جمعه 10 مرداد 1393 - 0:13

اسناد مالی سوال برانگیز یکی از سازمان های کهگیلویه و بویراحمد (+اسناد)

گروه اقتصادی – سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد یک سازمان خصوصی و البته بهتر بگوییم شبه دولتی است که با عوارض مردم و همچنین مهندسان اداره می شود و وظیفه اصلی آن حراست از ساخت و ساز و انطباق ان با اصول مهندسی است.

به گزارش بویرنیوز، در جلسه مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که راس ساعت 17:30 مورخ 5/5/93 در سالن شهید ایزد پناه شهر یاسوج تشکیل شد، برای اولین بار از زمان تشکیل این سازمان تا کنون اکثریت مهندسین حاضر در جلسه مجمع عمومی مخالفت خود را با تراز نامه سال 92 هیت مدیره ، و بودجه پیشنهادی سال 93 (طبق قانون) اعلام وهیت مدیره سازمان نظام مهندسی مجبور به تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ دیگری شدند از اهم موارد مشکلات مطرح شده توسط مهندسین معترض شامل :

1

1- هزینه بر گزاری جشن روز مهندس در سال 92 ( برای حدود 2الی 3 ساعت ) بالغ بر 62 میلیون تومان بوده، در حالیکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهتمام همه آحاد جامعه در خصوص اقتصاد مقاومتی، آیا انجام چنین هزینه های به جا و منطقی است؟

2 –  براساس ماده 16بند 16-3-1 و ماده 17 بند 17-9 شیوه نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به میزان 5% کل حق الزحمه طراحی ونظارت به حساب سازمان نظام مهندسی طبق قانون واریز می گردد.

2

در حالیکه شعاری اصلی انتخاباتی یکی از اعضای هیت مدیره و حتی از طریق پیامک برای مهندسین در سطح استان نیز ارسال گردید کاهش سهم سازمان از 15% به 5%(طبق قانون) بوده که در حال حاضر 15% حق الزحمه مهندسین به حساب سازمان واریز میگردد.

چرا وعده ایشان در حالی که بیش از دو سال از عمر هیت مدیره دور ششم میگذرد عملی نگردیده است. از طرفی میدانیم که مهندسان استان با حق الزحمه پایین علرغم تعهد حقوقی که برای شخص مهندس وحتی (وراث مهندس ) ایجاد می نمایید که حتی در صورت خدای ناکرده فوت مهندس ،حتی میتواند از وراث وی شکایت کنند آیا منطقی است در حالی که قانون صراحتآ 5% اعلام نموده ، میزان 15% درصد از مهندسان کسر گردد؟

4

3-  از دیگر مواردی که مهندسین حاضر در مجمع به آن معترض بودند در یافت مبالغ غیر منطقی از محل کمسیون ماده 100 که سهم سازمان علی رغم تعهدات بسیار نا چیز بوده در حالیکه مبلغ بالایی به حساب نظام مهندسی واریز گردیده است. که بازرس محترم سازمان چند نمونه عینی با ذکر مثال در جلسه مجمع عمومی عنوان کردند .

4- همچنین مهندسین معترض در خصوص تبعیض در سهمیه بندی و نحوه ارجاء کار نظارت نیز به ذکر مواردی اشاره نمودند.

3

5-  با توجه به ترازنامه 92مصوبه مجمع عمومی در صفحه شماره 2 اشاره به این مطلب دارد که هیت مدیره سازمان با هماهنگی بازرس وبر حسب نیاز وبررسی شرایط لازم مجاز است در قالب بندی های بودجه نسبت به جابه جایی تا سقف 25% درصد اعتبار اقدام نمایند ولی در بندهای همین تراز نامه از جمله 1،3 ، 8 ، 11 و 12 مشاهده می گردد که بدون هماهنگی بازرسان محترم سازمان نسبت به جابه جایی بودجه اقدام کرده اند.

بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوبه سال 74 مجلس شورای اسلامی ، مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان یکی از 4 رکن اصلی ومهمترین رکن این سازمان و دارای اختیارات بالایی بوده و طبق قانون هیت مدیره سازمان موظف به اجرایی مواردی است که مجمع عمومی مصوب می نماید و. تبصره 1 ماده 53 قانون مذکور عنوان می کند در مواردی که اشخاص و مراجع ذکر شده در ماده 53(از جمله مجمع عمومی) تشکیل مجمع عمومی فوق العاده را در خواست نمایید موظف است حداکثر ظرف 45 روز نسبت به تشکیل مجمع عمومی اقدام نمایند در صورت استنکاف هیت مدیره بازرس یا بازرسین موظف است با اطلاع اداره کل مسکن شهر سازی موظف است تشکیل نمایند.

به گزارش بویرنیوز، یکی از نکات جالب در هزینه کرد سال 92 این سازمان مربوط به بند 12 در جدول زیر که اصطلاحا امور رفاهی و هتل های کیش و قشم است، بودجه مصوب برای این مورد 35 میلیون تومان بوده که در عمل 93 میلیون تومان هزینه شده است، موضوع مهم اینجاست که این گونه خدمات برای اعضای هیئت مدیره رایگان و برای سایر اعضا هزینه بر خواهد بود! و مهم تر آنکه در بودجه پیشنهادی سال 93 رقم 35 میلیون تومان با افزایش صدرصدی به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است

5

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114637
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما