پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 14:18

خیل جمعیت جاده ورودی کهگیلویه وبویراحمد را مسدود کرد

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد جمعیت عظیم گردشگران و مسافران به مناطق گردشگری این استان را بی سابقه خواند و گفت: به دلیل ترافیک سنگین هم اکنون جاده ورودی به سمت آبشار یاسوج و کوه گل سی سخت مسدود است.

محمود باقری، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال جمعیت مسافران پرشمار دردو شهر سی سخت و یاسوج به گونه ای است که علاوه برمشکل ترافیک سنگین در برخی مناطق سیاحتی بسیاری از مردم با کمبود مکان برای اتراق مواجه هستند.

وی بیان کرد: اگرچه در تمام مناطق بویاحمد ودنا حضور گردشگران خیرکننده است اما مناطق گردشگری کوه گل و چمشه میشی سی سخت و آبشار یاسوج پرجمعیت ترین و شلوغ ترین مناطق گردشگری گزارش شده است.

باقری بیان کرد: بسیاری از مسافران و گردشگران هرچند از آب و هوای مطبوع ، مناظر بکر و طبیعی و خدادادی لذت می برند اما به دلیل نبود برخی زیرساخت ها و امکانات رفاهی اظهار گلایه دارند.

باقری اظهار کرد: بدون شک استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران خسته به مناطق گردشگری و مناظر طبیعی این استان خود می تواند تلنگری برای مسوولان و سایر بخش های مختلف و دستگاه های خدمات رسان باشد تا بتواند با احساس مسوولیت بیشتری اقدام به ایجاد زیرساخت ها و همکاری و تعامل بیشتری با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کنند.

باقری اظهار کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد با داشتن بیش از300 منطقه تفرجگاهی ، گردشگری و طبیعی ، داشتن بیش از دوهزار اثر تاریخی و 750 اثر ثبت شده ملی در کنار بیش از 350 بقعه متبرکه سالانه به ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران و حتی جهان است.

5 هتل و مهمانپذیر و 15خانه مسافر یاسوج قبل از عید فطر ظرفیت آنها تکمیل شده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114564
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منتقد گفت:

    با عرض سلام خدمت مسؤلان استان
    . من به عنوان یک شهروند خجالت می کشم وقتی میبینم مسافرانی که راههای طولانی را طی می کنند تا از مناظر بکر و آب و هوای خدا دادی لذت ببرند چگونه در این شهر سرگردان می شوند . تا کی ما باید از این همه بی برنامه بودن زجر بکشیم

    . آیا مسؤلان ما می دانند این یک نعمت و بزرگترین سرمایه برای این استان است که با کمترین سرمایه گذاری می توانند منافع بسیار زیاد و همچنین مشاغل زیادی را برای فرزندان این استان فراهم کرد. تاکی ما باید فقط حرف و حرف و حرف بزنیم و در عمل صفر و صفر و صفر باشیم. امروزه خیلی از کشورها و یا در مقیاس کوچک شهرها بزرگترین منبع درامدشان جذب توریست است حالا که ما این نعمت بزرگ را داریم چرا استفاده نمی کنیم. جناب استاندار عزیز تو را خدا بیا برای یک بار هم که اگر دلت به حال استان می تبد زیر ساختار های گردشگری در این استان را جدی بگیر تا مردم این دیار از موحبت های فراوان آن بهره مند شوند. ممنونم از شما

  2. RR گفت:

    آقای باقری شمابه چه چیزی می نازید؟خداراشکرکه این استان دارای جنگل ها وآبشارهای فراوان است والا معلوم نبود چه سرنوشتی داشتیم .می خواهم ازشمابعنوان مدیرکل گردشگری بپرسم غیراز انچه بطورطبیعی وجودداردشما چه کاری انجام داده اید تا مسافران سفر خوبی داشته باشند؟اززیرساخت می گویید ،زیرساخت راچه کسی باید آماده کند؟اگرمدیرکلی این است بی سوادترین وضعیف ترین افرادهم می توانند مدیرکل شوند.دوست عزیزمدیرکل بایدتدبیرمدیریتی داشته باشدوازحداقل امکانات بهترین بهره راببردکه شما از آن محروم هستید.

  3. کارشناس گفت:

    جناب اقای باقری شما از تفریگاه چه می دانید .ما برای شما متاسفیم.دروغ تا کی؟؟؟؟؟؟؟

  4. منتقد گفت:

    اقای باقری شما باید از الان بفکر توسعه صنعت گردشگری باشید چند پیشنهاد دارم براتون 1-منطقه چشمه نباتی یاسوج محل مناسبی برای اسکان گردشگران میباشد ولی متاسفانه فاقد امکانات اولیه برق وسروس بهداشتی مناسب میباشد 2-ایجاد هتلهای ودادن مجوز وتسهیلات مناسب درحاشیه خیابان جمهوری 3-ایجاد محلهای ثابت برای راهنمای گردشگران در مبادی ورودی شهر جهت اسکان مسافران 4-توسعه حاشیه رودخانه بشار تا بلکو5-اخذ مجوز باغات ورودی ابشار- تنگ مهریان -تنگ گنجه ای وسریزجهت اسکان مسافرین

دیدگاه شما