جمعه 17 مرداد 1393 - 1:29

فرمانده نظامی داعش کشته شد + عکس

العربیه نوشت: منابع کرد اعلام کردند که نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه، «ابو عمر الشیشانی» یا «عمر الچچن» یکی از فرماندهان برجسته گروه داعش را در درگیری هایی نزدیک سد موصل در شمال غرب این شهر کشتند.

این در حالی است که وزارت پیشمرگه تاکید کرد که نیروهایش با پیشتیبانی نیروی هوایی عراق، در حال پیشروی به سمت شهرهای شنگال، زمار و ربیعه هستند. این وزارتخانه همچنین تاکید کرده که در انتظار حمله هوایی جنگنده های عربی به تسلیحات داعش هستند تا نیروهای پیشمرگه مناطق یاد شده را از داعش باز پس گیرند.

سعید مموزینی مسئول اطلاع رسانی حزب دموکرات کردستان به روزنامه الشرق الاوسط گفت: «درگیری های سد به کشته شدن بیش از هشت تن از شبه نظامیان داعش از جمله دو تن از رهبران این گروه انجامید. یکی از آن ها ابو عمر الشیشانی است که حمله به سد را فرماندهی می کرد.»

او افزود: «روز گذشته درگیری های شدیدی در مناطق شلالات و حمدانیه و نیروهای پیشمرگه در این مناطق با نیروهای داعش مقابله کرده و در حال پیشروی مستمر هستند. پیشمرگه ها وارد محله های القاهره، العربی و کوکجلی شدند اما پس از محقق کردن اهدافشان در ضربه زدن به نیروهای داعش، از این منطاق خارج شدند. بسیاری از پیروان داعش به دلیل فشار نیروهای پیشمرگه و پیشروی هایشان در این مناطق، شمال موصل را به سمت جنوب آن ترک کردند.»

هلگورد حکمت مدیر اطلاع رسانی در وزارت پیشمرگه نیز گفت که نیروهای نظامی کردستان «بر پایه نقشه ای از پیش طراحی شده برای باز پس گیری کنترل مناطق از دست رفته حرکت می کنند. نیروهای ما در حال پیشروی مستمر هستند و ما هم اکنون زمار، شنگال و ربیعه را محاصره کرده اما وارد این مناطق نشدیم. هنوز هم به کوه شنگال نرسیده ایم. اما کنترل وانه در نزدیکی سد موصل را در دست داریم. نیروهای پیشمرگه در انتطار بمباران اسلحه سنگین داعش توسط جنگنده های عراق هستند چرا که با وجود این اسلحه به دست داعش، نیروهای پیشمرگه با مقاومت شدید مواجه خواهند شد. پیشروی پس از حمله جنگنده های ارتش عراق به مواضع از پیش مشخص شده از سر گرفته خواهد شد.»

براساس گزارش دیلی میل،  الشیشانی فرمانده نظامی داعش در سوریه و عرق بوده است و رهبری تصرف بخشی از سوریه و عراق را نیز برعهده داشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=115558
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما