جمعه 10 مرداد 1393 - 12:36

(تصاویر) هجوم بی سابقه گردشگران به یاسوج و سی سخت

هجوم بی سابقه مسافران تابستانی طی روزهای اخیر به شهرهای توریستی یاسوج و سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد، جای خالی در هیچ تفرجگاهی باقی نگذاشت و موجب قفل شدن معابر ورودی این دو شهر شد.

به گزارش بویرنیوز، شهر یاسوج و سی سخت با طبیعت چشم نوازشان همچون نگینی سبز در دامن کوه دنا قرار گرفته اند و به واسطه طبیعت زیبای آن و وجود آبشارها، چشمه ساران، رودخانه ها و جنگلهای انبوه بلوط هر ساله در فصل بهار و تابستان، پذیرای گردشگران وعلاقه مندان به طبیعت هستند.

طی روزهای اخیر بازهم دو شهر سی سخت و یاسوج میزبان خیل عظیم گردشگران تابستانی شدند تا روزهای گرم تابستان جنوب را در طبعیت زیبا و هوای خنک دامنه های دنا بگذرانند.

IMG09571976

ورودی شهر یاسوج قفل شد

میزان حضور گردشگران به این دوشهر و به خصوص یاسوج به حدی بود که که ورودی های این دو شهر با حجم بالای ترافیک مواجه شد و آمد و رفت را بسیار مشکل کرده بود.

همچنین این هجوم بی سابقه باعث شد که در همان روزهای اول جاده ورودی پارک آبشار یاسوج از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی بر روی مسافران بسته شود.

IMG11364016

این آبشار زیبا در پنج کیلومتری شمال یاسوج قراردارد و دارای هوایی مطبوع و آبی خنک و گوار و درختانی کهنسال و سر به آسمان کشیده است که همیشه مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

برپایی چادر حتی در پیاده روها

با این حال در روزهای اخیر در پارکها و تفرجگاههای شهر یاسوج جای سوزن انداختن نبود و در هر نقطه از این شهر و حتی بلوارها و پیاده روها چادری برپا شده بود.

IMG09572753

آبشار یاسوج، پارگ جنگلی و پارکهای ساحلی یاسوج، تنگ مهریان، تنگ گنجه ای در یاسوج و کوه گل، دشتک، چشمه میشی، تپه قلات سی سخت و … در روزهای اخیر مملو از مسافران تابستانی بود.

بیشترین مسافر در روزهای گذشته از استانهای خوزستان، بوشهر، فارس و اصفهان به این استان سفر کرده بودند و مسافرانی از استانهای یزد، تهران، کرمان و هرمزگان نیز دیده می شد.

اما این حضور بی سابقه که مسئولین را غافلگیر کرده بود، موجب شد بسیاری از کمبودها و ضعف ها در بخش گردشگری این استان نمایان شود.

IMG11350443

تعداد مسافران تابستانی در شب دوم به 350هزار نفر رسید

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار مهر گفت: شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا با داشتن صدها جاذبه طبیعی از ظرفیتهای بالایی برای جذب مسافران به خصوص در فصول گرم سال برخوردار هستند.

محمود باقری افزود: مجموعه این پتانسیل ها با وجود 10درصد آب کشور و جنگل فراوان، کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یک مقصد جدید گردشگری معرفی کرده است.

وی با اشاره به ورود بی سابقه گردشگران به مناطق سردسیری استان اظهار داشت: در شب اول یعنی سه شنبه شب بالغ بر 280 هزار مسافر تابستانی در شهرهای یاسوج و سی سخت حضور یافتند.

IMG11350609

وی بیان داشت: در چهارشنبه شب نیز حدود 350هزار گردشگر به شهرستانهای بویراحمد و دنا سفر کردند.

باقری بیان کرد: در شب گذشته هم میزان حضور گردشگران کمتر از شبهای گذشته بود اما بازهم تمام تفرجگاههای این دو شهر مملو از جمعیت بود.

آبشار یاسوج گردشگر پذیرترین تفرجگاه استان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص گردشگری پذیر ترین مناطق تفریحی این دوشهر نیز گفت: آبشار یاسوج، پارکهای ساحلی شهر یاسوج و کوه گل سی سخت بیشترین میزان حضور گردشگران را در روز های اخیر داشتند.

باقری عنوان کرد: تفرجگاه تنگ مهریان و تنگ گنجه ای نیز از مکانهایی بودند که بیشترین حضور گردشگر را داشتند.

وی عنوان کرد: بیشترین گردشگران از استانهای جنوبی به کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای یاسوج و سی سخت سفر کرده بودند اما از استانهای مرکزنشین نیز مسافرانی در استان حضور یافتند.

IMG09571107

باقری بر توسعه زیرساختهای گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: زیرساختهای کنونی گردشگری در این استان متناسب با ظرفیتهای بیشمار این حوزه نیست.

وی اظهار داشت: باید با یک تدبیر و برنامه ریزی دقیق در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

IMG11364076

وی همچنین از برخی دستگاههایی که طی روزهای اخیر اقدام به خدمات دهی به مسافران تابستانی کردند از جمله نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اورژانس، هلال احمر، شهرداری و .. تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود رشد سالانه ورود گردشگران به استان، طی سالهای اخیر شاهد توسعه زیرساختهای گردشگری نبوده ایم و این در حالی است که گردشگری یکی از اصلی ترین محورهای توسعه این استان شناخته می شود.

این استان هر ساله بیش از پیش به‌عنوان مقصدی برای گردشگران معرفی می‌شود و بر این اساس لازم است خدمات و زیرساختها با توجه به ظرفیتها و میزان حضور گردشگران مهیا شود.

…………

گزارش و عکس: صدیقه امیدی/مهر      

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114702
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    اقای مهندس باقری لطقا جواب دهند.چرا اعتبارات حوزه گردشگری نسبت به سال گذشته نزدیک به 50%درصد کاهش داشته ؟

  2. گرسیوز گفت:

    البته موقع افتتاح زیرساختها در دوماه اینده عینک دودی مسولین فراموش نشود

  3. حوزه گردشگری گفت:

    موقعی که معاونت گردشگری استان در این چند روز تعطیلی در شهر گچساران به سر می برند و از اوضاع و احوال حوزه گردشگری شهر بیخبر باشند دیگر هیچ انتظاری نباید داشت.این جای تاسف دارد که معاون محترم گردشگری استان با این طرز فکر کار می کنند.
    برادر محترم جناب آقای قبادی  معاون محترم تو ایام تعطیلات کار شما تازه شروع میشه نه اینکه خود شما هم به تعطیلات بروید.
    قابل توجه مدیر کا محترم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری……………؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما