پنجشنبه 9 مرداد 1393 - 10:45

اوضاع بی سابقه است، اعراب به مرگ و ویرانی غزه رضایت داده اند/ اعراب و اسرائیل برای مقابله با ایران با یکدیگر متحد شده اند

آرون دیون میلر محقق اندیشکده ویلسون در واشنگتن گفت: تنفر و وحشت دولت های عربی از اسلام سیاسی آنقدر زیاد است که که باعث نادیده گرفتن آلرژی و حساسیت شان نسبت به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی تحت عنوان «سران عرب سکوت اختیار کرده و به حماس نگاه بدتری نسبت به اسرائیل دارند»  نوشت: پس از کنار گذاشتن اخوان المسلمین از قدرت در قاهره، مصر ائتلافی جدید متشکل از عربستان، امارات و اردن را رهبری کرده است که با اسرائیل در جنگ با حماس هماهنگ شده است.

به گزارش بویرنیوز، در ادامه این گزارش آمده است: این مسئله در مقابل منجر به عدم توافق بر روی آتش بس شده است.

آرون دیون میلر محقق اندیشکده ویلسون در واشنگتن گفت: تنفر و وحشت دولت های عربی از اسلام سیاسی آنقدر زیاد است که که باعث نادیده گرفتن آلرژی و حساسیت شان نسبت به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شده است.

وی افزود: من هرگز با وضعیت فعلی مواجه نشده بودم، چراکه بسیاری از دولت های عربی به مرگ و ویرانی در غزه و نابودی حماس رضایت داده اند. این سکوت کر کننده است.

خالد الجیندی مشاور سابق مذاکره کنندگان دولت فلسطین و عضو فعلی موسسه بروکینگز گفت: همگرایی منافع دولت های مختلف با اسرائیل مشخص است.

وی افزود: مصریان علیه نیروهای اسلام سیاسی می جنگند و اسرائیلی ها علیه شبه نظامیان فلسطینی می جنگند، موضع این دو تقریبا مشابه است.

مقامات مصری مستقیما و به صراحت حماس را به جای اسرائیل مسئول مرگ فلسطینیان دانسته اند. رسانه های خبری طرفدار دولت مصر نیز ضمن حمله به حماس آن را ابزار اسلام گرایان برای ناامنی در مصر و منطقه دانسته اند.

همزمان، مصر مردم غزه را با تدوام سیاست بستن تونل ها، مرزها و تشدید کمبود اب، غذا و دارو خشمگین کرده است.

سلهان الهیریش مغازه داری در غزه می گوید: سیسی بدتر از نتانیاهو است. مصریان  بیشتر از یهودیان علیه ما توطئه می کنند.

وی افزود: آنها کار اخوان المسلمین را در مصر تمام کرده اند و حالا سراغ حماس آمده اند.

به نوشته ی نیویورک تایمز: مصر و دولت های عربی بویژه عربستان و امارات با اسرائیل در جهت مخالفت و مقابله با ایران (که قدرت منطقه ای است و به حماس می کند) متحد شده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114536
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما