یکشنبه 5 مرداد 1393 - 13:21

یک ادعای عجیب درباره حاشیه دیدار رهبری و شاعران

وبلاگ > حدادی، محسن – دیدار پرشور شاعران با رهبر معظم انقلاب، امسال حواشی متعدد و جالبی داشت که خبرنگاران حاضر در جلسه به فاصله چند ساعت روی خروجی خبرگزاری های مختلف قرار دادند. ضمن اینکه برخی شاعران حاضر نیز دست به قلم شدند و درباره این دیدار، نکاتی را قلمی کردند.

با این همه، سایت دفتر نشر آثار رهبری، چند روز بعد از دیدار، گزارشی از حواشی این جلسه منتشر کرد که اگرچه نسبتا مطلب زیادتری نسبت به حواشی منتشر شده نداشت، اما یک نکته مهم را در سطرهای پایانی خود جاداده بود.

این جملات:

آقا از کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با تأخیر هم آمده بود می‌گذرند و می‌گویند: با آقای وزیر حرف زیاد داریم، در عرصه فرهنگ اشکال جدی داریم.

*
همین چند کلمه کافی بود که تیتر برخی خبرگزاری ها و روزنامه ها بشود «تذکر رهبر انقلاب به جنتی» و بعد هم تحلیل و تفسیر و …
تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد اما…

یک روز بعد از انتشار این گزارش و بازتاب همین جملات آخر، یکی از مسئولان ارشد وزارت ارشاد با شخص نویسنده این گزارش که چند هفته ای است «مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی» شده است، تماس می‌گیرد و در خصوص این جملات پایانی گزارش، سوال می کند.

نویسنده گزارش با لحنی عجیب ادعا می کند که این جمله در گزارش او نبوده و دیگران آن را به حاشیه نگاری اش اضافه کرده اند!

این در حالی است که شب بعد از انتشار این گزارش، نویسنده در محفلی ادبی با دفاع از این جملات، آن را «نقل قول» رهبری عنوان کرده و خود را راوی آنچه دیده دانسته و از گزارش خود کاملا دفاع کرده بود!

*
نکته مهمی که به نظر می رسد مسئولان سایت دفتر نشر آثار رهبری باید فورا درباره اش اقدام کنند، تکذیب ادعای نویسنده گزارش است؛ تا جایی که نگارنده مطلع است، این سایت در گزارش های این چنینی هرگز دخالت نمی کند و این ادعای نویسنده در پاسخ به یک مسئول ارشد در وزارت فرهنگ، هم ظلم به دفتر حفظ و نشر آثار رهبری است و هم یک رفتار غیر حرفه‌ای برای فرار از مسئولیت یک گزارش جنجالی شده! ضمن اینکه میان مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان دفتر نشر آثار رهبری یک کدورت بی جهت نیز ایجاد می کند.

و یا اینکه نویسنده مذکور که حالا مدیر یکی از مجموعه های وابسته به وزارت ارشاد است، ادعای مذکور را علنا تکذیب کند تا آن مسئول بلندپایه ارشاد هم از تردید نسبت به برخی مدیران سایت دفتر نشر آثار رهبری خارج شود.

باید منتظر ماند…

توضیح درباره چرایی رفتار نویسنده گزارش مذکور {در صورت نادرست بودن ادعایش که به احتمال بسیار قوی همینطور است}، زیاد سخت نیست و باشد برای مخاطبان!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114081
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما