شنبه 4 مرداد 1393 - 0:04

دالانی تاریخی در یاسوج که زباله‌دانی شده است +تصاویر

دالان زیرزمینی در یاسوج تبدیل به زباله‌دانی شده است

به گزارش فارس، پس از این که تعدادی از خبرنگاران فارس برای تهیه گزارش به یکی از مناطق اطراف این شهر عزیمت کرده و برای فرار از دمای بالای هوا به زیر درختی پناه برده بودند با درخواستی از سوی یک جوان رهگذر مواجه شدند.

 این جوان که از سخنان خبرنگاران فارس به خبرنگار بودن این عده پی برده بود آن‌ها را ترغیب به حضور در منطقه‌ای از شهر یاسوج و «مزدک» یکی از روستاهای اقماری این شهر کرد.

خبرنگاران به دنبال این جوان حرکت کردند تا در روستای یاد شده سوژه جالب این جوان را از نزدیک مشاهده کنند.

سعید رضایی جوان اهل روستا خبرنگاران فارس را به سوی حفره‌های زیرزمینی عجیبی هدایت کرد که وردی آن‌ها اکنون به زباله‌دان تبدیل شده است.

اهالی منطقه پس از این که حضور خبرنگاران را متوجه شدند به سوی حفره‌های زیرزمینی آمدند و از این جا بود که گلایه‌های آن‌ها شروع شد.

مردم آن حوالی که گزارش مفصل آن در خبرگزاری و در روزهای آینده منتشر می‌شود معتقد بودند که میراث فرهنگی پس از این که منطقه یاد شده را کشف کرد تا به امروز نه کاری روی آن انجام داده و نه اجازه می‌دهد که تا شعاع چندین متری آن ساخت و سازی صورت گیرد.

گفتنی است که این حفره‌ها که به هم متصل است چنان زیبا و تاریخی به نظر می‌رسد که هر بیننده‌ای با دیدن آن تاریخ هزاران ساله ایران باستان را در ذهن تداعی می‌کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما