جمعه 10 مرداد 1393 - 10:49

با جمع کردن قلیان ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند

آن زمان آمدند قلیان‌ها را جمع کردند عواقب آن را هم دیدند که قلیان به خانه‌ها رفت و عده‌ای هم بیکار شدند. اکثر کارکنان این قهوه‌خانه‌ها از شهرستان‌ها می‌آیند و محل قهوه‌خانه هم محل کار و هم سرپناه آنهاست.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران و سفره خانه داران با بیان اینکه عده‌ای هر روز مضرات قلیان را بالاتر می‌برند، گفت: با جمع کردن قلیان‌ از قهوه‌خانه‌ها ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

عباس علایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برخورد با عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها فعلا از بعضی از استان‌ها مثل مازندران و کرمانشاه شروع شده و عده‌ای بیکار شده‌اند.

وی تصریح کرد: با جمع‌کردن قلیان، قهوه‌خانه‌ها رو به تعطیلی می‌رود و حداقل ۲۵۰ هزار نفر بیکار می‌شوند.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران با یادآوری دستور دولت برای جمع‌آوری قلیان در سال ۸۶ گفت: آن زمان آمدند قلیان‌ها را جمع کردند عواقب آن را هم دیدند که قلیان به خانه‌ها رفت و عده‌ای هم بیکار شدند. اکثر کارکنان این قهوه‌خانه‌ها از شهرستان‌ها می‌آیند و محل قهوه‌خانه هم محل کار و هم سرپناه آنهاست.

علایی افزود: ما ۵۰ هزار واحد صنفی داریم که حدود ۲۵۰ هزار نفر به‌ صورت مستقیم با این صنف درگیرند و برای تصمیم‌گیری درباره آنها باید خانواده‌های آنها را هم لحاظ کرد.

وی اظهار داشت: چرا خرید و فروش تنباکو آزاد است اما کشیدن قلیان جرم محسوب می‌شود؟ قلیان در تاریخ کشور ما وجود دارد و نمی‌شود آن را حذف کردف بخش عمده درآمد قهوه‌خانه از فروش قلیان است و اگر جلوی عرضه آن گرفته شود، قهوه‌خانه باید جمع شود.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران با بیان اینکه هر روز عده‌ای مضرات قلیان را بالا و بالاتر می‌برند، گفت: البته ما مطیع قانون هستیم و از نماینده‌های مجلس می‌خواهیم مثل دوره قبل این بار هم به کمک ما بیایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114678
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ياس گفت:

    اين رو به مسئولين خودمون بگيد در ضمن تو ياسوج كه جمع كردن عوارضي بدتر از اينها داشت 

  2. علی گفت:

    کارهایی که فقط توی ایران انجام می شود – 70 میلیون انسان قربانی اشتغال کاذب عده کمی در قهوه خانه می شوند – یا هم تکیه بر خودروی گران قیمت بی کیفیت داخلی و جلوگیری از واردات خودرو باعث شده که 70 میلیون انسان قربانی اشتغال زایی 40 هزار کارگر صنعت خودرو سازی شوند و پراید یک تنه سالی 25 هزار انسان را به کام مرگ می فرستد

  3. سید عیسی گفت:

    بسوزه پدر نفع که برای رسیدن اون به هر نوجیحی دست میزنن.نمیگویند قلیان از خانه ها سر بر اورد و به مکانهای عمومی هم داری تسری پیدا می کند.نمی گویند در ازای اشتغال لعنتی 250 هزار نفر دو و نیم میلیون میض سرطانی و بی خانمان و از هم پاشیدگی خانواده و دروازه ورود شدن برای مواد مخدر را داره چرا این اقایان خودشان را به نفهمی زده اند.چرا برخی حرف این اب الوقت ها و ابن النفع ها را فوری باور می کنند. با با برید ببینید چه فلاکتی در این قلیان است که حالا خود حکومت هم بیاد مجوزش را هم بدهد .
    بله اگر مجوز باشه فقط قلیا ان هم در یک مکان محصور برای افراد بالای 18 سال قابل پذیرش است .
    نه بی جنبه بازی در پارکها و شهر و کوچه و خیابون و سر محله و تو کباب فروشی و این همه ضایع بازی که دستگاه قضایی و ناجا مجبور شدن برای حفظ سلامت زن و بچه همین اقایی که این همه بر طبل نفع می کوبه به زور تو خیابون جمعش کنن.
    خدایا به برخی ها کمی ظرفیت بده به علقبت نسل فکر کنن.

  4. حمید کلباسی گفت:

    یک نفر به موز نمک میزد و فورا به سطل آشغال می انداخت . گفتند چرا این موزها را حروم
    میکنی؟ گفت اصلا نمیتونم موز را با نمک بخورم! حالا شده قضیه محاسبات مسخره آقایان!

  5. . گفت:

    توجیه منفی با جمع کردن اینها چقدر زمینه مواد مخدر از بین می رود چقد زغالها کم میشود ودر ختان از سوختن وفروش نجات پیدا می کنند

  6. مینا گفت:

    سلام  با جمع اوری قلیان مشکلات بیکاری جونان و بی بندباری و شرارت زیاد خواهد شد چه کسی تضمین میدهد .. این مکانها به خانه ها و باندهای خلاف تبدیل نشن.  اگر کشیدن قلیان برای سلامت انسان بخطر می اندازد نوشابه و سوسیس وکالباس  چرا جمع اوری نمیشود  .. من یک زن خاندار هستم و هیچ گونه وابسته ای به دخانیات ندارم اما این طرح جمع اوری سنت سراهای عرضه قلیان تایید نمیکنم معضل بیکاری ۲۵۰۰ نفر  چطور حل میشود و همچنین تعطیلی چندین شغل وابسته  به این سنت سراها  باید در نظر گرفت این افراد بیکار  اگر بی هدف وارد جامعه شوند جرم و جنایت زیاد میشود و خطر امنیت شهر تهدید میکند از تمام مسولین خواهش میکنم اول بیکاری فقر در جامعه برطرف کنند .. لطفابا این کار و طرح مشکلات چند برابر نکنند.. همچنان که نوشابه سوسیس کالباس در بازار موجود می باشد  قلیان تنباکو نباید جمع اوری شود هر کس میتواند  خودش تصمیم بگیرد

دیدگاه شما