جمعه 3 مرداد 1393 - 20:47

انهدام باند بزرگ قاچاق چوب در یاسوج + تصاویر

عصر امروز اعضای باند بزرگ قاجاق چوب در یاسوج که تاکنون از چنگ قانون گریخته بودند به دام جنگل‌بانان بویراحمد افتادند.

به گزارش بویرنیوز، عصر امروز طی تماس تلفنی روابط عمومی منابع طبیعی بویراحمد با خبرنگار فارس مبنی بر اعلام تخلف در یکی از مناطق اطراف یاسوج به همراه یگان حفاظت و پرسنل منابع طبیعی بویراحمد عازم محل وقوع تخلف شدیم.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد در حاشیه این عملیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ماموران ما از مدت‌ها قبل در تعقیب اعضای یکی از باندهای بزرگ قاچاق چوب در مناطق اطراف شهر یاسوج بودند، اظهار کرد: متخلفان امروز و طی یک عملیات شناسایی دقیق گرفتار شدند.

سعید نظری افزود: این باند قاچاق چوب با نفوذ به جنگل‌های انبوه بلوط اطراف شهر یاسوج اقدام به قلع و قمع درخت‌های کهن بلوط می‌کردند و آنها را توسط عوامل خود به مناطق و شهرهای اطراف می‌فرستادند.

وی با اشاره به وجود کوره ‌راه‌های متعدد عشایری در جنگل‌های بلوط شهرستان بویراحمد، از این جاد‌ها به عنوان اصلی‌ترین معابر ورود قاچاقچیان چوب به عرصه‌های جنگلی یاد کرد و افزود: انسداد این جاده‌ها کار را برای متخلفان سخت خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی منابع طبیعی بویراحمد تشدید گشت‌زنی‌ها در نقاط کور و دور دست خواهد بود تا از این طریق هرچه بیشتر عرصه بر متخلفان و سودجویان تنگ‌تر شود.

نظری با اشاره به اینکه هرگونه برداشت و استفاده از چوب و درخت‌های خشکیده جنگل باید با هماهنگی و اجازه منابع طبیعی صورت گیرد، بیان کرد: هیچ بهانه‌ای برای ورود غیرقانونی و برداشت از عرصه‌های جنگلی در هیچ نقطه‌ای از شهرستان بویراحمد بدون مجوز منابع طبیعی شاخه‌ای از درخت‌های جنگلی نباید شکسته شود.

وی با تقدیر از همکاری بی‌شائبه مراجع قضایی و نیروی انتظامی در همکاری با منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در انهدام باند قاچاق چوب منطقه خهکلون یاسوج نیز مراجع قضایی و نیروی انتظامی همکاری موثری داشتند.

نظری با بیان اینکه قاچاقچیان چوب دستگیر شده در منطقه “خهکلون” به پاسگاه سررود جنوبی یاسوج تحویل داده شدند، افزود: کارهای عملیاتی برای شناسایی سایر اعضای این باند ادامه دارد و متخلفان بدانند که دیر یا زود در چنگ قانون گرفتار خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه برای جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها گشت‌زنی‌ها در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: اطلاعاتی که شهروندان و اهالی روستاها در اختیار ما خواهند گذاشت در این مسیر بسیار راهگشا خواهد بود.

محمدرحیم برزمند اذعان کرد: هیچ گونه گذشتی در مورد تخریب و قطع درخت‌های جنگلی وجود ندارد و هر وسیله‌ نقلیه و فردی که در این رابطه دستگیر شود تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

وی از رسانه‌ها خواست تا همواره در کنار منابع طبیعی باشند و هرگونه تخلف را به پرسنل و یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند.

برزمند با اشاره به حساسیت ویژه مناطق جنگلی شهرستان بویراحمد بیان کرد: با رویکرد و نگاه جدی مدیر منابع طبیعی بویراحمد نسبت به فرهنگ‌سازی و تشدید گشت‌زنی‌ها در مناطق جنگلی سعی خواهیم کرد قدرت مانور را از متخلفان سلب کنیم.

————————————-

گزارش و عکس از قاسم خشت‌زر -فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113860
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهرداد گفت:

    احسن بر مدیریت جدید یعنی دوست عزیز ورسانه ای گرانبها ی خودمانن جناب آقای مهندس سعید نظری

  2. مهندس گفت:

    سعید نظری باید نشان دهد که خبرنگاران و اهالی رسانه علاوه بر قلم زدن توان مدیریتی هم دارند…درود بر جنگلبان بویراحمد

  3. كانتونا گفت:

    عامو كدوم باند!!!!
    روزانه كلي وانت از خهكلون پر از هيزم خارج ميشه. من تا حالا نديدم كسي را براي هيزم بگيرن. ميخواين يه بعدظهر برين خهكلون نگاه كنيد. همه اش بخاطر جاده عظيم احداث شدت براي انتقال برق فشار قوي! هست. كدوم برق! سالي چندماه بيشتر برق نداره!

  4. مرادی گفت:

    درود بر خطیب و روزنامه نگار دوست دار واقعی طبیغت جنگلبان واقعی سعید نظری ای ول

  5. دناو بویراحمد گفت:

    با تشکر از اقدام جناب نظری و همکارانشان در بر خورد با مخربین جنگلها و منبع طبیعی امید است این روند با برخورد با انسانهای نادان و بی عاطفه ای که جنگلهای سبز بلوط را در کوره های آتش خاکستر و زغال می کنند و تخریب منابع را ورق می زنند ادامه یابد از جمله در منطقه دره گلی نقارخانه /کالوس /دلی مرد خدا و میر غضب/آبزالوها از آقای نظری و همکارانشان درخواست می شود سری به این مناطق بزنند تا تخریب و نابودی جنگلها را ببینند بخصوص تخریب منطقه دره گلی توسط اهالی تو لگهی

  6. جنگلهاي مختار گفت:

    ما را هم در يابيد : جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد جنگلهاي مختار ، گنجه اي محمودآباد

  7. تامر گفت:

    خدا لعنتشون کنه در شمال روستای وزگ شب هنگاه تعداد زیادی درخت را از دم تیغ گذراندند و بردند و واقعا باید با اشد مجازات با این افراد مبارزه کرد گرچه در منطقه باهی وزگ نیز درخت ها را از ریشه در می آورند و بجای آن هلو می کارند و منابع طبیعی هم چشم بسته کنارش راه می رود

  8. بنیو گفت:

    ضمن تشکر از مدیریت جدید و اقدام خداپسندانه ایشان به آگاهی می رساند . منطقه ای در روستای وزگ هست بنام باهی که نگینی است بر بام این روستا . در جلوی چشمان جنگلبانان ، سود جویان به تخریب منابع طبیعی پرداخته اند ودرختان و گونه های گیاهی آن را در شب از ریشه درآوردند ، بریدند ، سوزاندند و به جایش درخت کاشته اند و دریغ از حتی کوچکترین بر خورد

  9. احمد گفت:

    لطفافکری هم حال جنگلهای منطقه تل گهی بکنید.متاسفانه عده ای ازاهالی درختان این منطقه رابا اره برقی ازبین می برند وازآن برای تهیه ذغال وفروش آنها استفاده میکنند.

دیدگاه شما