یکشنبه 19 مرداد 1393 - 10:37

یک فروند هواپیمای مسافربری در تهران سقوط کرد/ 39 نفر کشته و 9 نفر زخمی + تصاویر و اسامی مجروحان

لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس، سقوط کرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از باشگاه خبرتگاران، لحظاتی پیش یک فروند هواپیمای ایران 140 پس از پرواز  از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت طبس سقوط کرد.



هواپیمای آنتونوف شرکت هواپیمایی سپاهان در شهرک مسکونی آزادی تهران سقوط کرد. 
 
بر اساس این گزارش، پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی که گفته می‌شود خلبان آن نیز اوکراینی بوده است، ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند. 

 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص سقوط هواپیمای آنتونوف 140 که صبح امروز اتفاق افتاد، گفت: در این سانحه 45 نفر کشته و 3 نفر مجروح شده‌اند. در صورتی که معاون وزیر راه و سخنگوی بحران و اورژانس کشور زنده ماندن 5 نفر از مسافران را تایید کردند.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند. 

ایلخانی بیان کرد: بروز این سانحه هواپیمایی به علت از دست دادن یکی از موتورها بوده است.

دکتر امین صابرنیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ؛در خصوص حادثه سقوط هواپیمای تهران، طبس گفت: این هواپیما 40 مسافر و 8 خدمه و تیم پروازی داشته که در اثر سقوط برخی از این عزیزان فوت کرده‌اند ، همچنین در اثر سقوط این هواپیما در محل این حادثه 5 نفر مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه محل سقوط این هواپیما حوالی ورزشگاه آزادی بوده افزود:ساعت 9:30 صبح امروز این حادثه به اورژانس اطلاع داده شد که سریعا تیم امدادی اورژانس در محل حادثه اعزام شدند.

صابر نیا ادامه داد: 5 مصدوم محل حادثه با امداد هوایی اورژانس به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شدند.

دکتر داورانی رئیس بیمارستان امام خمینی نیز گفت:مصدومان به بیمارستان امام منتقل شدند و سه نفر از مصدومان به علت سوختگی شدید به بیمارستان مطهری انتقال یافتند.

پیش‌تر اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگار برگزار شده و اجازه حضور هیچ خبرنگاری داده نمی‌شود و نتیجه آن متعاقبا اعلام می‌شود.

* سردار شریف: هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه پاسداران نیست 
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، را تکذیب کرد.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است را تکذیب کرد.

گفتنی است؛ پرواز شماره 5915 هواپیمایی این شرکت هواپیمایی ساعت 09:25 دقیقه صبح از تهران به مقصد طبس پرواز داشته که پس از مدتی سقوط می‌کند.

کارشناسان حوادث غیرمترقبه صنعت هوانوردی کشور در حال بررسی علت حادثه هستند.

گفتنی است: در این سانحه 8 کودک و 34 بزرگسال کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تا کنون 15 جسد سوخته از لاشه‌های هواپیما پیدا شده است.

درهمین راستا برخی از سایت‌ها این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران دانستند که این خبر از سوی سپاه تکذیب شد.

ماموران آتشنشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما برای یافتن اجساد هستند *

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه آتش نشانی تجهیزات و خودروهای تنفسی مورد نیاز، جرثقیل، لودر، و همه خودروهای پشتیبیانی در محل حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی در حال جداسازی قطعات هواپیما هستند تا اگر جسدی مانده تحویل اورژانس دهند.

* مدیر عامل فرودگاه طبس : هواپیما هیچ گونه نقص فنی نداشته است

مدیر فرودگاه طبس نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب و اظهار کرد: از این هواپیما 4 فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز هیچ گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه های دیگر استانها دچار نقص بوده است.

داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی اعلام کرد: درصد سوختگی سه مصدوم منتقل شده به بیمارستان پیامبران بسیار بالا است . به طوری که یکی از آنها بین 80 تا 90 درصد سوختگی دارد و یکی بین 50 تا 60درصد سوختگی و نفر سوم دارای بیست درصد سوختگی است

وی ادامه داد : زنده ماندن دو تن از این مصدومان در هاله ای از ابهام است و هنوز وضعت آنها دارای ثبات است .

* سازمان هواپیمایی کشوری:علت حادثه در دست بررسی است

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانِ اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری  140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران – طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.

‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.

مجیدی، معاون وزیر راه در امور بحران که از سوی استاندار تهران به عنوان سخنگوی این سانحه تعیین شده، گفت: کمیسیون بررسی سانحه که در حال حاضر در محل حضور دارند در حال جستجوی جعبه سیاه هستند اما تا این لحظه جعبه یافت نشده است. بعد از پیدا شدن جعبه‌ها 11 گروه تخصصی طبق قانون علت وقوع سانحه را اعلام خواهند کرد.

* خبرنگار و تصویربردار باشگاه خبرنگاران به همراه خانواده یشان زنده ماندند

به گفته مسئولین امور استانی باشگاه خبرنگاران؛ امیر مزرعتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران کاشان به همراه همسرش در زمان سقوط، خود را  از هواپیما به بیرون پرت می‌کنند و به همین دلیل زنده می‌مانند. همچنین مصطفی مزرعتی تصویربردار باشگاه خبرنگاران کاشان نیز به همراه همسر و فرزندش در این سانحه دچار سوختی شده‌اند.

