جمعه 3 مرداد 1393 - 14:40

تبِ کی‌روش‌خواهی فردا تمام می‌شود

با تعیین سرمربی تیم آفریقای جنوبی معادله کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران هم حل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، معمای ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران هر روز پیچیده‌تر می‌شود امادر عین حال به نظر می‌رسد که این معما به زودی حل خواهد شد. در چند ماه مانده به جام جهانی و بعد از آن بارها از پیشنهادهای جدی به این مربی پرتغالی صحبت شد و از گزینه‌های باشگاهی چون تاتنهام گرفته تا گزینه تیم‌های ملی مانند الجزایر به عنوان مقصد احتمالی کی‌روش یاد شد اما در نهایت تمامی این تیم‌ها برای خود سرمربی برگزیدند و خبری از کی‌روش نشد.

تنها کشوری که کارلوس کی روش برای مذاکره و ادامه همکاری وارد آن شد ایران بود و در پایان مذاکرات هم هر دو طرف با اعلام ابراز رضایت تاریخ 10 مرداد را برای زمان امضای قرارداد همکاری اعلام کردند. در این میان و در حالی که رسانه‌های معتبر جهان مانند رویترز کی‌روش را در ایران ماندنی می‌دانند گویا هنوز موج کی‌روش‌خواهی در آفریقای جنوبی ادامه دارد و البته مشخص نیست این بازی با اسم مربی پرتغالی دقیقاً به کدام طرف این معادله سود می‌رساند.

روزنامه کیپ تایمز آفریقای جنوبی در تازه‌ترین خبر مدعی شده است که اگر فدراسیون فوتبال این کشور با کی‌روش در مورد مسائل مالی به توافق برسد آن وقت فردا (شنبه) کارلوس پرتغالی به عنوان سرمربی بافانابافانا (لقب تیم ملی آفریقای جنوبی) اعلام خواهد شد. آن هم در شرایطی که براساس گزارش‌های منتشر شده پیشنهاد ایران به این مربی یک و نیم برابر آفریقای جنوبی است.

حقوق و دستمزد مربیان قبلی آفریقای جنوبی مثل پیتس، موسیمان و گوردن ایگه‌سون تنها یک چهارم حقوق درخواستی کی‌روش در دوره فعلی است. البته این مربی بین سال  2000 تا 2002 هم با دستمزد قابل توجهی سرمربی آفریقای جنوبی بوده است.

با وجود رقبایی چون استفان کشی، جیووانی تراپاتونی، پاتریک کلایورت، روبرتو کارلوس و فابیو کاناوارو اما کارلوس کی‌روش نفر اول فهرست مربیان مورد نظر فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

در عین حال دنی جوردان، رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرد که شاید معرفی سرمربی و مدیر فنی تیم ملی این کشور با واکنش مثبت افکار عمومی روبه‌رو نشود. به نظر می‌رسد جوردان می‌داند که با مطرح شدن نام کی‌روش انتظارها در افکار عمومی افزایش یافته اما پیشنهاد مالی سنگین این مربی به مانعی تبدیل شده که شاید بختی برای همکاری دو طرف باقی نگذاشته است و رئیس فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی هم با این اظهارنظر به دنبال آماده ساختن افکار عمومی برای اعلام نام مربی است که احتمالاً پیشنهاد مالی این کشور را پذیرفته است.

در حالی که رسانه‌های آفریقایی مدعی پیشنهاد دو میلیون دلاری کی‌روش به فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی شده‌اند تا فردا (شنبه) مشخص می‌شود که در نهایت بافانابافانا زیر بار این رقم خواهد رفت و نام کی‌روش را به عنوان سرمربی تیم ملی خود اعلام خواهد کرد که البته احتمال وقوع آن بسیار اندک است یا آنکه با معرفی سرمربی جدید آفریقای جنوبی تبِ خواستن کی‌روش تمام می‌شود و مشخص خواهد شد که کارلوس کی‌روش در ایران ماندنی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما