پنجشنبه 2 مرداد 1393 - 12:11

یک اعدام در آریزونا به مشکل بر خورد؛ محکوم دو ساعت جان می‌داد

اعدام یک محکوم در آریزونای آمریکا به مشکل بر خورد و جان‌دادن او دو ساعت طول کشید.

جوزف وود که به خاطر قتل نامزد سابقش و پدر او در ۲۵ سال پیش محکوم شده بود، قرار بود با تزریق مواد سمی اعدام شود.

وقتی یک ساعت از اعدام این مرد آمریکایی گذشته بود و او هم‌چنان داشت با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و در سلول اعدام “نفس‌نفس می‌زد و خرناس می‌کشید”، وکیلش رسما درخواست توقف اضطراری اعدام داده بود.

جنیس بروور، فرماندار آریزونا، دستور داده است درباره این اعدام بررسی کامل انجام شود و البته تاکید کرده است که محکوم به اعدام “به شیوه‌ای قانونی مرده است”.

وکلای ژوزف وود می‌گویند اعدام او که طول کشیده، حق او را در این باره نقض کرده است که دور از بی‌رحمی و مجازات نامعمول اعدام شود.

اما بروور، فرماندار آریزونا، گفته است: “شاهدان و پزشکان حاضر می‌گویند او رنج نکشیده است. آن‌چه گذشت، کاملا قابل‌مقایسه با رنج وحشیانه و شریرانه‌ای است که او به دو قربانی‌اش و همچنین یک عمر رنجی است که به خانواده آن دو تحمیل کرده است.”

این مرد ۵۵ ساله بابت قتل نامزد سابقش و پدر او به اعدام محکوم شده بود

وکیل ژوزف وود می‌گوید اعدام این محکوم باید ده دقیقه طول می‌کشید ولی این مرد ۵۵ ساله، بیش از ۶۰۰ بار پیش از جان‌دادن نفس‌نفس‌می‌زد.

این‌طور که گزارش شده، نحوه اجرای اعدام برای اعضای خانواده قربانیان اهمیتی نداشته است.

یکی از آنان گفته است: “این مرد، جنایت وحشتناکی اجام داده ولی شما الآن به فکر این هستید که داروها چه ایرادی داشته است. چرا با گلوله کارش را تمام نکردند؟”

وکلای این اعدامی جان‌به‌جان‌شده قصد دارند ایالت آریزونا را وادار کنند نام تولیدکنندگان داروهای استفاده‌شده در این اعدام را اعلام کنند.

مقام‌های این ایالت آمریکا پیش‌تر با استناد به قانون اسناد محرمانه این ایالت که تولیدکنندگان دارو را در این باره مصون می‌کند، حاضر نشده بودند این جزئیات را ارائه کنند.

در ماه‌های گذشته موارد دیگری از اعدام‌های مشابه در اعدام به مشکل بر خورده بودند و همین به بحث‌های کنش‌گران مخالف اعدام دامن زده است.

در سال‌های اخیر، برخی از کارخانه‌های داروسازی از جمله اروپایی در اعتراضی به ادامه اجرای احکام اعدام در آمریکا، دیگر محصولاتی که می‌تواند در اعدام محکومان کاربرد داشته باشد، به ایالت‌هایی که هنوز اعدام می‌کنند نمی‌فروشند.

منبع: بی بی سی
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113688
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما