شنبه 4 مرداد 1393 - 16:44

گوسفند مریض 400 نفر را به بیمارستان فرستاد

فرماندار مانه و سملقان گفت: طبق نتایج حاصل از آزمایش ها، غذای افطاری عامل مسمومیت مشکوک 400 نفر از روستاییان روستای ˈقلعه خانˈ در این شهرستان خراسان شمالی اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، ˈغلامرضا عوض زادهˈ گفت: براساس گزارش مرکز بهداشت و درمان مانه و سملقان و بررسی آزمایشگاهی، چلوگوشتی که ظهر پخته و در وعده افطار و حتی سحری به روزه داران داده شده، آنان را دچار مسمومیت کرده است.

او گفت: طبق این گزارش احتمال می رود گوسفندانی که برای پخت افطاری کشتار شده بودند دچار بیماری زردی بوده و مصرف آن روزه داران را دچار مسمومیت کرده است.

فرماندار مانه و سملقان گفت: براساس نتایج آزمایش ها، گمانه زنی صورت گرفته مبنی بر احتمال آلودگی آب شرب مجتمع آبرسانی امام رضا(ع) و حتی آب چاهی که در پخت و پز مورد استفاده قرار گرفته، رد شده است.

عوض زاده گفت: دوشنبه و سه شنبه هفته قبل حدود 400 نفر از روستاییان روزه دار روستای قلعه خان از توابع بخش سملقان در شهرستان مانه و سملقان دچار مسمومیت شدند که 200 نفر آنان پس از مراجعه به مراکز درمانی، تحت سرم تراپی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اعلام کرد: طبق نتایج آزمایش آلودگی برنج و گوشت مصرفی به میکروب ˈاستافیلوکوکˈ علت اصلی مسمومیت روزه داران روستای قلعه خان مانه و سملقان بوده است.

دکتر ˈنادر نیک پرستˈ گفت: برنج به میکروب ˈباسیلوس سریوسˈ و گوشت به میکروب ˈای.کولایˈ آلوده بوده که باعث مسمومیت غذایی روزه داران روستایی شده است.

روستای دو هزار و 500 نفری ˈˈقلعه خانˈ از توابع بخش سملقان در فاصله 18 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.

آشخانه مرکز شهرستان 105 هزار نفری مانه و سملقان از وجود بیمارستان بی بهره است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113976
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما