دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:29

طرح های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای افتتاح در هفته دولت

گروه اقتصادی – ظهر امروز گهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در دیدار با جمعی از خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جلسات آگاهی بخشی نسبت به اقدامات انجام گرفته جهت بهره برداری در هفته دولت می باشد که به این منظور از رسانه ها به عنوان بازوی اصلی جهت آگاهی بخشی به عموم مردم دعوت شده است.

 

۲۰۱۴۰۸۱۸_۱۳۴۵۳۴

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، گهرگانی افزود: آنچه که مهم است گرامیداشت هفته دولت و عملکرد خود سازمان در یک سال اخیر می باشد. در مجموع در کل استان 32 پروژه قابل بهره برداری داریم که از این تعداد، 24 طرح آن استانی و 8 طرح آن ملی می باشد که ما چند مورد از آنها را به عنوان طرح های شاخص به وزارت خانه گزارش دادیم و از وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز دعوت شده تا در افتتاح تعدادی از این طرح های شاخص حضور داشته باشند که امیدواریم شرایط برای حضور ایشان مهیا گردد.

گهرگانی افزود: 16 میلیارد تومان جمع اعتبارات هزینه ای این پروژه ها متنوع بوده که در 8 شهرستان استان و در زمینه‌های مختلف دام، طیور، آبیاری و مرغداری در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود .

گهرگانی افزود: از جمله طرح های قابل بهره برداری در استان، طرح آبیاری قطره ای 100 هکتاری برای باغات روستای دشت رز در شهرستان دنا که حدوداً 900 میلیون تومان هزینه آبیاری قطره ای آن شده، مرغداری گوشتی 30 هزار قطعه ای در شهرستان گچساران،احداث کانال های آبیاری در کل استان که شامل 200 هکتار برای اراضی پایین دست می باشد که حداقل در هر شهرستان ما 2 مورد از این کانال ها را پیاده کردیم که در مجموع 130 نفر از این طرح ها اشتغالزایی مستقیم دارد.

گهرگانی در خصوص محصولات باغی مانند سیب اظهار داشت: به دلیل کمیت وکیفیت سیب استان حدود 50% این محصل به خارج از استان منتقل می شود و تلاش میکنیم که یک سری از نیازهای شب عید را محصولات باغی کشاورزان استان خودمان تأمین کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=117049
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ms_1391@yahoo.com گفت:

    با سلام : بنده یکی از باغداران منطقه کوخدان سی سخت می باشم ، این منطقه سالها است که تولید کننده بخش زیادی از میوه استان می باشد و میوه های این منطقه به سایر استانها صادر می شود، اینجانب چند سوال از آقای گهرگانی و مدیریت زیر مجوعه ایشان دارم :
    1- آقای گهرکانی آیا تاکنون به این منطقه تشریف آورده اید و با مشکلات باغداران این منطقه آشنایی دارید ؟
    2- آیا تاکنون از رئیس جهاد کشاورزی دنا درخواست کرده اید نحوه هزینه کرد بودجه در این شهرسان به چه شکل بوده است ، فقط خواهشمند است ببینید در این چند ساله چه مقدار بودجه در بخش مرکزی دنا هزینه شده است.
    3- در این منطقه سرسبز که منطقه تفریحی خوبی برای روزهای تعطیل شما می باشد ، آیا تاکنون به کانالهای آبی روستاهای اقبال آباد و علی آباد و غیره سر زده اید تا ببینید باغداران این نواحی هر ساله چه عذابی برای رفت و روب جوبهای آبی قدیمی می کشند و تاکنون هیچ بودجه ای برای سیمانی کردن این کانالها هزینه نمی شود . و بودجه به نواحی که نیازی ندارند هزینه می شود.
    4- آیا می دانید طرح آب رسانی در سالهای گذشته بالغ بر یک میلیارد در ناحیه ای غیر از ناحیه مرکزی ادنا جرا شده است و اکنون این طرح به دلیل احداث سد به زیر آب خواهد رفت و هیچ کشاورزی از این طرح استقبال نکرده است.
    5- جهاد کشاورزی دنا تاکنون چه کلاسهای ترویجی برای باغداران این ناحیه گذاشته است.
    6- خاصیت جهاد کشاورزی دنا برای باغداران مرکزی دنا چیست؟
    7 – چرا می گوییید از طرحهای کشاورزی دفاع می کنم ، در صورتی که وقتی به صورت حضوری با شما ملاقات شد ه است می گویید برای طرحهای امسال هیچ بودجه ای نداریم و توان حمایت از این طرحها را نداریم .اگر هنر کنیم می توانیم بخشی از بودجه طرحهای سالهای گذشته را برآورده کنیم.

دیدگاه شما