یکشنبه 5 مرداد 1393 - 22:00

چرا قاضی نباید زن باشد؟/ راه‌آهن به مزایده گذاشته شد/ بازار کابل در آستانه عید فطر/ از بیرون زندان به بابک زنجانی خط می‌دهند

محتوای نامه حسن روحانی به کارگردان سینما چه بود؟، درخواست برای امامت جمعه روحانی، نام پسر شمقدری در تیتراژ فیلم انتقادی دولت و … از جمله اخبار جذاب بسته خبری 5 مرداد است.

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

آیت‌ا‌لله طالقانی و شهید رجایی در نماز عید فطر سال‌ها قبل از انقلاب
به گزارش فارس، روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم “آیت‎‏اللَّه سیدمحمود طالقانی” در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

سران فتنه نه تنها رفع حصر نمی‌شوند بلکه تاوان جرم بزرگشان را هم باید پس بدهند
“حجت‌الاسلام و المسلیمن غلامحسین محسنی‌اژه‌ای” دادستان کل کشور در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره تلاش برخی جریان‌ها برای رفع حصر سران فتنه، گفت: نظام با تمام سعه‌صدر خود با سران فتنه برخورد کرده است و دلیلی برای رفع حصر وجود ندارد. سران فتنه جان مردم را به خطر انداختند و در فتنه برخی کشته شدند که اینها در این مسائل شریک هستند و تا زمانی که جبران و توبه نکنند و در مقابل ظلمی که کردند اقدامی انجام ندهند، چرا باید رفع حصر شوند؟

دادستان کل کشور تاکید کرد: سران فتنه نه تنها  نباید رفع حصر شوند بلکه باید ترتیباتی اتخاذ داده شود که اینها تاوان گناه بزرگ و جرم بزرگی که مرتکب شده‌اند را پس بدهند.

 5 مرداد 1367عملیات مرصاد
در 5 مرداد 1367سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات مرصاد را با هدف سرکوب نیروهای مهاجم گروهک منافقین که با حمایت رژیم بعث عراق از ناحیه غرب وارد کشور شده بودند به اجرا درآورد.

یارانه‌ مطبوعات حامی دولت چقدر است؟
روزنامه وطن امروز طی گزارشی از نحوه توزیع یارانه‌های مطبوعاتی انتقاد کرد و نوشت: نگاهی به آخرین فهرست یارانه‌های پرداختی وزارت ارشاد به مطبوعات حکایت از یک تنگ‌نظری “بی‌سابقه” در تاریخ معاونت مطبوعاتی دارد. کافی است بدانید در حالی که روزنامه “وطن‌امروز” در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۲، فقط ۱۴میلیون تومان یارانه از وزارت ارشاد دریافت کرده، این وزارتخانه یک میلیارد تومان به مجموعه خبر (منتسب به حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی) یارانه پرداخت کرده است. جالب اینکه مجموعه خبر برای ۶ ماه اول سال هم حدود همین مبلغ یارانه دریافت کرده بود تا در سال ۹۲، ۲ میلیاردی شود.

مرور آمار یارانه‌های ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد در همان بازه زمانی که معاونت مطبوعاتی ارشاد تشخیص داده وطن‌امروز فقط ۱۴ میلیون تومان یارانه بگیرد، روزنامه‌های اصلاح‌طلب هر کدام حدود ۱۶۰ الی ۱۸۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده‌اند، یعنی رقمی حدود ۱۲ برابر وطن‌امروز. حال در دوره اعتدال، نسبت یارانه روزنامه‌های منتقد دولت یازدهم را با روزنامه‌های همسوی دولت یازدهم مقایسه کنید: برای مثال روزنامه‌ شرق، ۱۲ برابر بیشتر از وطن‌امروز یارانه دریافت کرده است! گزارش‌های دریافتی وطن‌امروز از دریافت تسهیلات کلان روزنامه‌های اصلاح‌طلب حتی در دوره احمدی‌نژاد حکایت می‌کند. فقط در یک فقره یک روزنامه شاخص اصلاح‌طلب، در دولت دهم یک وام کلان با بهره بسیار پایین برای خرید ملک دریافت کرده است که انتفاع خاص روزنامه‌های اصلاح‌طلب در دولت سابق را نشان می‌دهد.

