چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 0:13

سر کار گذاشتن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارت راه و شهرسازی!

مسئولین وزارت خانه می دانند که چیزی تحت عنوان اتوبان و آزاده راه در مسیرهای مواصلاتی این استان موضوعیت ندارد.

گروه اقتصادی – تقریبا چند سالی می شود که قرار بر کلنگ زنی راه آهن یاسوج است اما تاکنون بیش از چندین بار وزارت راه خلف وعده کرده است.

به گزارش بویرنیوز، از زمان استانداری نیکزاد موضوع راه آهن یاسوج به اقلید صورت جدی به خود گرفت و تقریبا از همان زمان بود که قرار بر طرح مطالعاتی برای این پروژه شد.

خط آهن یاسوج به اقلید به عنوان بارانداز جنوب کشور که به راحتی شمال کشور را به جنوب کشور وصل می کند و از این حیث نه تنها برای استان کهگیلویه و بویراحمد بلکه برای کل کشور منافع کلان و استراتژیک داشته، می تواند رونق زیادی به مناطق محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد و برون رفت آنها از بن بست ارتباطی خواهد بود.

این راه آهن در صورت امتداد و وصل شدن آن از طریق یاسوج و دهدشت به خوزستان موجبات شکوفایی و رونق اقتصادی در این مناطق وهمچنین توسعه صادرات خواهد بود.

با این وجود اما و به رغم قول های متعدد مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کلنگ زنی خط آهن یاسوج که چندین بار خود مسئولین وزارت خانه به مسئولان محلی و نمایندگان اطلاع داده اند و حتی تاریخ کلنگ زنی نیز رسانه ای شده است اما هر بار و بدون هیچ توضیح و دلیل مشخص، کلنگ زنی این طرح به تعویق می افتد.

این در حالی است که احتمالا نه و حتما مسئولان محترم وزارت راه می دانند وضعیت فرودگاهها و پروازهای این استان به چه سرنوشت شومی دچار شده است.

مسئولین وزارت خانه می دانند که چیزی تحت عنوان اتوبان و آزاده راه در مسیرهای مواصلاتی این استان موضوعیت ندارد.

شاید مسئولین محترم وزارت راه اطلاع نداشته باشند که استان کهگیلویه و بویراحمد بین دو استان بزرگ و مهم فارس و اصفهان قرار دارد و بهترین راه از مرکز کشور به این مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است!

بی تردید مسئولین اطلاع ندارند که مقدمه توسعه یک منطقه، ایجاد زیرساخت ها برای آن منطقه که مهم ترین آن راه های ارتباطی آن منطقه است و استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم استراتژیک بودن از حیث موقعیت جغرافیایی و مواهب طبیعی اما از نظر زیرساخت های ارتباطی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

در پایان، امیدواریم تا مسئولان محترم وزارت راه و شهرسازی به عمد با اعلام تاریخ کلنگ زنی و بدقولی های مکرر قصد سر کار گذاشتن مردم این استان را نداشته باشند و هر چه سریعتر آرزوی چند ساله مردم این دیار را به بار بنشانند و با تخصیص ردیفی مناسب از بودجه ملی (به جهت ملی بودن طرح) با جدیت و نه از سر رفع تکلیف موضوع را دنبال کرده تا مردم این دیار در طول حیات خود شاهد استفاده از موهبت ارتباط ریلی با سراسر کشور را به عینه ببینند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فلفل گفت:

    به امید خدا عملی خواهد شد اما نه امسال و ناگه سالهای دیگر

  2. ناشناس گفت:

    انشاله پیمانش رو بدن به………….درست میشه انشاله اگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بخواهد

  3. ناشناس گفت:

    تاجگردون مخالف است

  4. خیر خواه گفت:

    خدایا تا کی دروغ مسئولین رو باور کنیم . خدایا ده بسه زر وریش کن

  5. تاسف تاسف گفت:

    اقای تاجگردون نمیذاره

  6. s m a گفت:

    دو ساله که  اقای زارعی کلنگ زنیش کرد الان باید تمام شده باشه!!!!!!!!!.

  7. مطلع گفت:

    راه اهن ياسوج -اقليد : 1- مطالعه ندارد و هيچ مصوبه اي ندارد2- در بودجه 93 فقط دويست ميليون تومان اعتبار دارد 3- به هيچ عنوان شمال را به جنوب وصل نمي كند و توجيهي ندارد كدام بار را مي خواهد جابجا كند 4- تاجگردون دخالتي ندارد 5- راه اهن شيراز – اهواز كه از حوزه تاجگردون مي گذرد به شدت توسط استاندار فارس در حال پيگيري است6 – ساخت راه اهن نياز به سرمايه گذار دارد

  8. غلامی گفت:

    300 سال عقبیم هرچه می کشیم از خودمونه .

دیدگاه شما