پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 12:30

ناگفته های خواندنی مسئول تبلیغات جنگ کهگیلویه و بویراحمد + عکس

که از آن جمله می توان به سید عطا الله افتخاری، سیدغفار رضوی، شهید کرامت الله ایزدپناه و افراد دیگری که به فعالیت مشغول بودند، اشاره کرد.

مسئول تبلیغات جنگ کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس از بی‌مهری به برخی از چهره‌های انقلابی اظهار گلایه کرد و به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و انقلاب پرداخت.

IMG15450457

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج،‌ سید عبدل عباسی شب گذشته در جمع دانشجویان و فعالان برگزاری جشنواره عمار در یاسوج، به بیان خاطراتی از دوران انقلاب و دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

وی با اشاره به حضور شهیدان ردانی پور و میثمی در یاسوج گفت: در سال 58 شهیدان میثمی و ردانی پور به یاسوج آمده و مشغول فعالیت های فرهنگی و دینی در استان بودند که هر  شب به همراه شهید میثمی برای تبلیغ به روستاهای مختلف سرکشی می کردیم.

مسئول تبلیغات جنگ کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس افزود: با آپارات شانزدهی که از دوران قبل در اداره فرهنگ مانده بود، هر شب به همراه شهید میثمی برای پخش فیلم و سخنرانی به روستاها سفر می کردیم و در آنجا شهید میثمی به بیان موضوعات مورد نظر می پرداختند.

عباسی ادامه داد: وقتی برای اولین بار به مساجد یکی از شهرهای اطراف رفتیم و با بلندگویی که بر بالای ماشین بود، برای حضور مردم در مسجد تبلیغ می کردیم، با استقبال چندانی روبرو نشدیم و فقط چهار دانش آموز دوران راهنمایی برای مشاهده فیلم به مسجد آمدند که برای رفتن آماده شدم که شهید میثمی مانع شد و گفت: بلندگوها را پشت مسجد بگذارید، امشب می خواهم سخنرانی کاملی انجام دهم و اگر از حرف های من فقط یک حرف آن را یکی از این نوجوانان یاد بگیرند برای همه دنیایم کافی است.

وی ضمن بیان خاطراتی از شهید میثمی بیان داشت: بعد از سخنرانی شهید میثمی اعلام کرد که جمعه شب دوباره برای سخنرانی و پخش فیلم به همین مسجد خواهیم رفت و این بار با دو حلقه فیلم حضور پیدا کردیم که پس از پخش حلقه اول شهید میثمی شروع به سخنرانی کرد که شاهد حضور مردم در مسجد بودیم و کم کم بر جمعت حاضر افزوده می شد.

مسئول تبلیغات جنگ کهگیلویه و بویراحمد به تبلیغ ضعیف در استان برای شناساندن انقلاب به مردم اشاره کرد و گفت: در دوران انقلاب افراد زیادی برای ارشاد و تبلیغ به استان نمی آمدند؛ اما دانشجویان و معلمان آگاهی که در استان حضور داشتند،‌ به عنوان نیروهای انقلابی در مساجد و مدارس به سخنرانی می پرداختند که از آن جمله می توان به سید عطا الله افتخاری، سیدغفار رضوی، شهید کرامت الله ایزدپناه و افراد دیگری که به فعالیت مشغول بودند، اشاره کرد.

عباسی ضمن گلایه از بی مهری نسبت به نیروهای انقلابی گفت: نیروهای انقلابی و فعالان دوران انقلاب را در استان چنان منزوی کردیم که مجبور به خروج از استان شدند و الان نزدیک به 4000 هزار نفر از نیروهای توانمند و متخصص و مدیر استان در تهران ساکن هستند و نیروی قدرتمند زیادی در استان برای مدیریت وجود ندارد.

وی به حضور شهید میثمی در یاسوج اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار نزدیک به 30 ماه در یاسوج خدمت کرد که در این مدت هر شب را در روستاها به تبلیغ و پخش فیلم می پرداختیم و روزها در مدارس به سخنرانی و نمایش فیلم که حتی یک فیلم را بیش از 600 بار در روستاهای اطراف برای مردم پخش کردیم.

این چهره فعال انقلاب اسلامی به فعالیت جوانان انقلابی در یاسوج اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب که کمیته های انقلاب در جای جای کشور تشکیل می‌شد، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز متاسفانه به جای شناسایی و معرفی چهره های خوش نام و با پیشینه خوب برای این کار،  عده از بچه کدخداها و بچه خان ها اقدام به تشکیل این کمیته کردند که حتی شب ها به خانه مدیران قبلی دست برد می زدند و قالی چه ها و وسایل خانه انهارا به یغما می بردند.

عباسی افزود: با این اوصاف و پس از اتفاقاتی که پیش امد جوانان انقلابی شهر به مدت سه روز در مسجد صاحب الزمان (عج) تحصن کردند و خواستار انحلال کمیته شدند.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) کمیته ای متشکل از طلبه ای به نام شیخ حمیدی،‌ شخصی به نام عبدالله مسگر و چند نفر دیگر را برای بررسی موضوع به یاسوج فرستاد که پس از بررسی موضوع در روز دوم حضور در یاسوج،‌ مسگر بالای منبر رفت و گفت: من بنا به فرمان حضرت امام راحل همین جا کمیته را منحل و دستور تشکیل ستاد موقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در یاسوج اعلام می کنم.

مسئول ستاد تبلیغات جنگ استان به تاریخچه تشکیل سپاه استان اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران استان با هشت نفر از بچه های انقلابی تشکیل شد و ظرف مدت سه ماه به 23 نفر افزایش پیدا کرد.

عباسی به ذکر خاطره ای از دیدار با حضرت امام راحل پرداخت و گفت: یک پنج شنبه که برای زیارت حضرت امام به تهران رفته بودیم، سران کشور نیز برای زیارت آمده بودند، پاسدارها در دو طرف کوچه ایستاده بودند وقتی که بنی صدر با گاردی از موتور سواران محافظش رد شد یک صدا فریاد زدند «بنی صدر بنی صدر هدایتت می کنیم» و وقتی شهید رجایی بعد از چند دقیقه رد شد فریاد زدند «رجایی رجایی حمایتت می کنیم».

وی به حضور دلارمدانه رزمندگان استان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در عملیات رمضان که در ماه مرداد و گرمای شدید برگزار شد، از سنگر دشمن اسلحه چهار لول را به سمت رزمندگان نشانه گرفتند و با توجه به اینکه مسیر بسیار تنگی برای عبور و جود داشت و رزمندگان برای عبور از معبر باید در امتداد یک نخ که بسته شده بود حرکت می کردند،‌ توان حرکت به سمت و سوی دیگری را نداشتند.

مسئول تبلیغات جنگ کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از رزمندگان استان وقتی که دید دشمن با چهار لولی که مخصوص شلیک به هواپیماست، 500 نفر از بچه های لشکر 19 فجر را قلع و قمع کرد،‌ قسم خورد که تا این سنگر را خاموش و منهدم نکنم بر نمی گردم.

عباسی ادامه داد: رحیم حسینی مطلق کفش هایش را از پا در آورد تا سریعتر به سمت سنگر 4 لول حرکت کند، 4 نارنجک کمری برداشت و به سرعت به سمت سنگر حرکت کرد و پس از انفجار سنگر برگشت و بعد از آن بود که آرامش در محور حاکم شد.

وی به بی مهری های صورت گرفته نسبت به بچه های جنگ و انقلاب اشاره کرد و گفت: رحیم حسینی مطلق که این گونه دلاورانه می جنگید، بعد از جنگ سرنوشت تلخی برایش رقم خورد و آن هم به خاطر کج سلیقگی و بی مهری بود که نسبت به او روا شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114546
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسین گفت:

    آنانکه به عشق خدا و با خلوص نیت از اسلام و انقلاب دفاع کردند و هیچ اسمی از آنها برده نمی شود اجرشان پیش خدا محفوظ است و نیازی به تعریف و تمجید ده برافتابیها ندارند

    • ناشناس گفت:

      جای تاسف داره که زحمت کشان اصلی انقلاب مثل مسعود حسینی و دهراب پور را نام نبرده است این یک نفاق است

  2. تکرار گفت:

    این خبر تکراری شده نمیدونم پرا بویرنیوز دوباره ابن خبر را زده

  3. بویراحمد سفلی گفت:

    ما که جز حاج دهراب پور و حاج حسینی را در ابتدای انقلاب ندیدیم و این اقایانی که اقای عباسی نام برده اند در میدان نبودند

  4. حزب الهی قدیمی گفت:

    مفت مفتکی دارند تاریخ شهرمان را منحرف میکنند بعضی ها این روزها دارند خود را انقلابی های اولیه حا زده اند در حالی که پا روی انقلابی های اصلی مثل محمدرحیم دهراب پور و سید مسعود حسینی اساس حزب الهی های بویراحمد گذاشته اند حالا منظورشان چیست خدا به خیر ردشون کند شاید هم بعضی ها دنبال تقرقه باشند

  5. ناشناس گفت:

    تاريخ خراب نكن تي مردم

  6. مورخ گفت:

    این آقای عباسی بر اساس چه مستنداتی دارد برای بعضی ها اسم الکی به در میکند مردم چیز دیگه ای میگویند ‏

  7. همکلاسیت زمان طاغوت گفت:

    سید عبدل در زمان طاغوت در گروه موسیقی ساز شیپوری بزرگ تو دست کی بود .ششم بهمن 1356 را خوب بیاد دارم

  8. یار انقلاب گفت:

    کامنت های حسین. بویراحمد سفلی .مورخ . حزب الهی قدیمی . ناشناس کار یک نفر . سید غفار رضوی و سید عطا افتخاری نیازی به اسم در کردن ندارن . خدا رحمت کند شهید ایزدپناه را ایشان که از دوستان ابن دو نفر بود با خدا معامله کرد و رفت  .آونایی که باید بدانند میدانند که این سه نفر چا جایگاهی دارن . پست ها به هیچ کس وفا نخواهد کرد طرف امروز رییس جمهوره فردا هیچ کاره اند همان بهتر که انسان خودش و خدایش بداند که چکاره است ! بفرض که سراسر کهگیلویه و بویراحمدکه 800 هزار نفر است بگویند که اینها انقلابی بودن آیا تاثیری برای اونها داره ؟ واگر کل 70 میلیون جمعیت ایران بگویند این سه نفر انقلابی نبودن باز تاثیری برای اونا داره ؟ ابدا پس بهتره خودتون را خسته نکنید که سید غفار رضوی و سید عطا افتخاری کل  پست های عالم  را به چوب کبریتی حساب نخواهند کرد . حالا چرا بعد از 36 سال بفکر افتادیم که کی انقلابیه کی نه انقلابیه ؟ مگه انقلاب قرار سنوات انقلابی بودن بده ؟ اگر زمانی اومدن سند انقلابو تقسیم کنن من بعنوان دوست این دونفر قول میدم که اینا هیچ سهمی نخواهند ؟ پس دوستان خون خودشون را کثیف نکنن 

  9. حقیقت گفت:

    خانواده شهدا جنگ رفته ها نگذارید تاریخ جنگ توسط برخی افراد تحریف شود 

  10. مجتبی ایزدپناه گفت:

    شهید کرامت الله ایزدپناه اولین شهید بویر احمد با خدا معامله کرد اگر نه میتوانست در مجلس یا مقام های بالا در کشور جایگاهی داشته باشد شهید نه نیازی به تعریف کسانی مثل عباس پور دارد نه حسادت و بدگویی بعضی از نظرات دوستانی که مغرضانه نظر میگذارند.

دیدگاه شما