abolfazl گفت:

        منظور من این نبود که بدرد نمی خوره… نه ..بلکه فکرم اینه که  ما نیاز داریم  به اینکه فرهنگ انتخاب صحیحتر و انتخاب بر اساس فاکتورهای واقعی تر و نه جزیی  در میان مردم جا بیفته..منظورم اینه بعد از اینکه کسی نماینده مردم میشه سنگ اندازی نکنیم… و همچنین کسانی که پیروز میشن انچنان مست نشند که فرد مقابلشونو که شاید یک سرمایه ی ملی باشه رو تخریب نکنند… منظورم اینه که بعضی از نابخردان همه را به غیر از خودشون کافر ندونند…منظورم اینه که اگه کسی منحرف شد یا اشتباه کرد و بهش تذکر دادیم داد و بیداد راه نندازه که شما به ما میگید مثلا ضد انقلاب… منظورم اینه که این قدر برای خودمون بند و پیچ درست کردیم که باید عزمی راسختر از اینها باشد که از بخش کوچکی از اینها رها بشیم…منظورم اینه که یه عده هستند که نمی فهمند فکر جوان و فکر نو یعنی چی ؟

  8. امید گفت:

    اخ تا قیومت

  9. امید گفت:

    واقعا بیت و حرفل ای ابوالفضل خان فکر کنیم…..و نظرم ودرد ایخره . وراسی خمون باعث بدبختی خمونیم.

  10. علی گفت:

    انشاء ا…تعالی عمر این مجلس بزودی تمام ونمایندگان واقعی ودلسوز ملت سکاندار وکالت مردم را بدست خواهند گرفت

  11. y گفت:

    خوووووووووووووووووووووووووووووووب بود حاجی

  12. دهدشتی گفت:

    روحانی با انتخاب نجفی mpt ها را کیش مات کرد. عجب پاتکی عجب ضدحالی

  13. للللللللللل گفت:

    چه فایده

  14. بینام گفت:

    حاج زارعی هیییییییییییییییی بزرگواری هییییییییییییییییییییییییی

دیدگاه شما