پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 9:24

آتش‌بس غزه تمدید نشد

به گزارش بویرنیوز، اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس می‌گوید آتش‌بس غزه هنوز تمدید نشده است.
n00353986-b

مقامات اسرائیل و حماس با اجرای آتش‌بس ۷۲ ساعته که از ساعت ۸ صبح بامداد روز سه شنبه به وقت محلی آغاز شد موافقت کرده بودند. برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند این آتش‌بس برای ۷۲ ساعت دیگر تمدید شده است.

در همین حال، نمایندگان جنبش حماس و رژیم اسرائیل در زمان آتش بس در حال برگزاری مذاکرات غیرمستقیم هستند.

عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه، پایان محاصره تحمیلی این رژیم بر نوار ساحلی غزه و نیز آزادی اعضای حماس از اسارت اسرائیل از جمله درخواست‌های جنبش حماس به شمار می‌آید.

غزه از ژوئن ۲۰۰۷ میلادی با محاصره رژیم اسرائیل مواجه است.

در این محاصره، دو گذرگاه مرزی شمال و جنوب نوار غزه مسدود شده و کنترل گذرگاه مرزی اریز در شمال نوار غزه در اختیار رژیم اسرائیل و گذرگاه مرزی رفح در جنوب این منطقه در اختیار مصر است.

فلسطینی‌ها نیز به ناچار به حفر تونل‌ در این مقاطع مرزی پرداختند تا مسیر دسترسی به خارج و انتقال مایحتاج اصلی ساکنان این منطقه محروم از جمله مواد غذایی، مصالح ساختمانی و سوخت مهیا شود.

در دور جدید حملات و تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه از هشت ژوئیه تاکنون، بیش از هزار و هشتصد و شصت فلسطینی از جمله حدود چهارصد و سی کودک کشته و بیش از نه هزار و پانصد نفر زخمی شده‌اند.

رژِیم تل آویو می‌گوید ۶۴ اسرائیلی در این جنگ کشته شده‌اند، در حالی که حماس آمار تلفات اسرائیلی‌ها را بیش از ۱۵۰ کشته اعلام کرده است.

افکار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=115447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما