دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:33

نامه انتقادی تعدادی از اعضای هیئت علمی خطاب به نماینده کهگیلویه

به شما اطمینان می دهیم که انجام چنین تقابلی با جناب آقای دکتر فرجی دانا که یکی از محبوبترین وزرای دولت تدبیر و امید و اعتدال است هرگز از خاطره جمعی مردم فرهنگ دوست و ادب پرور این خطه پاک نخواهد شد

گروه سیاسی – تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاههای یاسوج در مطلبی به انتقاد از مواضع علی محمد بزرگواری در خصوص وزیر علوم پرداختند.

به گزارش بویرنیوز، متن نامه اساتید خطاب به نماینده کهگیلویه بدین شرح است:

به نام خدای دانا و توانا
جناب آقای بزرگواری
نماینده محترم مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی
با سلام
به استحضار می رساند ما گروهی از دانشگاهیان استان کهگیلویه وبویراحمد بر آنیم که مشفقانه آن جناب را نسبت به دلایل غیر منصفانه بودن و تبعات آنچه به نام مردم منصف و دانش دوست استان علیه یکی از شایسته ترین دانشمندان این کهن بوم، جناب آقای دکتر فرجی دانا وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به انجام می رسانید آگاه نماییم.
آقای دکتر فرجی دانا و همراهان ایشان در جایگاه مسوولین آموزش عالی، به حق و در کمال شایستگی توانسته اند در این مدت بر مجموعه نابسامانی های به جا مانده از دولت پیشین فائق آیند. از مهمترین اقدامات تاثیرگذار ایشان، زدودن فضای بسته از دانشگاهها، ایجاد نشاط و شور علمی در فضای دانشگاههای کشور، حاکم کردن مجدد شاخص های علمی در دانشگاهها و احترام به شان و جایگاه اعضای هیات علمی دانشگاهها و در نظر گرفتن نظر آنان در تعیین روسای دانشگاهها می باشد.
جناب آقای بزرگواری همه ما می دانیم که ” استیضاح حق نمایندگان مجلس است”؛ اما فکر می کنیم وظیفه آنها از “حقشان” مهمتر است. وظیفه آن ها صیانت از حقوق مردم است واکنون این روزها حقوق مردم و علی الخصوص دانشگاهیان در معرض پایمال شدن به دست همین نمایندگان است. دیگر چه کسی است در این کشور که نداند قاطبه دانشگاهیان حامی سرسخت وزیر علوم و سیاست های دانش محور ایشانند؟ باید از کدام
محکمه عدالت پرسید که صلاح دانش و دانشگاه را صدها استاد دانشگاهی بهتر می دانندکه در یک سال اخیر بارها و بارها با استدلال های علمی و منطقی از سیاست های وزیرعلوم پشتیبانی کرده اند ؟!
جناب آقای بزرگواری! این انتظار حداقلی ما دانشگاهیان استان است که در امری چنین سرنوشت ساز، از دیدگاه دانشگاهیان که خود بهترین داوران و تاثیر پذیران از مدیریت آموزش عالی هستند، در کمترین میزان خود کسب اطلاع نمائید.
به شما اطمینان می دهیم که انجام چنین تقابلی با جناب آقای دکتر فرجی دانا که یکی از محبوبترین وزرای دولت تدبیر و امید و اعتدال است هرگز از خاطره جمعی مردم فرهنگ دوست و ادب پرور این خطه پاک نخواهد شد و انتظار ما این است که نمایندگان استان با این استیضاح همراهی ننمایند و برای اعتماد دوباره به وزیر محترم تلاش نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117055
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا از بز رگواری وجبهه پایداری نگذره که هوای نفس کروکورشان کرده واز اعتماد ورای مردم سؤاستفاده میکنند

  2. هیات علمی گفت:

    دوستان از جانب کدام دانشگاهیان سخن گفته اند. بنده به عنوان یک عضو هیات علمی از مواضع سید بزرگوار آقای بزرگواری در قبال وزیر علوم دفاع می کنم. اگر قراره با موندن آقای دکتر فرجی دانا چنین جریاناتی مد بشه که چند نفر با جعل و آمارسازی خود را به عنوان دانشگاهیان نمایش دهند بهتر است که بروند!!! هر چند که خود دکتر فرجی دانا هم انسان محترمی باشند.

  3. ناشناس گفت:

    خودمونیم شما که سطح علمی برادر بزرگواری و مشاورانش را می دانید !!! پس چرا سطح بالا باهاش صحبت کردید … میترسم متوجه که نشه هیچ !!! سوء برداشت هم کنه !!!! وای وای وای وای

  4. ناشناس گفت:

    لطفا به جايي نامه نوشتن چند تا از خدمات علمي اش رو توضيح دهند

  5. برادر گفت:

    در جواب ناشناس محترم ، حتما از اون بیسوادها هستی که ارژنگ بورست کرده شک نکن ، حداقل 60 درصد اساتید این دانشگاه بورس خارج بودن و همه به انگلیسی مسلط هستند.

  6. آنتی رانت گفت:

    آقای هیئت علمی! علم و عالم از بورسیه رانتی حمایت نمی کند.چرا فرزندان محروم استان شما نباید از رانت های داده شده استفاده کنند . شما که با 3000 بورسیه نسبتی ندارید.

  7. ملا نظر گفت:

    سلام،
    فرجی دانا در طو این مدت چه کرده؟ احتمالا منظور نگارنده رکود 2پله ای علمی کشور ایران در سطح جهان است. متاسفم از این حمایت کور کورانه!!

  8. نجفقلی گفت:

    انگارکه بزرزگواری میتونه این نامه را بخونه

  9. احمد گفت:

    شما از طرف کدام دانشگاهیان اظهار نظر میکنید 80درصد اساتید ودانشگاهیان استان مخالف برنامه های فرجی دانا هستند در این مورد حق با آقای بزرگواری است موفق وسربلند باشید.

    • ناشناس گفت:

      اگه مخالف بودن همه انها حمایت نمی کردند همه اعضای هیات علمی با برنامه های دکتر فرجی دانا ودکتر رمضانی موافق هستند

      • علی گفت:

        این همه ای که شما میفرمایید کجا هستند شما نمیتوانید وکیل افرادی باشین که خودشان مخالف برنامه های وزیر هستند

  10. دلسوزایران گفت:

    فرجی دانا دانشگاها رو به فساد کشانده .اقای بزرگواری بااقتدار پشتتیم

  11. تهران نیوز گفت:

    شما که اینطور از دموکراسی صحبت می کردید چرا حالا نفستون به شماره افتاده – فرجی دانا به درد این مرز و بوم فرهنگی نمی خوره – نمایندگان محترم که چشم و گوش ملت هستند تشخیص داده اند – وسلام

  12. ناشناس گفت:

    بزرگواری.علم وعالمان راباچماق سرکوب می کند.

  13. علی گفت:

    اقای احمد کدوم هشتاد درصد را میگی همون بورسیه بگیر های متقلب

  14. ll گفت:

    مگه یاسوج دانشگاه داره!!!!!!

    • مهمان گفت:

      تا قبل از ورود آقای رمضانی جناب ارژنگ و خویشاوندانش مکتبخانه ای بنا نموده و در آن محفل خانوادگی خوردن و خوابیدن را پیشه نموده بودند. بعد از طی دوره نهضت سولد اموزی بورس مجانی میگرفتند و ……
      اما مدتی است کوتاه که دغل بازان آن عرصه را ترک نموده اند و میتوان گفت اندک اندک صاحب مکانی شدیم بنام دانشگاه…

  15. ایرانی گفت:

    درجواب دلسوز ایرانی باید بگم فکر نکنم شما دلسوز ایرانی باشید کسی که پیگیر مطالبات مردم بوده و داشت جلوی رانتخواری را میگرفت دلسوز ایرانی است لطفا دربرابر وجدان حرف بزنید تا این کشور توسط عده ای خراب نشود

  16. کاوه گفت:

    کدام دانشگاه کدام کشک، بابا بعضی از اینها فقط اسم استاد رو یدک می کشند کار که نمیکنند هیچ، باعث تنش و هرج و مرج هم می شوند استاد و مربی هم اساتید قدیم

دیدگاه شما