سه نفر مذکور به دلیل سوختی از بیمارستان امام به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.

مجیدی معاون وزیر راه و شهر سازی در گفتگو در باشگاه خبرنگاران؛در سانحه هوایی ایران 140، 39 نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند که از این تعداد 24 نفر مرد ، 10 نفر زن ، 2 پسر بچه ، یک نوزاد ، یک دختر سه ساله و یک دختر17 ساله وجود داشت.

دستگاه‌های اس‌دی‌آر و جی‌پی‌آر هواپیما پیدا شده است.از نظر قانونی 400روز زمان می‌برد تا علت سانحه مشخص شود ولی ما تلاش می‌کنیم زمان را کاهش دهیم.

* 400 روز طول می‌کشد علت سانحه مشخص شود

سخنگوی بحران سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه طبق قانون کمیسیون، بررسی سانحه سازمان هواپیمایی 400 روز مهلت دارد تا علت وقوع حادثه را مطرح نماید گفت: در برخی از موارد ملزم به ارسال جعبه سیاه به کشور تولید کننده هستیم که معمولا زمان بر است و در برهه‌ایی از زمان نیاز به بررسی کارشناسان متخصص نیازمندیم بنابراین زمان اعلام علت وقوع حادثه معلوم نیست اما سعی می کنیم هرچه سریع تر علت را اعلام نماییم.

* محمد شهبازی مسئول بررسی سانحه هوایی ایران 140 شد

دكتر عليرضا جهانگيريان در پی سانحه هواپيمای مسافربری آنتونف140 كه صبح امروز در ساعت 9:21 دقيقه در مسير تهران – طبس، دچار سانحه شده بود، محمد شهبازی مديركل دفتر ايمنی و بررسی سوانح سازمان هواپيمایی كشوری را به سمت مسئول بررسی سانحه هوایی آنتونف 140منصوب كرد.

** اسامی مجروحان آسیب دیده در هواپیمای آنتونوف

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حال جسمی اغلب مصدومان وخیم نیست، اظهار داشت: این 10 نفر مجروح در بیمارستان‌های پیامبران، امام خمینی (ره) و درمانگاه ساها بستری شدند.

بنابراین گزارش اسامی مجروحانی که در بیمارستان پیامبران بستری شده‌اند به شرح زیر است:

شهربانو شوکتی 28 ساله

امیر مزرعتی 30 ساله

علی دالوندی 30 ساله

عزت بابایی 60 ساله

محمد یاری مزرعتی یک ساله

مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:

تیمور خسروی 3 ساله

مصطفی مزرعتی 28 ساله

زهره شکاری 25 ساله

‌مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:

محمد عابدزاده

مریم رهنما

وی یادآور شد: خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.

خبر در حال تکمیل است…
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=115921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیکس گفت:

    چیز عجیبی نیست.اگر سالم به مقصد میرسید باید تعجب میکرد.

  2. ندا گفت:

    سرتون سلامت جون مردم که ارزشی نداره…. اصلاایرانی براهمین کاراساخته شده خدامیدونه اگه عرب بود چها که نمیشد

  3. چرخ ریسک گفت:

    تو ایران عجیب نیست.مگه تا الان جان مردم مهم بوده که الان برا مسئولان مهم باشه.

  4. مانی گفت:

    هواپیمای ساخت ایران و کشتار ایرانی با هواپیمای ایرانی.حالا اگر این خبر در یکی از کشورهای خارجی بود صدا و سیمای ضرغامی چها که نمیکرد

  5. محمد گفت:

    از هواپیما های ایرانی عجیب نیست واقعا ان هایی که این هارا می سازند چی فکر میکنند. ولی از طرف دیگر اصلا جان مردم برایشان مهم نیست که این کارها را میکنند.

  6. بیدار گفت:

    تسلیت میگم به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما………..خبر سقوط هواپیمای مالزی بیشتر پخش میشد …………چه راحت میگن 35 نفر کشته شدن ……35 نسل… هر خانواده یک نسل .

  7. تبسم گفت:

    قابل توجه اونایی که دنبال راه اندازی مجدد فرودگاه یاسوجند ترابخدا ترا به جدتان قسم دست از فرودگاه زفرتی یاسوج بردارید وگرنه همین هواپیماهای  درپیتی در فرودگاههای کوچک مسافر جابجا میکنند و باعث مرگ عزیزان میشوند

  8. ناشنا گفت:

    همین نوع هواپیما در تست قبل از پرواز در شاهین شهر اصفهان  سقوط کرد و استاد خلبان به همراه 4 خلبان دیگر را  کشت.

  9. پاتاوه گفت:

    متاسفانه نظارت وکنترل در کشور خیلی کم شده و به نقطه اوجش رسیده.این مسافران چه گناهی داشتند که طعمه شدند.خداوندرحمتشان کند و مسولان را هم عاقل کند

  10. اریا گفت:

    چیز عجیبی نیست مگه ما تا حالا از این چیزا کم دیدیم؟؟؟؟؟

  11. حمید گفت:

    تسلیت  میگم  به  بازماندگان سانحه امیدوارم روح از دست رفتگان  شاد ‘قرین رحمت الهی قرار بگیرند ‘ولی افسوس می‌خوریم به عدم توجه به این حوادث

  12. هموطن گفت:

    بنده هم به نوبه خودم به بازماندگان تسلیت عرض می کنم امیدوارم خداوند صبرشان بدهد

دیدگاه شما