چهارشنبه 1 مرداد 1393 - 14:13

نظری:بلوط هویت تاریخی مردم بویراحمد است

رئیس جدید اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: به عنوان یک جنگلبان در این اداره حضور پیدا می‌کنم نه رئیس، چرا که جنگل‌ها هویت تاریخی ما هستند.

خبرگزاری فارس: نظری: جنگلبانم نه مدیر/ بلوط هویت تاریخی مردم بویراحمد است

به گزارش بویرنیوز، سعید نظری ظهر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیر جدید منابع طبیعی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: این شهرستان در کل 473 هزار و 523 هکتار عرصه‌های طبیعی دارد.

مدیر جدید منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد گفت: از این مقدار 354 هزار هکتار جنگل بوده که هویت تاریخی به این شهرستان بخشیده است.

وی حضور خود را در این مدیریت مدیون خبرنگاران دانست و گفت: به عنوان یک مدیر خبرنگار سعیخواهم کرد تا در حفاظت از منابع طبیعی قبل از هر چیز فرهنگ‌سازی را مد نظر قرار دهم.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد با اظهار این سخن که جنگلبانم نه مدیر، تصریح کرد: به عنوان یک جنگلبان این قول را می‌دهم تا با کمک خبرنگاران هر هفته در عرصه‌های طبیعی حضور داشته باشم و با این کار پیش از پیش حفاظت از منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی بلوط را هویت تاریخی مردم این استان و شهرستان بویراحمد ذکر کرد و گفت: همه باید در راستای حفاظت از این هویت تاریخی پیش قدم باشیم و در مدیریت جدید با نگاه علمی و پژوهشی و استفاده از اساتید دانشگاهی در حفظ منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد.

نظری در ادامه امید اول خود را برای حفاظت از منابع طبیعی به خصوص جنگل‌های زاگرس خبرنگاران دانست و گفت: به کمک همکارانم در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی و همچنین همکاران منابع طبیعی و اساتید فرهیخته دانشگاهی با رویکردی جدید از این عرصه‌های خدادادی حفاظت و صیانت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همکاران منابع طبیعی در مواقع بحرانی و در هنگام آتش‌سوزی‌ها با پای پیاده کیلومترها راه صعب‌العبور طی می‌کنند که مشکلات برای آنها ایجاد می‌شود و تا موقع رسیدن آنها بسیاری از عرصه‌های جنگلی در آتش خواهد سوخت.

این مسئول بیان کرد: فریادهای منابع طبیعی استان برای نیاز به چرخ‌بال تاکنون به جایی نرسیده که از همین جا از مسئولان کشوری انتظار برآورده کردن این خواسته به حق را داریم.

سعید نظری با اشاره به سخنان ائمه اطهار در خصوص اهمیت و جایگاه منابع طبیعی، اظهار کرد: وقتی این سخنان رهگشا را از پیامبر و ائمه و امام راحل داریم، هر گونه کوتاهی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی جایز نیست.

وی تاکید کرد: فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها را با کمک رسانه‌ها به خواست عمومی تبدیل می‌کنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113606
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما