شنبه 4 مرداد 1393 - 16:24

اعلام اولویتهای سرمایه گذاری صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 215 اولویت سرمایه گذاری صنعتی و معدنی کشور و اولویتهای سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.

به گزارش مهر، داریوش دیودیده صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس چهار مورد در بخش های اکتشاف، دو مورد در بخش استخراج، 21 مورد فلزات و مصنوعات فلزی، 37 مورد کانی غیرفلزی، 19 مورد پتروشیمی و شش مورد شیمیایی، 20 مورد پلیمری، 15 مورد سلولوزی، پنج مورد غذایی و هفت دارویی در اولویت قرار گرفتند.

وی، 11مورد نساجی و پوشاک، پنج مورد برق و الکترونیک، 13 مورد ماشین سازی و تجهیزات، 34 مورد تجهیزات پزشکی و 15 مورد خودرو و نیرو محرکه را از دیگر اولویت ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر رشته فعاليت هاي اعلامي، توسعه واحدهاي موجود كه توليد آنها به ميزان بيش از 85 درصد ظرفيت اسمي بوده و نيز بيش از 30درصد محصولات خود را صادر کرده اند نيز در اولويت هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب مي شود.

دیودیده گفت: این اولویتها به تفکیک گروههای صنعتی و معدنی اعلام و در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه منظور از اولويت گذاري به رشته فعاليت هاي مندرج در فهرست اعلامي، پشتيباني و حمايت هاي بخشي حوزه اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیشنهاد درخواست پشتیبانی توسط سایر دستگاههاست، افزود: ساير خدمات و پشتيباني هاي مورد نياز سرمايه گذاران محترم از طريق حوزه هاي مرتبط قابل پيگيري خواهد بود.

27 درصد واحدهای تولیدی در استان راکد هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 700واحد تولیدی در استان دارای پروانه بهره برداری هستند و به آنها اجازه تولید داده شده است.

وی افزود: در سال گذشته 36 درصد از این واحدها تعطیل و راکد بودند که این میزان در سال جاری با رفع مشکلات برخی واحدها به 27 درصد رسیده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: 400 واحد صنعتی در استان در دست انجام است که از یک تا 95درصد پیشرفت فیزیکی دارند که طرح های بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارند.

وی بیان کرد: طرح های بالای یک میلیارد تومان نیز در مراحل مختلف از سوی کارشناسان این سازمان مورد نظارت قرار می گیرند.

دیودیده اظهار داشت: 181 طرح بالای یک میلیارد تومان در این استان در دست اجراست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    اولویت های سرمایه گذاری که هر سال از طریق وزارتخانه صنایع اعلام میشه و روی سایت اونا هست چه دخلی به دیودیه داره ایشون اگه هنری داره بگه چند تا سرمایه گذار تو این مدتی که مسئول بوده آورده به استان . مطمئنا” حتی یک مورد هم نداشته این چند تا طرح و واحد صنعتی که وجود داره هم مال همون قبلی هاست.

دیدگاه شما