نگاهی به فهرست یارانه‌های پرداختی ارشاد در دولت‌های نهم و دهم که بیندازیم یکی از روزنامه‌های اقتصادی منتقد دولت وقت را می‌بینیم که ۸۰۰ هزار دلار به‌علاوه ۳میلیارد تومان یارانه دریافت کرده و به همین نسبت، کمتر و بیشتر، سایر روزنامه‌های منتقد نیز از یارانه ارشاد بهره برده‌اند. با همه این اوصاف، اما در هیچ دوره‌ای یارانه‌های وزارت ارشاد به شیوه‌ای که در (…) تقسیم شده، توزیع نشده‌ است به‌طوری که روزنامه‌ شاخص منتقد دولت حتی از ماهنامه‌ها نیز کمتر یارانه دریافت کند!

محتوی نامه حسن روحانی به کارگردان سینما چه بود؟
همزمان با مراسم افطاری “حسن روحانی” در جمع هنرمندان، رئیس‌جمهور سیمرغ بلورینی را که “هومن سیدی”، به او اعطا کرده بود، به امانت به این فیلمساز بازگرداند. سیدی در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای دریافت جایزه ویژه هیئت داوران بخش نگاه نو روی صحنه حاضر شد و سیمرغ بلورینی که به او اعطا شد را به حسن روحانی رئیس‌جمهور تقدیم کرد. مراسم افطاری رئیس‌جمهور که جمعه شب سوم مرداد ماه برگزار شد، فرصتی بود تا روحانی این جایزه را همراه متنی به کارگردان جوان سینمای ایران بازگرداند.

کارگردان فیلم سیزده درگفتگو با خبرآنلاین درباره محتوای این نامه گفت: آقای روحانی با دست‌خط خودشان متنی نوشتند و همراه سیمرغ آن را به من سپردند. ایشان در نوشته‌شان تاکید کردند که سیمرغ را پذیرفتند و آن را به امانت به من بازگرداندند و همچنین خواستند همه در کنار هم برای دادن امید و لبخند به مردم سرزمین خودمان تلاش کنیم.

از بیرون زندان به بابک زنجانی خط می‌دهند
“حسین دهدشتی” عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس به تدبیر، گفت: ما اطمینان داریم بابک زنجانی هیچ میل و اراده‌ای برای پرداخت بدهی خود به وزارت نفت ندارد، اما برخی از اعضای کمیسیون انرژی و اصل 90 بر این باور هستند که وقتی قوه‌قضائیه در حال پیگیری این پرونده است نیازی به ورود مجلس نیست.

او همچنین گفت: زنجانی پولی را پس نمی‌دهد و با اینکه در زندان است، اما عده‌ای به او خط می‌دهند.

اخراج مربی فوتبال به شیوه عربستانی با موضوع غزه
مقامات تیم فوتبال باشگاه الشعله سعودی، “هانس فان دیر” سرمربی هلندی این تیم را که حدود سه سال پیش قرارداد یک ساله امضا کرده بود، بدون این که حتی دریک مسابقه تیم را هدایت کند از سمتش برکنار کردند.

به گزارش ایرنا، این مربی هلندی در سایت شخصی‌اش در توئیتر وجود هرگونه اختلاف میان خود و دست‌اندرکاران باشگاه الشعله سعودی را رد کرد و به طور ضمنی گفته است که شاید دلنوشته اخیر وی در مورد مظلومیت کودکان و زنان بی‌دفاع غزه درصفحه شخصی‌اش دلیل برانگیخته شدن خشم مسوولان این باشگاه شده باشد.

غزه؛ قبل و بعد از جنگ

بازار کابل در آستانه عید فطر
فارس نوشت: شهروندان ساکن کابل در آستانه عید سعید فطر با شور شوق خاصی به استقبال این عید بزرگ اسلامی رفته‌اند. این روزها در کنار جاده‎های عمومی و پیاده‌روها بواسطه حضور دست‌فروشان رنگ دیگری به خود ‎گرفته، “ده افغانان” یکی از مکان‎های مشهور کابل، شاهد حضور شمار زیادی از زنان و مردانی است که از گوشه و کنار پایتخت و دیگر ولایت‌ها به منظور تهیه کالای مورد نیاز خود به این محل می‎آیند.

این بازار در چند صد متری کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در کنار رودخانه کابل قرار دارد و به نام “مندوی” از این بازار یاد می‌شود.

 

آخرین خبرها از کشف چاه نفت در فرودگاه اهواز
“محمدعلی ایلخانی” مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفتگو با ایسنا، گفت: با توجه به کشف چاه نفت در فرودگاه اهواز شرکت فرودگاه‌ها رسماً با وزارت نفت وارد مذاکره شده تا این موضوع با توافق طرفین مرتفع شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت رسماً نسبت به در اختیار گرفتن این چاه اقدام کرده است، اظهار داشت: در جریان مذاکرات بنا شد وزارت نفت که نسبت به ساخت یک فرودگاه جدید در اهواز اقدام کند و به محض آماده شدن آن شرکت فرودگاه‌ها محل فعلی فرودگاه اهواز را به این وزارتخانه تحویل دهد.

درخواست برای امامت جمعه روحانی
ابتکار نوشت: “حسن روحانی” به عنوان یک روحانی برجسته و یک سیاستمدار هوشمند، بدون شک دارای ویژگی‌های یک خطیب جمعه هست و با توجه به جایگاه رفیع این نماز به نظر می‌رسد وی می‌تواند با توجه به شرایط حساس این نماز را اقامه کند. حضور حسن روحانی در نماز جمعه می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را حل کند. اگر این اتفاق بیفتد و حسن روحانی، عبای امامت نماز جمعه را به تن کند، مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه می‌توانند سخن رئیس قوه مجریه  را بشنوند و با مشکلات و سختی‌ها و پیشرفت‌های کشور آشنا شوند. این کار باعث می‌شود که روحانی موظف شود هر دو یا سه هفته یک بار گزارش مبسوطی از شرایط کشور به مردم ارئه دهد و از فاصله افتادن میان مردم و دولت جلوگیری کند.

بسیاری از مخالفان دولت اعتقاد دارند، که طیف ارزشی کشور با دولت روحانی زاویه دارند. حضور رئیس‌جمهور در نماز جمعه و با توجه به حضور حداکثری این قشر در این نماز، می‌تواند زمینه ساز بهبود رابطه دولت با این قشر خاص شود. بیان شرایط دولت در سیاست خارجی به ویژه در عرصه هسته‌ای و ترسیم شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای از زبان رئیس‌جمهور، می‌تواند دیگر حسن حضور روحانی در نماز جمعه باشد. حضور “شیخ دیپلمات” در قامت خطیب جمعه باز هم می‌تواند تمام نگاه‌ها را به سمت نماز جمعه جلب کند. حضور روحانی، خاطرات خوب مردم از خطبه‌های آتشین مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی را تکرار خواهد کرد.

افشای وظیفه سازمان‌ملل در جنگ غزه!

 

روزنامه سعودی الوطن

جشن قهرمانی آلمان در تهران!
جمعی از هنرمندان، ورزشی‌نویسان مطبوعات و علاقه‌مندان به تیم ملی فوتبال آلمان در کافه مسعودیه (بهارستان)، جشن قهرمانی این تیم را برگزار کردند. نکته جالب این جشن حضور “راینر بوتس” رایزن فرهنگی سفارت آلمان بود.

به گزارش پارسینه، مهمانان این جشن که ده نفر می‌شدند، بعضا پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن داشتند و کیکی هم با نقش پرچم آلمان هم تهیه کرده بودند. یکی از صداپیشگان مجموعه کلاه قرمزی و خواننده کلیپ معروف جام جهانی هم در این جشن حضور داشت.

دروغی که ۱۱۴۷ شهید و ۶۰۰۰ زخمی بر جا گذاشت
به گزارش مهر به نقل از دیلی استار لبنان خبر  داد: “میکی روزنفلد” سخنگوی پلیس اسرائیل عصر روز گذشته ادعاهای مطرح شده در مورد دست داشتن حماس در ربودن سه صهیونیست را که منجر به حملات گسترده ارتش به نوار غزه شد، رد کرد. ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی به ویژه “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر این رژیم، در مورد دست داشتن حماس در ربودن این سه صهیونیست در حالی رد می‌شود که به موجب این دروغ ظرف ۲۰ روز گذشته هزار و ۱۴۷ نفر از ساکنان غزه به شهادت رسیده و بیش از ۶۰۰۰ نفر دیگر نیز در این حملات ددمنشانه زخمی شده‌اند.

در همین رابطه خبرنگار بی بی سی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس اسرائیل، به من گفت که ربوده و کشته شدن این سه نوجوان تحت رهبری حماس نبوده و این بر خلاف اخباری است که کابینه نتانیاهو منتشر می کرد. این منبع همچنین اعلام کرد که تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد چند دستگی و تفرقه میان کرانه باختری و نوار غزه با شکست روبرو شده است.

“حصر رسانه‌ای” بهترین وزیر از سوی افراطیون
با معرفی وزرا به مجلس و برخی افراد در وزارتخانه‌های حساس این تلقی را ایجاد کرد که عده‌ای در حاشیه دولت قصد سیاسی‌کاری‌های حزبی خود را دارند و خدمت به مردم در اهدافشان نمی‌گنجد. در این میان اما باید به نقطه عطفی در دولت تدبیر و امید اشاره نمود؛ دکتر “قاضی‌زاده هاشمی” وزیر بهداشت که از ابتدای کار خود در وزارت خانه مهم و پرمشغله بهداشت از غوغا سالاری و سیاسی‌کاری پرهیز نمود و تلاش نمود تا این وزارت خانه صرفاً به انجام‌وظیفه ذاتی خود بپردازد.

به گزارش فرهنگ نیوز، وزیر بهداشت در عزل و نصب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شایسته‌سالاری را مقدم بر سیاسی بازی قرار داد، (اقدامی که در وزارت علوم هیچ‌گاه دیده نشد) همچنین از معاونین کاردان و باتجربه در وزارت بهداشت کمک گرفت، به‌گونه‌ای که یکی از معاونین ایشان معاون دکتر لنکرانی در زمان وزارتش بوده است. در طول این یک سال مردم کمترین حاشیه‌سازی و بیشترین خدمت‌رسانی و تغییر در وضعیت نیازمندان را از این وزارت خانه در خبرها شنیده‌اند. اما نکته جالب اینجاست که رسانه‌های اصلاح‌طلب نه‌تنها موفقیت‌های وزارت بهداشت دولت اعتدال را در خبرهای خود سانسور می‌کنند بلکه از هر بهانه‌ای برای تخریب وزیر پرکار دولت نیز بهره می‌برند و این واقعاً جای تأسف دارد و نشان‌دهنده برنامه افراطیون برای آیندهٔ دولتی است که آن را “رحم اجاره‌ای” نامیده‌اند.

اطلاع‌رسانی غلط رادیو فردا
به گزارش بولتن نیوز به نقل از  رادیو دیروز، رادیو فردا که در تشریح مظلوم نمایی ید طولایی دارد؛ اما چون بیان این مظلومیتِ به خصوص، همخوانی با اهداف او ندارد، به صورت گذرا اشاره‌ای به جنایت صهیونیسم می‌کند و حتی در عکس انتخابی خود قسمتی از مدرسه را به تصویر می کشد که خالی از حضور مجروحین و یا شهدا باشد تا حس تنفر از صهیونیست‌ها در دل مخاطبانش ایجاد نشود. رادیو فردا ضمن بیان خبر، آمار اشتباه به مخاطبان می‌دهد. به عنوان مثال در خبر خود تعداد شهیدان این جنایت را ۱۵ نفر اعلام می‌کند اما این در حالی است که به گزارش فارس به نقل از شبکه الاقصی، در این حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و نزدیک به ۱۵۰ نفر مجروح شدند.

البته بر همگان آشکار است اینگونه اطلاع‌رسانی غلط و جهت‌دار توسط رادیو فردا که ضمن کتمان حقایق، توهین به شعور مخاطب را نیز چاشنی آن می‌کند، به چه علت صورت می‌گیرد.

قالیباف در حال تیراندازی
این تصاویر شهردار تهران را در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس در انتهای بزرگراه همت، شهید خرازی، بوستان جنگلی چیتگر واقع در منطقه ۲۲ تهران است.

بالاترین تراکم میلیونرها در کدام شهر جهان است؟
به گزارش ایسنا، طبق تحقیقات مجله اسپیرز و شرکت مشاوره ثروت “ولث اینسایت”، تقریبا یک سوم از 37 هزار سکنه موناکو یک میلیون دلار یا بیشتر دارایی دارند. تراکم میلیونرها در این شهر- کشور 29.21 درصد محاسبه شده است .موناکو که کوچکترین کشور جهان از نظر مساحت است، به دلیل نداشتن مالیات بر درآمد و مالیاتهای اندک برای شرکتها، به عنوان پناهگاه مالیاتی شناخته می‌شود.

پس از موناکو، زوریخ دومین تراکم بالای میلیونرها را دارد و 27.34 درصد از جمعیت این شهر میلیونر هستند. شهر سوییسی دیگر ژنو نیز از نظر تراکم میلیونرها با نرخ 17.92 درصد، در رتبه سوم قرار دارد. پس از این شهرها نیویورک با نرخ تراکم 4.63 درصد، فرانکفورت آلمان با نرخ 3.88 درصد و لندن با نرخ تراکم میلیونر 3.39 درصد قرار دارند.

راه‌آهن به مزایده گذاشته شد
به گزارش مشرق، طی آگهی منتشره در صفحه اول روزنامه همشهری روز جاری یکشنبه مورخ 05/05/1393، سهام باشگاه راه‌آهن به مبلغ 120 میلیارد ريال تحت نظارت دادستان عمومی و انقلاب تهران منتشر شد. به موجب آگهی منتشره متقاضیان شرکت در مزایده که بصورت حضوری برگزار خواهد شد، بایستی در روز دوشنبه مورخ 06/05/1393 از ساعت 14 تا 16 در محل دفتر شرکت هولدینگ سورینت قشم به نشانی تهران میدان آزادی، ابتدای جاده مخصوص کرج، خیابان شهید ریاحی، پلاک 9 حضور یابند و برنده مزایده باید 10 درصد مبلغ فوق را فی المجلس طی چک بانکی واریز و باقیمانده ثمن را ظرف یکماه پرداخت کنند.

چرا قاضی نباید زن باشد؟
به گزارش عقیق، چند سالی است که “حجت‌الاسلام محسن قرائتی” بر “خنده حلال” و توجه مبلغان، مفسران و صداوسیما به این موضوع تأکید می‌کند و می‌گوید: اسلام همان‌طور که عزاداری دارد، خنده هم دارد، در غیر ایام عزاداری باید مردم را با خنده‌های حلال بخندانیم و من هم تصمیم دارم در این جهت سایت خنده حلال راه‌اندازی کنم.

حجت‌الاسلام قرائتی می‌گوید: قاضی نباید زن باشد، چون اندکی جلوی زن گریه کنی دست و پایش شل می‌شود. زن برای تربیت خوب است، چون تربیت عاطفه می‌خواهد. تربیت عاطفه سنگین می‌خواهد و کد برخورد، غلظت است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114113
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما