پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 13:05

موسوی بجنوردی: من چیزی به نام اقتصاد اسلامی را قبول ندارم

آیت‌ا… موسوی‌بجنوردی درنشست بررسی نقش بخش خصوصی در فقه اسلامی گفت: اقتصاد یک علمی است مانند شیمی. می‌آییم، می‌گوییم شیمی‌اسلامی، فیزیک‌اسلامی.
آرمان: اقتصاد هم یک علمی است مشخص، این علم، اسلامی یا غیراسلامی ندارد که ما ربطش دهیم به اسلام. بله یک سیستمی هست نظام اقتصادی است در اسلام که این را ما نمی‌توانیم تطبیق‌اش کنیم با علم اقتصادی که امروز هست بگوییم اقتصاد اسلامی. پسوند به آن دهیم به عنوان اقتصاد اسلامی. این را بنده قبول ندارم. اما عده‌ای ممکن است بیایند یک چیزهایی بگویند. اما بنده به عنوان اقتصاد اسلامی این را قبول ندارم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113706
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. انصاری گفت:

    این آقا اقتصاد ربوی را تبلیغ می کند و بانک ها هم با نظر ایشان نزول و جریمه از مردم می گیرند. هیچ یک از مراجع بزرگوار تا کنون عملکرد ربوی بانک ها را نه تنها تایید نکرده بلکه تقبیح هم کرده اند.

    • ناشناس گفت:

      آقای انصاری ! شما که اقتصاد غیر ربوی را می شناسید میشه برای من و آیت الله بجنوردی تعریفش کنی یا لا اقل آدرسش را بدهی . برادر من چرا حتی مسائل علمی را هم سیاسی می کنید . منم میتونم پسوند اسلامی را به همه کلمات اضافه کنم ولی آیا با این کار مشکل جامعه حل می شود . شما بگو بانکها باید چکار کنند تا ربوی نشوند . شما که درد اسلام را بیشتر از آیت الله دارید بگویید راه حل چیست. منم میتونم درد را بگویم ولی مهم ارائه راه حل است. حرف آیت الله یک حرف علمی است لااقل 35 سال است که ما خودمان حکومت اسلامی داریم ولی اقتصاد اسلامی ندیدیم پس معلوم است که حرف آیت الله درست است . واقعیت را بپذیریم و برویم دنبال تولید علم نه اینکه علم و تحقیق را بذاریم کنار و همه چیز را آماده از اسلام بخواهیم

دیدگاه شما