سه شنبه 31 تیر 1393 - 12:50

(تصاویر) مصالح فروشی‌ها تهدیدی برای سلامت شهروندان یاسوج

در حاشیه شهر یاسوج جایی که به گفته مسئولان استانی ۶۸ هزار نفر زندگی می‌کنند مصالح فروشی‌های شهر یاسوج بدون رعایت قانون و داشتن مجوز با سلامت مردم بازی می‌کنند.

به گزارش تسنیم ، طبق قانون فرض را بر این که بگیریم که هیچ فردی در این مناطق هم زندگی نمی‌کند باید تا طول 68 متر حریم جاده رعایت شود.

متاسفانه در محور” یاسوج – اصفهان” در محدوده فرودگاه یاسوج و منطقه ای که حدود 30 درصد از جمعیت شهرستان بویراحمد مستقر هستند مصالح فروشی های شهر یاسوج تجمیع شده اند و هرکدام از مسئولان متولی نیز معتقدند که این صنف هیچ گونه مجوزی ندارد.

این موضوع جای سوال دارد که مگر می‌شود بدون هماهنگی با مسئولان، صنف مصالح فروشی‌های شهر در مکانی گرد آیند که سلامت بیش از 60 هزار نفر را به خطر اندازند و حتی مشکلاتی را در دو محور مواصلاتی مهم استان از جمله ” یاسوج-اصفهان” و “یاسوج- سی سخت” به‌وجود بیاورند.

یکی از اهالی مهریان به تسنیم می‌گوید: به‌خدا اگر از نظر مالی وضعیت مطلوبی داشتم یک ساعت هم در منطقه زندگی نمی‌کردم زیرا این مصالح فروشی‌ها آرامش را از زن و بچه‌ام گرفته اند.

رضا رسولی می‌گوید: هر روز باید شاهد سر و صدای این مصالح فروشی‌ها باشیم هرچند دیگر عادت کرده‌ایم زیرا کسی پاسخگو نیست.

یک خانم از اهالی منطقه بلهزار نیز می‌گوید: هر ماه باید به دلیل خاک‌های این مصالح فروشی‌ها خانه‌تکانی کنیم و فرش ها و وسایل خانه را بشوییم.

هما رضوانی با اشاره به اینکه به طور حتم گرد و غبار فعالیت مصالح فروشی ها سبب مریضی فرزندانمان می‌شود، افزود: مگر می‌شود بچه‌مان را ببندیم و نگذاریم بیرون بیایند.

مصالح فروشی‌های یاسوج در مکان فعلی هیچ گونه مجوزی برای فعالیت ندارند

معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: مصالح فروشی های شهر یاسوج برای ادامه فعالیت در مکان فعلی هیچ گونه مجوزی ندارند و باید آنان را جابجا کرد.

محمد نصیری راد با اشاره به اینکه طبق قانون اصناف در بین جاده ها باید حریم جاده را تا 68 متر رعایت کنند، افزود: متاسفانه این مصالح فروشی ها لب به لب جاده دارند فعالیت می‌کنند.

فرمانداری به مشکلات بهداشتی مصالح فروشی های یاسوج توجهی ندارد

معاون اجرایی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز برخی مشکلات بهداشتی فعالیت مصالح فروشی های یاسوج برای مردم منطقه، خاطرنشان کرد: فرمانداری کاری به این اصناف ندارد.

خسرو مشرف زاده افزود: این موضوع باید در شورای اصناف طرح و فرمانداری در این زمینه تصمیم بگیرد که متاسفانه در این زمینه غفلت صورت می‌گیرد.

تمامی مصالح فروشان باید در کرد لاغری مستقر شوند

معاون فرماندار بویراحمد نیز به تسنیم گفت: طی نشستی در گذشته مصوب شد تمامی مصالح فروشان در منطقه کرد لاغری یاسوج مستقر شوند و در غیر اینصورت با آنها برخورد می شود.

شاهرخ کناری خاطرنشان کرد: اداره راه و شهرسازی طی مکاتبه‌ای غیرقانونی بودن فعالیت مصالح فروشان مستقر در محور ” یاسوج- سمیرم” و ” یاسوج- سی سخت” را به این فرمانداری گزارش کند تا در کمترین زمان ممکن آنها را جمع کنیم.

وی با اشاره به ضرورت مکاتبه مرکز بهداشت استان در زمینه مشکلات بهداشتی این مصالح فروشان برای مردم، گفت: البته باید مردم خود نیز پیگیری می‌کردند زیرا هیچ اداره‌ای در این زمینه با فرمانداری مکاتبه‌ای نداشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=113498
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروندی از اهالی محور یاسوج اصفهان گفت:

    باسلام
    متاسفانه عوامل پشت پرده اجازه به امر تجمیع و پاکسازی مصالح فروشی هارا نمی دهد!!!!!!!!!!!!پیشنهاد می گردد به محل دیگری(نزدیک به پلیس راه یا زندان مرکزی یاسوج)انتقال داده شود چون انصافاًگذشته از اینکه اهالی این منطقه را رنج می دهد چهره شهر زیبا و پایتخت طبیعت را نیز زشت نشان می دهدچرا که این محور مدخل ورودی شهر از طرف اصفهان و………می باشد.

دیدگاه شما