سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:29

التیماتم رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مدیران سابق استان

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چه بسا بعضی از مدیرانی که در این استان مشغول فعالیت بودند، ولی اکنون حضور ندارند باید در قبال سهل‌انگاری‌های کار‌های انجام گرفته جوابگو باشند.

خبرگزاری فارس: مدیران در قبال سهل‌انگاری‌ها جوابگو باشند

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس،  علی جمادی صبح امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات پیش‌روی شهر یاسوج، با تأکید بر اجرای مصوبات جلسه پیشگیری از وقوع جرم از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با مدیریت یکپارچه مسائل پیش‌رو را رفع شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چه بسا بعضی از مدیرانی که در این استان مشغول فعالیت بودند، ولی اکنون حضور ندارند باید در قبال سهل‌انگاری‌های کار‌های انجام گرفته جوابگو باشند.

جمادی وقوع جرم، حاشیه‌نشینی، ساخت و ساز غیرقانونی، بالا رفتن قیمت اجاره خانه، عملکرد ضعیف شهرداری و تخلفات بنگاه‌های مسکن از مهم‌ترین مسائل پیش روی شهر یاسوج دانست.

الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز اظهار کرد: خوشبختانه آمار بعضی از جرائم نسبت به سال گذشته رو به افول است و در این میان ضرب و جرح عمدی، توهین و تخریب و مزاحمت ملکی کمتر شده است.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی شهر و رابطه مستقیم آن با افزایش جرائم گفت: نهادهای دست‌اندرکار باید برای حل مسائل حاشیه‌نشینی شهر یاسوج هر چه سریعتر راهکارهای علمی و اجرایی ارائه دهند.

گشتاسبی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از سوی سازمان گردشگری و شهرداری گفت: بیشتر دستگاه‌های بازی کودکان که در پارک‌های شهر نصب شده است، مجوز ندارند و باید در نزدیکترین زمان گزارشی از وضعیت این دستگاه‌ها ارائه شود.

سرهنگ علی خسروی، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در چهار ماهه گذشته بیش از یک‌‌هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و این میزان نسبت به مشابه سال قبل 55 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد زیادی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیز بازداشت شدند و همچنین دو هزار و 761 دستگاه ماهواره و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

سیدناصر موسوی رئیس اتاق اصناف با اشاره به تعلل نهادهای نظارتی در موضوع بازار گفت: تاکنون هیچ نظارتی از سوی سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، شهرداری و نیروی انتظامی در خصوص برپایی بازارهای متخلف انجام نشده است، به طوری که جمعه بازار تبدیل به هر روزه بازار شده است.

وی با اعتراض شدید نسبت به اقدامات شهرداری گفت: چرا شهرداری برای خودش اتاق اصناف تعیین کرد و این عمل موازی‌کاری با اصناف استان است.

موسوی تصریح کرد: افراد ذی‌نفوذ در مناطق ممنوعه ساخت و ساز می‌کنند و در این مکان‌ها خدماتی را ارائه می‌دهند که هیچگونه صلاحیت بهداشتی و استاندارد کالایی ندارد.

وی اظهار کرد: چرا هیچ نظارتی بر افزایش قیمت اجاره بها نیست و چرا فشار بر مردم روز به روز بیشتر می‌شود، این در حالی است که نظام مهندسی برای مهر زدن یک پروانه ساخت 15 میلیون تومان پول از مردم می‌گیرد.

فرهاد زارعی، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی در ثبت معاملات و قراردادها عدم توجه بنگاه‌های املاک در نوشتن قول‌نامه است و در این زمینه بنگاه‌ها ضعیف عمل می‌کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به شکایت از نهادهای اجرایی استان افزود: بسیاری از کارکنان شهرداری به ویژه رفتگران نسبت به عملکرد شهرداری شکایت دارند و شکایت‌های مردمی از این نهاد نیز افزایش یافته است./thvs

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117237
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما